صفر تا صد چاپ کتاب در مؤسسه چاپ کتاب نبشته

در نوشته حاضر به چگونگی فرایند چاپ کتاب پرداخته شده است. استادان، دانشجویان، مؤسسات، ناشران و تمام کسانی که به فعالیت علمی یا قلم زدن ذوقی مشغول‌اند می‌توانند مخاطب این نوشته باشند.

صفر تا صد چاپ کتاب در مؤسسه چاپ کتاب نبشته

چاپ کتاب را از کجا شروع کنیم؟

محاسبه هزینه چاپ کتاب در وبسایت نبشته و ثبت سفارش اولین مرحله است. در سایت نبشته برای هر یک از خدمات مرتبط با چاپ کتاب بخش‌های مجزایی در نظر گرفته شده است. چنانچه به هر یک از این خدمات به‌صورت جداگانه و تکی نیاز داشتید، می‌توانید پس از محاسبه، سفارش خود را ثبت کنید یا با کارشناسان ما با شماره 02166435637 تماس بگیرید. خدماتی که به صورت مجزا به کاربران ارائه داده می‌شود، شامل این موارد است: ویرایش، صفحه آرایی، طراحی جلد و چاپ.

اما برای مشتریانی که به تمام خدمات بالا نیاز داشته باشند، بخش مجزایی در نظر گرفته‌ایم که از نظر قیمت به‌صرفه‌تر از جمع تمام بخش‌های مجزای سایت است. در ادامه توضیحی درباره سازوکار بخش محاسبه هزینه چاپ کتاب آورده شده است.

قطع کتاب

قطع‌های در نظر گرفته شده برای این بخش شامل وزیری، رقعی، رحلی، پالتویی، جیبی، خشتی بزرگ و کوچک است. از قطع وزیری غالباً برای چاپ کتاب‌های دانشگاهی و تخصصی هر حوزه استفاده می‌شود. قطع رقعی برای کتب عمومی هر حوزه و داستان و شعر مناسب است و قطع رحلی برای دانش‌نامه‌ها و کتب آموزش زبان. قطع‌های پالتویی و جیبی هم، معمولاً، برای کتاب‌های بعضی کتب مجموعه‌ای کوچک و ادعیه‌ها استفاده می‌شود قطع خشتی هم، بیشتر، برای کتاب‌های کودک مورد استفاده است.

رنگ چاپ

در چاپ دیجیتال کتاب، که فرم حاضر برای محاسبه این نوع چاپ تهیه شده است، صفحات یا به صورت رنگی چاپ می‌شود یا سیاه‌وسفید. به این معنا که چاپ‌های دو رنگ، سه‌رنگ و … در این نوع چاپ مطرح نیست. با توجه به هزینه بیشتر چاپ رنگی نسبت به چاپ سیاه‌وسفید، ما گزینه‌ای هم برای کتاب‌های بخشی‌رنگی در نظر گرفته‌ایم. نکته قابل توجه در چاپ تما رنگی یا بخشی رنگی، تراکم رنگ در آن است. در نظر داشته باشید که تراکم رنگ در چاپ‌های رنگی تا ۵۰ درصد محاسبه شده است.

طراحی جلد

پس از عقد قرارداد با مؤسسه چاپ کتاب نبشته، برای صاحب اثر فایلی ارسال می‌شود که توضیحات مرتبط با طراحی جلد به‌صورت مبسوط قید شده است. سعی شده است حتی در صورت انتخاب پلن پایه طراحی جلد هم صاحب اثر در اجرا و نوع طراحی دخیل باشد.

صفر تا صد چاپ کتاب در مؤسسه چاپ کتاب نبشته

صفحه‌آرایی

صفحه آرایی در دو محیط ورد و ایندیزاین انجام می‌شود. ترجیح ما صفحه‌آرایی همه سندها در محیط ایندیزاین است. اما با توجه به هزینه و وقتی که باید صرف آن کرد گاهی صاحبان اثر ترجیح می‌دهند این کار در محیط ورد انجام شود. تلاش کرده‌ایم گزینه‌ها گویا باشد تا محاسبه هزینه در این بخش دقیق باشد.

صفر تا صد چاپ کتاب در مؤسسه چاپ کتاب نبشته

اخذ مجوز چاپ کتاب

برای اخذ مجوز کتاب باید با کتابخانه ملی، خانه کتاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری کرد. این همکاری هیچ هزینه‌ای برای ناشر ندارد و تنها پس از اخذ مجوز کتاب، برای دریافت مجوز پخش آن باید، بسته به تیراژ کتاب، ۳ تا ۱۰ نسخه به بخش‌های واسپاری و اعلام وصول تحویل داد. طبعاً این بخش در چاپ کتاب نبشته به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

چاپ کتاب

در محاسبه هزینه چاپ کتاب، برای پرهیز از پیچیدگی فرایند، یک نوع کاغذ و صحافی برای چاپ در نظر گرفته شده است. کاغذ تحریر ۷۰ گرم و جلد شومیز ۲۵۰ گرم انتخاب‌های پیش‌فرض این بخش است. چنانچه نیاز داشتید از کاغذ دیگری برای چاپ استفاده شود یا نوع دیگری از صحافی مد نظرتان بود، پیش از نهایی شدن سفارش آن را با همکاران ما در میان بگذارید.

نحوه ثبت و پیگیری سفارش در نبشته

پس از پر کردن فرم محاسبه هزینه چاپ و اطلاع از هزینه، می‌توانید مشخصات خود را وارد کنید تا در اولین فرصت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید از طریق تلفن، واتس‌اپ، تلگرام یا ایمیل با ما در ارتباط باشید و سفارش خود را ثبت و پیگیری کنید.

پس از ثبت سفارش، قرارداد همکاری منعقد می‌شود و پس از واریز پیش‌پرداخت، فرایند نشر کتاب با ویرایش یا صفحه‌بندی آغاز می‌شود. هم‌زمان طراحی جلد کتاب هم به جریان می‌افتد و پس از اتمام هر مرحله برای دریافت تأیید از صاحب اثر فایل‌ها ارسال می‌شود. پس از تأیید صاحب اثر برای دریافت مجوزها اقدام می‌شود و در نهایت فایل‌ها به چاپخانه سپرده می‌شود.

چنانچه به توضیحات بیشتری از هر بخش نیاز داشتید یا درباره هر یک از موارد بالا پرسشی داشتید، می‌توانید به نشانی www.nebeshteh.com مراجعه یا با جست‌وجوی «چاپ کتاب نبشته» به وبگاه ما مراجعه کنید و به مطالب بیشتری دسترس داشته باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