آموزش نظافت راه پله‌ها: چگونه راه پله را تمیز کنیم؟

نظافت راه پله تاثیر بسزایی در زیبایی و پاکیزگی محیط ساختمان‌ها دارد و چون افراد به محض ورود به ساختمان‌های مسکونی و تجاری با راه پله و پارکینگ مواجه می‌شوند، نظافت این مکان‌ها حائز اهمیت می‌باشد. از طرفی آراستگی و تمیز بودن محل زندگی و محیط کاری و رعایت نکات بهداشتی در سلامت افراد موثر می‌باشد.‌

آموزش نظافت راه پله‌ها: چگونه راه پله را تمیز کنیم؟

اگر پاکیزگی و رعایت بهداشت مربوط به راه‌ پله و راهروها برای شما نیز مهم می‌باشد، توصیه می‌کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله نکات آموزشی درباره نظافت راه پله ‌ها برایتان خواهیم گفت.

آموزش نظافت راه پله‌ها: چگونه راه پله را تمیز کنیم؟

اهمیت نظافت راه پله و پارکینگ

برخی از افراد بر این تصور هستند که “ما برای رفت و آمد خود از آسانسور استفاده می‌کنیم، نظافت راه پله‌ها چه لزومی دارد؟”
در صورتی‌که استفاده از آسانسور دلیل بر عدم نظافت و رسیدگی به راه پله‌ها نمی‌باشد و نباید صرفا به این دلیل نسبت به نظافت راهروها، راه پله و پارکینگ بی‌تفاوت بود.راه پله‌ها چون محل ورود افراد می‌باشند بیشتر از سایر نقاط در معرض آلودگی هستند، بنابراین باید نظافت پله‌ و پارکینگ و سایر مشاعات ساختمانی را جدی گرفت. در ادامه نحوه نظافت راه پله‌ها را آموزش می‌دهیم با ما همراه باشید.

چگونه راه پله‌ را تمیز کنیم؟

نظافت راه پله‌ها و پارکینگ ساختمان‌ها کار نسبتا دشواری نیست، البته به شرط اینکه اصولی و کاملا درست انجام شود. این کار نیز مانند هر کار دیگری نیازمند مهارت و توانایی می‌باشد، در ادامه تمامی نکات و فوت و فن‌ نظافت راهرو و راه پله‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

1. تهیه لوازم مورد نیاز نظافت

قبل از شروع هر کاری باید ابزار آن را داشته باشید. برای نظافت راه پله‌ها به لوازم زیر نیاز دارید تا به بهترین شکل ممکن نظافت را انجام دهید.

  • سطل
  • جاروی مناسب
  • انواع تی و تی‌های نخی
  • دستمال مخصوص
  • شیشه پاک کن و روزنامه
  • مواد شوینده مناسب

زمانی که از خدمات شرکت‌های نظافتی استفاده می‌کنید، تهیه این لوازم بر عهده شما نمی‌باشد.

2. جارو کردن سطح پله و راهروها

در این مرحله از قسمت‌های بالایی ساختمان شروع به جارو کردن کف پله‌ها و راهروها می‌کنید و اگر گرد و خاکی به روی سطوح باشد، به عنوان مثال خاک کنار پنجره را گرد گیری می‌کنید و کلیه زباله‌های درشت را از کف راه پله‌ها تا انتهای پارکینگ جمع آوری کرده و محیط را تمیز می‌کنید.

3. شست و شوی راه پله

گاهی اوقات راه پله‌ها به شدت کثیف بوده و یا در پارکینگ ساختمان لکه‌های ناشی از روغن ماشین‌ها قابل مشاهده می‌باشد و شست و شوی راه پله و پارکینگ با مواد شوینده و آب ضروری است‌.
توجه داشته باشید که بعد از شست و شوی راه پله و پارکینک و یا حتی کشیدن تی خیس، حتما نسبت به خشک کردن کف راه پله و پارکینک با تی‌های نخی اقدام کنید تا محیط مورد نظر دوباره دچار آلودگی نشده و هم چنین برای رفت و آمد ساکنین خطرناک نباشد.
شست و شوی راه پله و پارکینگ کار نسبتا سختی است و معمولا افراد برای این کار از شرکت‌های خدمات نظافتی کمک ‌می‌گیرند. شرکت پین ورک با کادر مجرب و آموزش دیده در زمینه نظافت راه پله و پارکینگ آماده ارائه خدمات می‌باشد و کافی است که به سایت پین ورک(pinwork) به آدرس https://pinwork.ir/services/home-cleaning/tehran مراجعه کرده و اطلاعات دقیقی درمورد نوع خدمات نظافت راه پله و پارکینگ پین ورک دریافت کنید.

