کارهایی که قبل از مهاجرت و اقامت دائم باید انجام داد

پیش از مهاجرت و اقامت دائم به کشورهای دیگر باید کارهایی مانند دریافت گذرنامه، ویزا، خرید بلیط هواپیما، پیش بینی محل اقامت، تهیه شغل و تامین معیشت و آشنایی با قوانین کشور مقصد را در دستور کار خود قرار داد. در ادامه به بررسی لیست الزامات قبل از مهاجرت می پردازیم.

برای اینکه زندگی خود را در کشور مقصد ساده تر و منظم تر کنید، برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم در کشور دیگر لازم است ابتدا موارد زیر را بررسی کنید.

کارهایی که قبل از مهاجرت و اقامت دائم باید انجام داد

برای ویزا اقدام کنید

این یکی از مهمترین کارهایی بوده که باید قبل از مهاجرت و اقامت دائم در کشور دیگر انجام دهید که مسلما طولانی‌ترین بخش در این فرآیند است. بنابراین زمان زیادی به خود بدهید! آماده شوید تا چند فرم را پر کنید. در این درخواست احتمالاً از شما جزئیات شخصی، نحوه برنامه ریزی برای تأمین هزینه اقامت خود و هرگونه ترتیبات مسافرتی و اقامتی که ممکن است تا کنون انجام داده باشید را از شما بخواهند. اینها مواردی است که در این چک لیست مهاجرت به خارج از کشور به آنها خواهیم پرداخت.

خرید بلیط هواپیما

یکی دیگر از موارد مهم در چک لیست شما برای مهاجرت و اقامت دائم در بهترین کشور ها این است که بلیط پرواز خود را زودتر بخرید، برای اینکه بتوانید بلیط خوبی را به دست آورید. اگر برنامه ریزی سفر خود را زود شروع کنید، می توانید معاملات را ردیابی کنید. برای خرید بلیط چندین وب سایت را به طور منظم به خاطر پیدا کردن قیمت مناسب تر بررسی کنید.

در مورد شهر مقصد تحقیق کنید

حال که برای مهاجرت و اقامت دائم، ویزا و بلیط هواپیمای خود را گرفته اید، باید در مورد موقعیت شهر مقصد تحقیق کنید ؛ چرا که ممکن است به مدرسه، دانشگاه یا شغل خاصی وابسته باشید. اگر مقصد نهایی شما از قبل مشخص شده است، اکنون زمان آن است که تحقیق کنید و لیستی از چیزهایی که باید ببینید و انجام دهید را تهیه کنید. Google Maps یک اپلیکیشن عالی برای این کار است.

مراحل بسته بندی را شروع کنید

از آنجایی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت دائم در خارج از کشور را دارید، این مرحله در چک لیست مهاجرت به خارج از کشور می تواند چالش برانگیزتر باشد. در هر صورت، بهترین اقدام این است که تا جایی که می توانید از شر وسایل اضافی خلاص شوید و همچنین تا حد امکان کم بسته بندی کنید. باید بدانید هنگام نقل مکان به کشوری دیگر چه وسایلی باید همراه داشته باشید.

مراحل تست کرونا را انجام دهید

در روزهای شیوع کرونا و لزوم واکیسناسیون، لازم است قبل از مهاجرت و اقامت دائم نسبت به انجام تست کرونای خود اقدام کنید. در غیر این صورت در فرودگاه به مشکل جوی برخورد خواهید کرد. برخی از ویزاها حتی ممکن است نیاز به معاینات پزشکی خاص قبل از سفر داشته باشند. همچنین ممکن است بسته به مقصد خود به واکسن های خاصی نیاز داشته باشید و باید مطمئن شوید که هر زمان که ممکن است داروهای تجویزی را که برای پوشش کل اقامت خود مصرف می کنید، به اندازه کافی دریافت کنید.

حداقل، یک نسخه کتبی برای داروهای خود تهیه کنید تا پس از تمام شدن، آن را به یک پزشک یا داروخانه خارج از کشور ببرید. اکثر کشورها از شما می خواهند که یک طرح بیمه درمانی در کشورشان نیز تنظیم کنید. بنابراین اکنون زمان آن است که در مورد گزینه ها تحقیق کنید و نسبت به انجام بیمه اقدام نمایید.

کارت اعتباری بین المللی دریافت کنید

برای مهاجرت و اقامت دائم در کشور دیگر بهتر است کارت اعتباری بین الملی دریافت کنید. به این ترتیب می توانند از کلاهبرداری احتمالی جلوگیری کنید و در صورت لزوم با هزینه های کمتر خریداری نمایید.

مکان زندگی خود را مشخص کنید

احتمالاً یکی از دلهره آورترین و وقت گیرترین کارهای مهاجرت و اقامت دائم شما به خارج از کشور این است که بفهمید کجا زندگی می کنید. پس از فرود یک شماره تلفن دریافت کرده و شروع به تماس با لیست ها، آژانس ها، مشاوران املاک و تعیین قرار ملاقات برای دیدن برخی مکان ها کنید.

سخن پایانی

حال شما چک لیست خود را برای مهاجرت و اقامت دائم به خارج از کشور دارید. بنابراین کارها را به بخش های قابل مدیریت تقسیم کنید و هر روز کمی از آن را انجام دهید. در آخرین لحظات با دوستان و خانواده خود غرق در لذت شوید!

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