اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی به انگلیسی شامل اصطلاحات متعددی اند که دانستن هر یک از آن ها برای انجام دکور و ایده پردازی دکوراسیون خانه الزامی است. شما گاهی اوقات در سایت های خارجی ممکن است سرچ کنید و یک ایده و الگو را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. برای دانستن تمام اصطلاحات تخصصی دکوراسیون داخلی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

کاربرد اصطلاحات دکوراسیون داخلی چیست؟

اصطلاحات طراحی دکوراسیون داخلی معمولاً باید شناخته شوند تا بتوان از انواع مختلف متریال در دکوراسیون استفاده کرد. علاوه بر این سبک های مختلفی در زبان انگلیسی وجود دارد که نشان دهنده اطلاعات مختلف از کاربرد نظریه های مختلف در بخش های خانه هستند.

شناخت اصطلاحات تخصصی دکوراسیون داخلی باعث می شود تا شما به راحتی بتوانید ایده های مختلفی را که در بخش های مختلف وب سایت های خارجی و کتاب های انگلیسی می خوانید و می بینید، دریافت کنید. علاوه بر این باعث می‌شود علم شما در حوزه دکوراسیون منزل بیش از پیش تقویت شود. این نیز باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی تجربه های بیشتری برای تغییر دکوراسیون منزل خود کسب کنید.

گاهی اوقات پیش می آید که شما بخواهید از یک دکوراتور انگلیسی زبان کمک بگیرید یا ممکن است شما در یک کشور خارجی زندگی بکنید. برای دانستن همه ایده ها و عبارات برای اجرای بهتر طراحی دکوراسیون، بهتر است با اصطلاحات دکوراسیون خارجی آشنا شوید.

در ادامه، لیست مرتب چندین اصطلاح تک کلمه مهم را برای شما آورده ایم. پس از آن نیز قرار است اطلاعات بسیار زیادی را به همراه توضیحات کامل آنها بررسی کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

جدول اصطلاحات دکوراسیون داخلی به انگلیسی

در جدول زیر، اصطلاحات تخصصی دکوراسیون داخلی را می بینید. شاید در نگاه اول کاربرد این اصطلاحات بسیار جدی نباشند، اما باید دانست که شما برای دانستن اطلاعات عبارتی، باید ابتدا تک کلمه ای ها را بدانید تا بتوانید رفته رفته بر علم انگلیسی خود در حوزه دکوراسیون داخلی بیافزایید. پس بدون اتلاف وقت برویم سراغ بررسی این جدول مهم!

1. wallpaperکاغذ دیواری – کاغذ دیواری زدن16. ornamentوسیله تزئینی
2. knick-knackخرت و پرت17. glazeلعاب – صیقل دادن
3. ornamentتزئین کردن18. patternedطرحدار
4. fittingsوسایل جانبی19. hangآویز – آویزان کردن
5. paint(نقاشی) کشیدن – رنگ20. hangingآویز
6. plainساده21. ladderنردبان، پلکان نرده ای
7. linoleumمشمع کف اتاق22. moldingگچ بری تزئینی
8. interiorداخل – داخلی23. home improvementزیباسازی منازل
9. skirting boardقرنیز24. fixtureاثاثیه ثابت
10. DIYخودت انجامش بده!25. redecorateتغییر دکوراسیون
11. corniceقرنیز26. stripکندن
12. decorچیدمان27. chintzپارچه چیت
13. friezeحاشیه زینتی28. muralنقاشی دیواری
14. decorateتزئین و دکور کردن29. paint outکامل رنگ کردن
15. patternطرح، ایده، الگو30. strip awayکندن
31. aestheticزیباشناختی

 

همانطور که دیدید، این عبارات به صورت تک کلمه ای هستند و باعث می شوند تا دید کلی شما نسبت به اصطلاحات مختلف باز شود! علاوه بر این، باعث می شوند تا شما برخی از مهم ترین اطلاعات را در اولین نگاه تشخیص دهید و خاصیت اصلی زبان انگلیسی که می توان معنی عبارات را با دانستن کلمات مختلف حدس زد را تا حدودی حس کرده اید.

بررسی کامل اصطلاحات طراحی دکوراسیون داخلی بهمراه توضیح!