4. نظافت کابین آسانسور

از آنجایی که افراد به صورت مداوم از آسانسور استفاده می‌کنند باید نسبت به نظافت کابین آسانسور دقت بیشتری داشته باشید و آینه درون آسانسور را با شیشه پاک کن و روزنامه پاک کرده و کف آن را نیز تمیز کنید.

5. تمیز کردن نرده‌ها

نرده‌ها چون در معرض تماس بیشتری می‌باشند، در بیشتر مواقع لکه گرفته و آلوده می‌شوند. برای همین باید نسبت به تمیز کردن آن‌ها با دستما‌ل‌های مخصوص و مواد شوینده اقدام کنید.
اگر اجسام تزیینی مثل تابلو و یا گلدان‌های بزرگ در راهرو و راه پله‌ها وجود داشته باشند، حتما نسبت به گردگیری این اشیا اقدام کرده و گرد و غبار آن‌ها را بگیرید.

6. پاک کردن شیشه‌‌های راهرور و کلید پریزها

یکی از مواردی که بر آراستگی محیط راه پله و راهروها تاثیر گذار است، تمیز بودن شیشه‌هاست. حتما کلیه شیشه‌‌ها و کلید پریزها را با دقت تمیز کنید و توجه داشته باشید که تنها به یک سمت شیشه‌ها اکتفا نکنید، اگر شیشه پنجره را از سمت داخل پاک کردید حتما نسبت به پاک کردن سمت بیرونی شیشه‌ها نیز اقدام کنید.

7. نظافت بالا پشت بام ساختمان

هر از چند گاهی بهتر است که نسبت به نظافت بالا پشت بام ساختمان مسکونی و تجاری خود اقدام کنید تا آلودگی و بهم ریختگی محیط بالا پشت بام بیشتر از حد ممکن نشود.
شرکت pinwork در زمینه شست وشو و نظافت پشت بام‌ نیز خدمات منحصر به فردی را برای شما ارائه می‌دهد.

آموزش نظافت راه پله‌ها: چگونه راه پله را تمیز کنیم؟

همین طور که گفته شد نظافت راه پله و پارکینک بسیار مهم بوده و لازم است که جدی گرفته شود به ویژه در حال حاضر که به دلیل شیوع بیماری کرونا به نظافت محیط وسطوح اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود.
توصیه می‌کنیم که نظافت راه پله وپارکینک منازل مسکونی و ساختمان‌های اداری و تجاری خود را جدی گرفته و با نظافت دقیق، ضامن سلامت خود و ساکنان ساختمان باشید.
توجه داشته باشید در پین ورک (pinwork) که کلیه مراحل نظافت راه پله و راهروها به صورت دقیق انجام شود و اگر قصد استفاده از خدمات شرکت‌های خدمات نظافتی را دارید، در انتخاب شرکت و کادر مجرب نهایت دقت را داشته باشید.

شرکت خدماتی پین ورک یکی از برترین و معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات می‌باشد و شما عزیزان با نصب اپیکیشن pinwork می‌توانید از تعرفه و هزینه نظافت راه پله مطلع شوید.
اگر دسترسی به اینترنت ندارید هیج جای نگرانی نیست، تنها با یک تماس تلفنی با شماره
87700770 – 021 ضمن اینکه می‌توانید از مشاوره رایگان پین ورک استفاده کنید، کارشناسان نیز سفارش شما را ثبت خواهند کرد.

3.5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
3.5/5 - (2 امتیاز)