موضوع اصول انتخاب فرش در دکوراسیون

انتخاب فرش مطابق با دکوراسیون و بالارفتن هماهنگی فرش ها با دیگر لوازم منزل باعث زیبا تر شدن دکوراسیون و چیدمان منزل شما میشود در این مقاله هرچند کوتاه و کم تعداد کمی از اصول در خرید و انتخاب فرش مطابق دکوراسیون منزل رو تشریح میکنیم.

موضوع اصول انتخاب فرش در دکوراسیون

یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون خانه ها فرش است .فرش علاوه بر اینکه نمایی بسیار مهم در دکوراسیون دارد نقش بسیار پر رنگی در تغییر حال و هوای خانه شما نیز دارد.وچه بسا نقشه و رنگ  فرش نیز جز دغدغه های مهم مردم در خرید این محصول است.اولین نکته در هنگام خرید فرش این است که تمام وسایل خانه را تهیه کرده دکوراسیون کامل در خانه چیده شود،زمانی که دکوراسیون خانه شما کامل باشد تصمیم گیری شما برای خرید فرش اسان تر میشود

زیرا شما از قبل سبک خانه تان را تعیین کرده اید و براحتی میتوانید از بین فرش های داخل فروشگاه فرش خود را انتخاب کنید.البته انتخاب فرش کاشان جدید همیشه پرطرفدار و پرفروش ترین فرش ماشینی سال بوده است

انواع فرش تولیدی فرش ماشینی

فرش های ماشینی در سه جنس های مختلف اکرولیک، ورجین، پلی استرتولید و به مرحله بافت میرسند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. مثلا اگرشما فرشی با دوام بالا  میخواهید برای شما فرش جنس اکرولیک مناسب ترین نوع فرش بوده که اصلی ترین وبهترین نوع نخ موجود در بازار است.

فرش ورجین جنس درجه دو فرش های ماشینی میباشد که اصولا طرفداران خاص خود را دارد مثلا اگر هرچند سال یکبار فرش خانه تان را عوض میکنید و طرح فرش زود به زود چشمتان را خسته میکند بهتر است فرش جنس ورجین را خریداری کنید . و یا اینکه نیاز به خرید فرش با قیمت پایین تری دارید این نوع فرش ها میتوانند پیشنهاد خوبی برای انتخاب باشند.

فرش های درجه سوم فرش های پلی استر یا به عبارتی فرش ارزان قیمت هستند که تنوع رنگ و طرح بالایی دارند و کسانی که فرشی میخواهند که پرز دهی نداشته باشد فرش پلی استر انتخاب میکنند.

امروزه فرش های ماشینی طرح و نقشه های بسیاری دارند وشما با توجه به سبک دکوراسیون منزلتان که مدرن، سنتی، کلاسیک، شلوغ و یا خلوت میباشد فرشتان را انتخاب کنید .

بهترین رنگ فرش در منزل

اگر به فضای مدرن علاقه مندید طرح های جدید با رنگ آمیزی مدرن انتخاب کنید اگر ساده پسند هستید  فرش طرح افشان فرش کاشان پیشنهاد خوبی برای انتخاب است که انواع بیشتری نسبت به بقیه مدل ها دارند. اگر فرش کلاسیک دوست دارید فرش های طرح سنتی ایرانی و  یا ریز نقش انتخاب کنید.

موضوع اصول انتخاب فرش در دکوراسیون

اما شما در انتخاب طرح فرش باید به میزان فضای منزل خود نیز دقت کنید برای مثال فرش های تیره و ریز نقش برای خانه های با فضای کوچک اصلا مناسب نیست زیرا فضای خانه تان را کوچک تر نشان میدهد.

یا اگر مبلمان شلوغ وپر نقش و نگاری دارید فرش های با طرح های ساده را انتخاب کنید زیرا اگر فرش شلوغ انتخاب کنید یک دکوراسیون شلوغ شما را خسته میکند.

اندازه فرش نیز در دکوراسیون خانه شما تاثیر زیادی میگذارد.

شما باید اندازه فرش را طوری انتخاب کنید که به صورت تیکه تیکه نباشد زیرا این وضع خانه شما را بهم ریخته نشان میدهد.

اندازه فرش پذیرایی را به گونه ای انتخاب کنید که فرش تا زیر پایه اول مبل برسد و فضای خالی میان مبل و فرش قرار نگیرد اگر وسط دو فرش شما درپذیرایی کمی خالی بماند مشکلی نیست نگران نباشید اتفاقا فضای شما را زیبا تر و بزرگ تر جلوه می دهد.

رنگ فرشی که انتخاب میکنید در بزرگ تر و یا کوچک تر نشان دادن فضای خانه تان  بسیار تاثیر میگذارد.

برای فضاهای کوچک فرش های با رنگ روشن مناسب تر است

برای مثال رنگ های بژ،طوسی، نقره ای،خاکستری، و رنگ کرم مناسبترین انتخاب ها برای این نوع خانه ها است.

اگر فضای اتاق بزرگ باشد میتوان از فرش های رنگ تیره تر همانند ،سرمه ای، آبی، فیلی، نسکافه ای، و… استفاده کرد.

برای اتاق خواب نیز اصولا رنگ های روشن و خنثی استفاده میشود.

در نتیجه

همراهان گرامی موقع خرید فرش کمی بیشتر هزینه کنید و جنس بهتر را بخرید تا بعد از گذشت زمان با تغییر رنگ و طرح فرش مواجه نشوید

بهترین رنگ فرش برای هماهنگی دکوراسیون خانه شما رنگ های خنثی است.

سعی کنید فرشی بخرید که فضای خانه تان راگرم و صمیمی کند.

رنگ فرش باید با رنگ کف پوش منزل شما هماهنگ باشد

اندازه فرش در دکوراسیون منزل

انتخاب اندازه فرش در دکوراسیون منزل خیلی بر زیبای منزل شما تاثیر گذار هست البته سلیقه هم در پر بودن یا خالی بودن منزل بسیار متاثر هست

سعی کنید نسبت به فضای منزل متراژی رو انتخاب کنید که کمی کوچکتر از فضای شما باشد این کار باعث بزرگتر نشان دادن فضای منزل شما و همچنین راحت تر جابجا کردن فرش ها میشود .

بسیاری از خریداران فرش این اشتباه رو دارند که فرش رو بزرگتر میخرند و مقداری از ان را تا میزنند که این کار باعث زشت شدن محیط خانه میشود و البته فرش هم به مرور زمان از بین میرود .

استفاده از مشاوران فرش ستاره کوروش در انتخاب فرش

موضوع اصول انتخاب فرش در دکوراسیون

فرش کوروش با کادری مجرب و متعهد میتوانند شما عزیزان را در انتخاب فرش راهنمایی کنند البته داخل سایت فرش کوروش میتوانید با استفاده از دکوراسیون مجازی تصویری از دکورهای منزل خود را بسازید و فرش مورد علاقه خود را در این دکور ها پهن کنید

فقط کافیت فرش کوروش رو در گوگل سرچ کنید و اولین سایت رو باز کرده و در قسمت دکوراسیون مجازی فضا های شبیه منزل خود رو بچینید

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