در ادامه می خواهیم مهمترین اصطلاحاتی که به صورت عملی برای بخش های مختلف یک دکوراسیون در منزل استفاده می شوند را بررسی کنیم. هر یک از این اصطلاحات، با تعریفی کاربردی شناخته خواهد شد. ما نیز هر یک از این تعاریف را به شما می گوییم تا بتوانید بهترین دید را نسبت به هر یک از این عبارات داشته باشید. علاوه بر این، فهمیدن کاربرد عبارات انگلیسی مختلف باعث می‌شوند تا شما دید خوبی نسبت به آن پیدا کرده و ذهنیت مناسبی داشته باشید.

علاوه بر این، باعث می‌شود تا این عبارات بیشتر در ذهن شما باقی بمانند. توصیه می شود هر چند روز یکبار به این مقاله سر بزنید و اصطلاحات را از اول تا آخر بخوانید تا بتوانید همه آنها را یاد بگیرید؛ زیرا ممکن است در ادامه طراحی دکوراسیون منزل خود به آنها نیاز داشته باشید.

وینتیج (Vintage)

این اصطلاح نیز نوعی اصطلاح قدیمی است که برای عناصری که زیر ۱۵۰ سال عمر دارند استفاده می شود.

ونیر (Veneer)

این اصطلاح نشان دهنده نوعی تخته است که از چوب، سنگ و یا آجر های مختلف ساخته می شود. معمولاً این عنصر گران قیمت است و در زیر آن عنصر ارزان قیمت با کیفیت و قوام بیشتر قرار خواهد گرفت.

والان

والان نوعی پرده است که قسمت بالایی پنجره را می پوشاند. معمولاً این نوع پرده را در خانه های خود دیده ایم.

نیش (Niche)

برخی طاقچه ها که روی دیوار قرار دارند و می توان از آنها  برای گذاشتن وسایل تزیینی و مهم مختلف استفاده کرد، نیش نام دارد.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

مونوکروم

نوعی سبک طراحی منزل است که در آن برای بخش های مختلف خانه از یک نوع رنگ استفاده می شود. این عبارت به عنوان یکی از مهم ترین اصطلاحات دکوراسیون داخلی بسیار محبوب است.

مدرن میانه قرن بیستم

نوعی سبک معماری است که در سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ سبک طراحی مدرن محسوب می شد. البته از این سبک می توان همچنان نیز استفاده کرد!

مثلث کاری آشپزخانه

سه عنصر اصلی آشپزخانه یعنی یخچال، اجاق گاز و سینک می‌توانند یک مثلث کاری در آشپزخانه تشکیل دهند. پس قرار گرفتن این مثلث با رعایت اصول بسیار مهم است.

مبل سکشنال (Sectional)

نوعی مبل است که بخش‌های مختلف آن را می‌توانید به راحتی از هم جدا کنید! به همین دلیل نام سکشن روی آن قرار گرفته است.

لمنیت

برای کفپوش آشپزخانه و یا رویه کابینت ها، می توان از متریالی استفاده کرد که ظاهر چوب مانند دارند. این اصطلاح در انگلیسی بسیار پرکاربرد و محبوب است.

لایه پردازی

برخی از چیدمان عناصر خانه ها که نشان دهنده‌ی فضای یکسان باشند، لایه پردازی نام می گیرند. این اصطلاح معمولاً در آشپزخانه ها دیده می شود.

قیمت خرید 39 مدل مخلوط کن پر فروش [ایرانی و خارجی]

لانای (Lanai)

به ایوان های سرپوشیده در انگلیسی لانای گفته می شود. این به عنوان یکی از مهم ترین اصطلاحات دکوراسیون داخلی در انگلیسی می تواند برای برخی از ایوان ها که متریال مختلفی دارند و سرپوشیده هستند، استفاده می شود.

گلیم

معمولا به فرش سنتی دستباف گلیم می گویند. همه ما گلیم ها را از نزدیک دیده ایم و معمولا از آنها استفاده کرده ایم.

کیوریتور (Curator)

به نمایش گردانی که مجموعه ای از آثار هنری را با سبک های مختلف گردآوری کرده و به نمایش می گذارد، کیوریتور گفته می‌شود. معمولاً سلیقه شخصی و نشان دهندگی تاریخ متریال در این سبک ارزشمند است.

کالا های گود (Case goods)

برخی محصولات در دکوراسیون، رویه پارچه ای یا نرمی ندارند و همان طرح اصیل خود را حفظ کرده اند؛ به آن ها کالا های گود گفته می شود.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

فینیال (Finial)

نوعی المان تزیینی است که برای تزیینات مختلف چراغ ها یا پرده ها از آن استفاده می شود.

