راهنمای انتخاب مبل باغی و دکوراسیون باغ 1403

راهنمای انتخاب مبل باغی و دکوراسیون باغ 1403

مبلمان مخصوص باغ و ویلا، مبلمانی لوکس و باکیفیت است که در تمام دنیا، با نام مبلمان فضای باز و مبلمان باغی شناخته می شود. خرید مبل باغی و ویلایی، اصلی ترین کاری است که باید آن را با دقت زیادی انجام دهید؛ چرا که هم تنوع مدل های این نوع مبلمان بالاست و هم جنس و متریال آن؛ که البته تاثیر مستقیمی در میزان دوام و ماندگاری آن دارد.

احتمالا شما هم مانند اکثریت خریداران مبلمان مخصوص باغ و ویلا، به دنبال مبلمانی لوکس، زیبا و جذاب هستید تا کمک کند یک دکوراسیون باغی فوق العاده شیک و لاکچری را بسازید. خوشبختانه چنین مبلمانی با تنوع بسیار عالی و کیفیت بالا، در دسترس خریداران و مصرف کنندگان ایرانی قرار دارد.

دکوراسیون باغ با انتخاب مبل باغی زیبا و مناسب

انتخاب مبل باغی، کار سختی به نظر نمی رسد اما در حقیقت، کار بسیار سختی است. شما مبل باغی را در آب و هوای بیرونی مورد مصرف قرار می دهید. بنابراین باید کاملا متناسب و باکیفیت باشد. درباره کیفیت انواع مبل باغی، در ادامه این مقاله به طور کامل توضیح خواهیم داد. اما دکوراسیون باغ، نیاز به شناخت دقیق نوع مبل باغی و سبک آن دارد.

به طور کلی، می توان سبک دکوراسیون باغ، خانه باغ و ویلاهای ایرانی را در دو دسته زیر قرار داد:

  • دکوراسیون کلاسیک یا سنتی
  • دکوراسیون مدرن

پرتکرارترین سوالِ خریداران مبلمان فضای باز!

یکی از سوالاتی که بسیاری از خریداران از کارشناسان طراحی دکوراسیون می پرسند، جنس مناسب و متریال به کار رفته در تولید مبلمان فضای باز است. همان طور که گفتیم، تنوع جنس مبل باغی بالاست. اگر جستجویی در اینباره بکنید، احتمالا با جنس های مختلفی روبرو می شوید، مانند:

  • مبلمان باغی چوبی
  • مبلمان باغی آهنی
  • مبلمان باغی شیشه ای
  • مبلمان باغی پلاستیکی
  • مبلمان باغی آلومینیومی
  • مبلمان باغی حصیری

همه این ها، انواع متریالی هستند که در تولید مبلمان فضای باز و میز و صندلی باغی مورد استفاده قرار میگیرند. اما لازم است بدانید که کیفیت، طول عمر و زیبایی آنها به یک اندازه نیست! پس باید بیایید یک به یک آنها را بررسی کنیم.

مبل باغی چوبی

راهنمای انتخاب مبل باغی و دکوراسیون باغ 1403

مبلمان چوبی، کاملا زیبا و متنوع است اما دوام و کاربرد اصلی آن برای فضای داخلی است. متاسفانه جنس چوب در فضای باز، به سرعت دچار پوسیدگی و فرسودگی می شود و زیبایی خود را نیز از دست میدهد.

مبل باغی چوبی را برای سبک دکوراسیون باغ سنتی و کلاسیک می توانید انتخاب نمایید. زیرا نمای چوبی، معمولا یک نمای کلاسیک و گرم است.

مبل باغی آهنی

مبلمان آهنی و فرفورژه، در دسته سنگین وزن ها قرار دارد. پس مسلما برای فضای باز که در آن، دائما به جابجا کردن مبلمان نیاز خواهید داشت، کارایی مطلوبی ندارد. اما مشکل به اینجا ختم نمیشود! زیرا آهن خیلی زود در برابر رطوبت و باران، دچار زنگ زدگی میشود.

مبل باغی آهنی و فرفورژه، معمولا برای دکوراسیون مدرن مناسب نیست.

مبل باغی شیشه ای

درست است که جنس شیشه به کار رفته در تولید مبلمان شیشه ای، شیشه واقعی نیست اما نمای مدرن و لوکس شیشه را به همراه دارد که برای دکوراسیون باغ و ویلای مدرن متناسب میباشد. متاسفانه این مبلمان زیبا نیز خیلی زود زیبایی خود را از دست می دهد. زیرا کیفیت تولید آن، نیاز به تکنولوژی گران قیمتی دارد که اکثرا از این نوع نیستند. حالا بگذریم که تنوع این نوع مبلمان فضای باز در ایران بسیار کم میباشد.

مبل باغی پلاستیکی

اگر به دنبال میز و صندلی باغی ارزان قیمت هستید، می توانید به سراغ صندلی فضای باز پلاستیکی بروید. اما باید بدانید که قیمت ارزان، تنها مزیت این نوع میز و صندلی باغی محسوب می شود. نمای ارزان قیمت و غیر لوکس، کیفیت پایین و دوام کم، از جمله ویژگیهای نامناسب این جنس به شمار می آیند.

