نکات مهم در تعمیر صندلی اداری

در شرایط اقتصادی فعلی خیلی از کسب و کار ها و حتی خانواده ها بعد از خراب شدن وسایلشان بجای تعویض آن ها با مورد جدید تر به فکر تعمیر وسایل می افتند. این مورد درباره صندلی های اداری هم صدق می کند و هم کار درستی است چرا که تعمیر صندلی اداری در اکثر موارد هزینه کمتری نسبت به خرید یک صندلی جدید دارد و همچنین در صورتی که شما صندلی خود را به یک تعمیر کار خبره یا یک شرکت خدمات تعمیر صندلی اداری با تجربه مانند گروه خدماتی صنعت برتر بسپارید بعد از تعمیر صندلی اداری شما با یک صندلی نو تفاوتی نخواهد داشت. در ادامه مقاله به بررسی نکاتی می پردازیم که هنگام تعمیر صندلی اداری باید به آن توجه داشته باشید.

نکات مهم در تعمیر صندلی اداری

مهم ترین دلایلی که باعث می شود شما به تعمیر صندلی اداری نیاز پیدا کنید

یکی از این دلایل که از رایج ترین آن ها هم هست از بین رفتن رویه یا خراب شدن پارچه و چرم صندلی اداری است. این اتفاق بطور معمول بر اثر استفاده نادرست از صندلی ها اتفاق می افتد اما اگر سال های زیادی است که از صندلی های خود استفاده می کنید یا صندلی شما رویه یا چرم نامرغوبی داشته عادی است که این اتفاق برای صندلی بیافتد. اگر مقداری از پارچه صندلی از بین رفته باشد با پولیش یا رفو کردن می توان صندلی را تعمیر کرد اما در صورت پارگی شما نیاز به تعویض رویه صندلی اداری دارید.

تعویض و تعمیر جک صندلی اداری

یکی از مهم ترین بخش هایی که صندلی های اداری چرخ دار را تشکیل می دهد جک صندلی اداری می باشد. وظیفه این قطعه از صندلی های اداری افزایش و کاهش ارتفاع صندلی به دلخواه کاربر می باشد. دلیل اصلی خرابی این قطعه پریدن یا نشتن ناگهانی روی صندلی هنگام بالا بودن آن است که باعث می شود گاز درون جک صندلی اداری شود و شما نیاز به تعمیر جک صندلی اداری داشته باشید.

اما در صورت استفاده درست از صندلی نیز بسته به کیفیت جک صندلی اداری شما ممکن است این قطعه پس از مدتی کارایی خود را از دست بدهد و نشانه این موضوع پایین رفتن کاربر هنگام نشستن روی صندلی است. برای رفع این مشکل نیاز است برای تعویض جک صندلی اداری خود اقدام کنید.

نکات مهم در تعمیر صندلی اداری

خراب شدن و تعمیر پشتی صندلی اداری

یکی دیگر از مشکلات رایجی که برای صندلی های اداری بوجود می آید خرابی پشتی این صندلی ها می باشد. نشستن نادرست و استفاده نامناسب از قفل صندلی ها این مشکل را بوجود خواهد آورد. رفع این مشکل معمولا هزینه کمتری نسبت به بقیه اجزا صندلی اداری برای شما خواهد داشت.

از بین رفتن یا شکستن دسته صندلی های اداری

اگر هنگام نشتن روی صندلی های اداری وزن زیادی به دسته های صندلی وارد می کنید، وسایل خود را از دسته صندلی ها آویزان می کنید و یا روی دسته های صندلی اداری می نشینید باید منتظر شکستن دسته صندلی اداری خود باشید. بطور معمول بعد از شکستن دسته صندلی اداری تعمیر آن ها ممکن نیست و شما نیاز به تعویض دسته صندلی اداری دارید.

تعمیر مکانیزم صندلی اداری و حل مشکل تنظیم نشدن شیب صندلی اداری

در صندلی هایی که حرفه ای تر از صندلی های عادی هستند قطعه ای به نام مکانیزم وجود دارد که یکی از وظایف آن تنظیم شیب صندلی اداری می باشد. اگر مکانیزم صندلی اداری شما دچار آسیب شود دیگر امکان تنظیم شیب برای شما فراهم نخواهد بود و شما  می توانید با تعویض یا تعمیر مکانیزم صندلی اداری خود این مشکل را حل کنید.

تحلیل رفتن فوم و ابر داخل صندلی اداری

حتی اگر شما به بهترین شکل ممکن از صندلی های خود مراقبت کنید و تمامی اصولی که برای نگهداری از صندلی های نیاز است را رعایت کنید باز هم چند سال بعد از استفاده از صندلی های اداری به علت نشستن و استفاده زیاد از صندلی فوم و ابر داخل صندلی فرو خواهد رفت و نیاز به تعویض فوم صندلی اداری دارید.

تعمیر چرخ صندلی اداری و حل مشکل گیر کردن چرخ ها

گیر کردن چرخ های صندلی اداری یکی دیگر از مشکلات رایجی است که برای صندلی های اداری اتفاق می افتد و دلیل اصلی آن گیر کردن پرز و آَشغال های زمین می باشد. برای جلوگیری از این موضوع دقت کنید که به هیچ عنوان صندلی های اداری را روی موکت یا فرش قرار ندهید. اما تمیز کردن چرخ ها اگر که کثیفی داخل چرخ و محل پین آن نفوذ نکند کار پیچیده ای نیست اما درغیر این صورت برای تعمیر چرخ صندلی اداری خود نیاز به تعمیر کار صندلی اداری دارید.

نکات مهم در تعمیر صندلی اداری

چگونه از صندلی اداری خود استفاده کنیم تا نیاز به تعمیر صندلی اداری نداشته باشیم

درباره نحوه نگهداری از صندلی اداری لازم است نکاتی را بدانیم تا هزینه کمتری را صرف تعمیر صندلی های اداری کنیم :

  • پریدن یا رها کردن خود روی صندلی های اداری احتمال خرابی صندلی را بسیار افزایش می دهد، خصوصا اگر جک صندلی بالا باشد
  • نشتستن مداوم روی لبه صندلی اداری باعث خم شدن یا شکستن تخته لایی صندلی خواهد شد و همچنین فشار روی قسمتی از فوم ها بیشتر از باقی آن ها خواهد بود
  • به هیچ عنوان وسایل خود را از دسته صندلی آویزان نکنید و وزن خود را به هیچ صورتی روی دسته صندلی نیاندازید. همچنین زمانی که می خواهید صندلی را ترک کنید دسته ها را تکیه گاه نکنید.
  • جهت تمیز کردن صندلی ها به هیچ عنوان از آب استفاده نکنید چرا که باعث پوسیدگی و ترک خوردن رویه صندلی و آب گرفتگی فوم صندلی خواهد شد. از دستمال مرطوب برای تمیز کردن استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان صندلی های اداری چرخ دار را روی سطح پرز دار مانند فرش قرار ندهید
4.5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
4.5/5 - (2 امتیاز)