فوتون (Futon)

نوعی مبل است که می توان آن را به یک تخت نیز تبدیل کرد. کاربرد آن بسیار ساده است و معمولاً محبوبیت بسیار زیادی دارد.

فنگ شویی

نوعی روش طراحی دکوراسیون است که در آن اصول مختلفی وجود دارد که نشان می دهند متریال باید به‌گونه‌ای کنار هم قرار بگیرد که انرژی مثبت در خانه جریان داشته باشد.

فضای باز

معمولاً در یک مکان از خانه، بیشترین کاربری دیده می شود؛ برای مثال در آنجا اتاق نشیمن، بخش ناهار خوری و غذاخوری، بخش استراحت، بخش مهمان و غیره دیده می‌شود. به این مکان فضای باز گفته می شود.

فاو (Faux)

به نوعی رنگ آمیزی که تقلیدی از رنگ یک متریال طبیعی است، فاو می گویند.

صندلی بارسلونا (Barcelona chair)

نوعی صندلی دو تکه است که در سبک مدرن در سال ۱۹۲۹ طراحی شد. این عبارت، نوعی صندلی کلاسیک محسوب می شود و دارای یک زیر مبلی نیز است.

صندلی اسلیپر (Slipper)

یکی از مهمترین اطلاعات دکوراسیون داخلی به انگلیسی صندلی اسلیپر است. این صندلی تقریباً یک مبل کوچک است که بدون دسته بوده و پایه های کوچکی نیز دارد.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

شیفروب (Chifferobe)

بخش های مختلف از خانه می توانند به عنوان آویز لباس استفاده شوند. این اصطلاح نوعی کوچک است که مخصوص آویزان کردن لباس های مختلف شما است.

شورون (Chevron)

نشان دهنده یک طراحی با یک الگوی زیگزاگ است که از دو رنگ استفاده می‌کنند. معمولا از رنگ های سیاه و سفید می توان برای این طراحی ها استفاده کرد.

شزلون (Chaise Longe)

نوعی مبل است که می توان به راحتی روی آن دراز کشید. طراحی این مبل همیشه محبوب بوده است ولی استفاده از آن را در خانه ها زیاد نمی بینیم.

سقف تری (Tray)

نوعی سقف است که به صورت یک حالت قاب مانند بوده و یک کادر برآمده دارد. دوربری آن باعث شده است تا بخش وسط آن حالت فرورفته داشته باشد. معمولاً روی سقف از یک لوستر استفاده می‌کنند.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

سقف پنلدار

بخش های مختلفی از خانه‌ها دارای بخش‌های مختلفی از طراحی‌های سقف می‌تواند باشد. برخی از سقف ها دارای پنل های چوبی اند که با عبارت سقف پنل دار شناخته می‌شوند.

رویه کار (Upholstery)

به رویه کار مبلمان پارچه ای، رویه کار گفته می شود. معمولا از این اصطلاح برای نشان دادن بافت و رنگ و طرح مبلمان استفاده می شود.

ریتم (Rhythm)

نوعی عنصر زبان طراحی است که بین الگو و عناصر دیگر دکوراسیون ارتباط برقرار می کند.

ریل صندلی

به قرنیز یا گچبری های روی دیوار ریل صندلی گفته می شود. برای اولین بار فقط در بخش های غذاخوری این طرح ها دیده شدند اما رفته‌رفته برای تزیین دیگر بخش های دکوراسیون خانه نیز از این عنوان استفاده میشود.

خرید 39 مدل سبد سیب زمینی و پیاز [ برای آشپزخانه مدرن ] با تخفیف

رنگ های برجسته

معمولاً رنگهایی به صورت کلی وجود دارند که می‌توان از آن ها استفاده کرد و برخی از فضاهای کوچک را بزرگ نشان داد.

دملون (Demilune)

یک نوع میز نیم دایره ای است که اکثرا آن را به دیوار می چسبانند تا بتوانند روی آن وسایل مختلفی قرار دهند. یکی از اصطلاحات تخصصی دکوراسیون داخلی این عبارت است.

چینویزری (Chinoiserie)

اگر در طراحی دکوراسیون داخلی از سبک طراحی ها و ساخت متریال چینی ها و کشورهای آسیای شرقی الهام گرفته باشید، این عبارت برای شما صادق خواهد بود.