مبل باغی آلومینیومی

راهنمای انتخاب مبل باغی و دکوراسیون باغ 1403

آلیاژ آلومینیوم، یک آلیاژ سبک وزن با ویژگی ضدزنگ و ضد پوسیدگی است. در واقع یک آلیاژ کارآمد است تا بتواند جایگزین فلزات ناکارآمد شود. بنابراین مبلمان آلومینیومی نیز دارای همین ویژگی های ارزشمند می باشد.

مدلهای مختلف میز و صندلی باغی از جنس آلومینیوم، نمای بسیار لوکسی دارند و تولید کنندگان این مبلمان در کشور ما نیز، تنوع و کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی (و حتی در برخی برندها بالاتر از استاندارد جهانی!) را تولید و عرضه نموده اند. بنابراین با خیال راحت، می توانید روی خرید میز و صندلی باغی و مبلمان فضای باز از جنس آلومینیومی، به عنوان بهترین مبلمان برای دکوراسیون باغ و ویلای خود حساب باز کنید.

 

مبل باغی حصیری

مبلمان حصیری به دو دسته حصیری طبیعی و حصیری مصنوعی (یا پلی رتن) تقسیم می شود. حصیر طبیعی، همان جنس و ویژگیهای مبلمان چوبی را دارد. البته به دلیل ظرافت بیشتر، حساستر و طبیعتا کم دوامتر نیز هست.

اما مبلمان حصیری مصنوعی با مبلمان پلی رتن که تصویر آن را در بالا مشاهده می نمایید، یک جایگزین کاملا مقاوم، زیبا و متنوع است که در تمام دنیا، به عنوان تخصصی ترین و اصیل ترین نوع مبلمان و صندلی فضای باز مخصوص باغ، ویلا، هتل، محیط های ساحلی و دیگر انواع محیط های سبز و فضای باز شناخته می شود. پلی رتن نوعی پلیمر بسیار مقاوم و باکیفیت است که در ایران، برخی تولید کننده های برتر و پیشرو، آن را با کمک تکنولوژی نانو برای ایجاد بالاترین کیفیت، دوام و ماندگاری در فضای باز، تولید می نمایند.

مبلمان حصیری پلی رتن، دارای اسکلتی از جنس آلومینیوم و روکشی از الیاف پلی رتن است. الیاف پلی رتن روی اسکلت آلومینیومی بافته می شوند و نمایی حصیری، زیبا و اصیل را ایجاد می کنند. مبلمان حصیری پلی رتن، تنوع بسیار بالایی دارد و جالب است بدانید که اکثر مدلها با انواع مختلف سبکهای دکوراسیون باغی و ویلایی، تناسب دارد.

ویژگیهای مبلمان حصیری پلی رتن:

  • ضدآب (Water Resistance)
  • غیر سمی (Non-Toxic)
  • مقاوم در برابر اشعه خورشید (UV Resistance)
  • ضد الکتریسیته ساکن (Anti-Static)
  • ضد قارچ و باکتری (Anti-Bacterial)
  • مستربچ های رنگی مقاوم (Color Masterbatch)
  • الیاف حصیری زیبا و دست بافت
  • اسکلت مقاوم و بادوام
  • کیفیت بالای جوشکاری ( آرگون )
  • مناسب برای تمام فصول و تمامی شرایط آب و هوایی

نمونه ای از زیباترین مدلهای مبلمان آلومینیومی و مبلمان حصیری پلی رتن در بازار ایران

راهنمای انتخاب مبل باغی و دکوراسیون باغ 1403

بهترین تولید کننده مبلمان فضای باز تخصصی در ایران

خب حالا که با مبلمان آلومینیومی و مبلمان حصیری پلی رتن به عنوان بهترین جنس مبلمان باغی و میز و صندلی باغی آشنا شدید، احتمالا می خواهید با بهترین تولید کننده این نوع مبلمان نیز آشنا شوید.

“برند دکورز”، یکی از برترین تولیدکنندگان مبلمان آلومینیومی و مبلمان پلی رتن است که با سال ها تجربه به عنوان یکی از اولین تولیدکننده های محصولات اوت دور در ایران، توانسته کیفیتی عالی را با حداکثر تنوع و زیبایی به بازار داخلی عرضه نماید. گروه کارخانجات دکورز با کمک نیروهای متخصص داخلی و بهره مندی از بروزترین دانش و فناوری در این عرصه، محصولاتی با توان رقابت با برندهای خارجی را عرضه نموده است.

  • ارائه ضمانت 24 ماه روی تمامی محصولات
  • امکان خرید اینترنتی و آنلاین از سایت این برند
  • وجود شعبات گوناگون در شهرهای مختلف برای خرید حضوری
  • و پشتیبانی کامل از محصولات و مشاوره رایگان قبل از خرید

از ویژگی های بارز این برند است که پیشنهاد می کنیم حتما با محصولات بی نظیر آن آشنا شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)