چیت (Chintz)

نوعی پارچه گلدار است که می تواند یک الگوی گلدار در متریال مختلف نیز باشد. در زبان فارسی هم این عبارت به چیت گلدار معروف است.

چنیل (Chenille)

این عبارت برای شناختن نوعی پارچه نرم و ضخیم که حالت موج دار دارد، استفاده می شود. از این پارچه ها برای تزیین بخش های مختلف خانه که نیاز به پارچه های سنگین دارند استفاده می شود.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

چاینر (Chiner)

یک عبارت پرکاربرد در طراحی دکوراسیون است که به منظور بازسازی و استفاده دوباره از متریال استفاده می‌شود. در اصل این کلمه نوعی کلمه فرانسوی بوده است.

تولد (Tooled)

برخی از طرح ها و نقش ها که روی پارچه های چرم و متریال چرمی درون منازل استفاده می‌شوند، با این عبارت شناخته می‌شوند.

تورچر (Torchere)

معمولاً یک جاشمعی یا لامپ است که به صورت ایستاده قرار گرفته و می توان با استفاده از نور آن، سقف را روشن کرد.

توآیل (Toile)

نوعی پارچه است که مناظر روستایی قدیمی طرح‌های زیبایی روی آن وجود دارد.

تضاد

استفاده از تکنیک تضاد در طراحی می تواند دکوراسیون شما را جسورانه تر کند! این عبارت نیز در انگلیسی به این معنا به کار خواهد رفت.

تخت تراندل (Trundle)

نوعی تخت است که تختی دیگر به صورت کشویی از آن خارج می شود. این تخت معمولاً برای اتاق کودکان و یا مهمانان کاربرد دارد؛ به همین دلیل می‌توان این عبارت را در بخش های مختلف دکوراسیون و ایده پردازی ها دید.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

ترامپ لویل ( Tromp l’oeil)

نوعی سبک نقاشی است که در بخشی از منزل قرار میگیرد و کاملاً سه بعدی بنظر خواهد رسید.

تافتینگ (Tufting)

در این روش از یک تفنگ پر فشار برای وارد کردن نخ روی پارچه استفاده می شود. معمولاً برای دوختن قسمت روی پشتی ها و ساخت رویه مبلمان آن و همچنین بخش‌های مختلف تخت ها از این عبارت استفاده می شود.

پتینه

اگر بخواهند برای قدیمی نشان دادن دکوراسیون خانه کمی اشیاء را قدیمی تر کنند یا از عناصر خاصی روی دیوارها استفاده کنند، عبارت پتینه را برای آن به کار می برند.

پایه کابریول (Cabriole)

نوعی پایه چوبی برای میز و صندلی ها است که معمولاً به شکل حرف s انگلیسی نمایش داده می شود. کاربرد این پایین نیز بسیار زیاد است.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

بوهو

این عبارت نوعی سبک از طراحی داخلی است که سرشار از طرح های متضاد و طراحی های شلوغ است. اگر عاشق طراحی ها با طرح های مختلف هستید، این سبک مخصوص شما است.

بوفه

همه ما با اصطلاح بوفه آشنا هستیم؛ بوفه در عبارت به معنی یک کابینت و ویترین است که برای سرو و نگهداری غذا می توان از آن استفاده کرد.

باهاوس

به عنوان یک مکتب شروع طراحی نوین از این کلمه یاد می شود. این عبارت نشان دهنده نقطه شروع جنبش های هنری مدرن نیز است.

بالش بالستر (Bolster)

یکی از انواع اصطلاحات تخصصی دکوراسیون داخلی، بالش بالستر است. این بالش یک بالشت گرد تزیینی است که در کنار کوسن و بالش های دیگر قرار می گیرد. می توان روی تخت و مبل از این بالش استفاده کرد.

بافت

به طور کلی یک بافت اصلی در ایده پردازی های دکوراسیون منازل استفاده می شود. این بافت دارای رنگ، شکل و فرم خاصی است که نشان می دهد متریال چگونه با هم ترکیب شوند.

بانکت (Banquette)

بانکت نوعی نیمکت است که برای ساخت بخش های مختلف خانه مانند صبحانه‌خوری از آن استفاده می شود. برخی از این نیمکت، درون دیوار ساخته می‌شود و قسمتی دیگر از آن به صورت روکار نمایش داده خواهد شد؛ به همین دلیل این بخش از دکوراسیون بسیار محبوب است.

ام دی اف (MDF)

ام دی اف تخته فیبر با چگالی متوسط است. عبارت انگلیسی Medium Density Fiberboard اگر مخفف شود، به ما کلمه MDF  را خواهد داد. ار تکیب قطعات خرد چوب و چسباندن و پرس کردن آن ها، می توان MDF را ساخت. این قطعات چوبی دانه های چوب ندارند، از HDF ارزان تر اند و باید رنگ شوند.

آماده ساخته شده

برخی از مبلمان و متریال دکوراسیون که به صورت عمده تولید می شوند با، عبارت آماده ساخته شده به فروش می رسند و این اصطلاح نیز یکی از مهم ترین اصطلاحات تخصصی دکوراسیون داخلی است.

آنتیک

این کلمه نشان می دهد عناصر دکوراسیون ما بیش از ۱۰۰ سال عمر دارند و معمولاً قدیمی هستند.

استیم پانک

این عبارت نشان دهنده نوعی سبک قدیمی است که می‌تواند رگه‌های ایده پردازی برای آینده را نیز نشان بدهد. کاربرد این سبک از اواسط قرن نوزدهم آغاز شده است.

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اسکون (Sconce)

یکی از مهمترین اصطلاحات دکوراسیون داخلی به انگلیسی اسکون است. این ها چراغ های دیواری اند که سیم کشی توکار دارند و معمولا روی دیوار قرار می گیرند.

اتومان

این اصطلاح نشان دهنده نوعی میز کنار مبل است که معمولاً برای استراحت پاها می توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این، این میز به عنوان یک میز وسایل نیز کاربرد خواهد داشت.

التقاطی

این عبارت نوعی سبک طراحی است که در آن عناصر مختلف سبک های مختلف دکوراسیون مثل مبلمان و متریال مورد استفاده در دیوارها با هم ترکیب خواهند شد.

آرمور (Armoire)

در قسمت های مختلف یک خانه یک دسته از مبل ها که به صورت بزرگ بوده و کشو دارند، با نام آرمور شناخته می‌شوند. در فارسی اصطلاح گنجه یا کمد برای این بخش از دکوراسیون خانه به کار می رود.

اترج (Etagere)

این کلمه نوعی شیرینی خوری چند طبقه به صورت روباز است. کاربرد این کلمه نسبت به کلمات دیگر زیاد نیست اما ممکن است با آن مواجه شوید.

آرتیستیک

این عبارت یکی از مهمترین عبارات به عنوان یک اصطلاح دکوراسیون در زبان انگلیسی است. معنی این عبارت و البته کاربرد آن به این صورت است که هنگامی که بخواهند یک سبک طراحی داخلی که در آن از متریال به صورت غافلگیرانه استفاده شده است و ساختار مشخصی برای انواع کاربرد های متریال وجود ندارد را نشان دهند، از این کلمه استفاده می کنند.

جمع بندی

در این مقاله مهم ترین اصطلاحات دکوراسیون داخلی به انگلیسی را دیدیم. گفتیم که شما باید رفته رفته و بطور آهسته با این اصطلاحات آشنا شوید تا بتوانید بهترین نتیجه را از بکار بردن آن ها بگیرید. علاوه بر این، باید تمام این اصطلاحات را بشناسید تا بتوانید در بررسی ایده های مختلف نیز به خوبی عمل کنید. البته باید گفت که ممکن است حتی انگلیسی زبان ها نیز در دانستن برخی از این اصطلاحات عاجز باشند!

پس بهتر است دانش اصطلاحات تخصصی دکوراسیون داخلی خود را آرام آرام بیشتر کنید. سعی کنید هر یک از آن ها را در کاربرد عملی خود ببینید تا رفته رفته معانی و کاربرد های این عبارات برای شما جا بیافتند.

خرید 41 مدل قلم خش گیر خودرو با کیفیت عالی و قیمت مناسب

تصاویر بیشتر :

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

اصطلاحات دکوراسیون داخلی؛ راهنمای جامع بهمراه جدول و عکس!

5/5 - (4 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با انواع رنگ آبی و نحوه استفاده آنها در دکوراسیون داخلی ، آشنایی با بهترین مدل های دکوراسیون داخلی منزل در سال جدید ، آشنایی با نمونه های شیک دکوراسیون داخلی ساده و راحت ، دکوراسیون داخلی اتاق خواب شیک و زیبا تک و دو نفره برای تمام سلیقه ها ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (4 امتیاز)