نوشتن پایان نامه در 2 هفته؟

چگونه یک پایان نامه می نویسید؟ آیا می توانم یک پایان نامه را در دو هفته، یک ماه یا یک روز بنویسم؟ اگر مهلت پایان نامه خود را رعایت نکنم چه می شود؟ با این نکات از متخصصان ما، برنامه‌ریزی کنید و در هشت مرحله به ضرب‌الاجل برسید.

آیا می توانید یک پایان نامه در دو هفته بنویسید؟

به نقل از آینور اسمارت  انجام پایان نامه ارشد  در دو هفته یک برنامه بلندپروازانه است. گاهی اوقات می بینیم که دانشجو دو هفته قبل از یک ضرب الاجل می آید و بعد این تصور را دارد که هنوز کاری انجام نداده است، اما بعد از آن با نظارت پایان نامه موفق به انجام مهلت خود می شود. اما اگر به عبارت “من پایان نامه ام را در دو هفته نوشتم” نگاه کنید، سؤال این است که کسی دقیقاً از “نوشتن” چه می فهمد. آیا کسی ماه ها قبل از آن به تجزیه و تحلیل مسئله، طراحی یک طرح تحقیق و جمع آوری اطلاعات پرداخته است؟ آیا کسی چند هفته بیشتر طول کشیده تا بنشیند و فکر کند (یا نگران باشد)؟ و سپس همه چیز در  مجموعه آماژ در دو هفته نوشته شده است؟ سپس یک نفر واقعاً در دو هفته پایان نامه خود را نوشته است، اما او به راحتی فراموش می کند که ماه ها تفکر و مطالعه قبل از آن بوده است. به آن بپیوندبنابراین تصور نکنید که دو هفته برای برنامه ریزی پایان نامه شما کافی است.

من هنوز دو هفته فرصت دارم – آیا هنوز چیزی وجود دارد؟

اگر فقط دو هفته فرصت دارم چه کار کنم؟ خوب که می تواند اتفاق بیفتد. شما مشغول بودید، یا زیاد تلویزیون را تماشا می کردید، و ناگهان فقط دو هفته تا پایان مهلت فرصت دارید. ممکن است هنوز چیزی روی کاغذ وجود نداشته باشد که شبیه پایان نامه باشد. چه کاری باید انجام دهید؟ همانطور که گفتیم نوشتن پایان نامه در دو هفته یک برنامه بلندپروازانه است. ما گاهی دانشجویانی را می‌بینیم که قبول می‌کنند، اما دانشجویانی  را هم می‌بینیم که قبول نمی‌کنند. شرایط باید مناسب باشد: یک آنفولانزا و شما بیرون هستید. اما شما شانس دارید و اگر تلاش نکنید، به هیچ وجه به آن نرسیدید. بنابراین آماژ توصیه می کند: آن را دنبال کنید!

خودتان را آماده کنید

نوشتن پایان نامه در 2 هفته؟

مرحله 1. سر و محیط اطراف خود را خلوط کنید. تمام وسایل ارتباطی را خاموش کنید. یک پاسخ خودکار برای ایمیل خود تنظیم کنید و وضعیت WhatsApp خود را به “من مدتی دور هستم” تغییر دهید. بگذارید همه بدانند که تا دو هفته آینده در دسترس نیستید.
مرحله 2. شروع به ترسیم طرح B: اگر به آن نرسید چه خواهید کرد؟ آن را پیدا کنید، یادداشت کنید، بگذارید مدتی در آن فرو برود. برنامه B شبکه ایمنی شماست و تضمین می کند که استرس شما در مواقعی که برنامه A بسیار تند است زیاد نشود.
مرحله 3.سپس طرح A را ترسیم می کنید. برنامه A فرض می کند که شما موفق خواهید شد! به طور معمول یک پایان نامه یک ماراتن است، اما شما قصد دارید یک دوی سرعت بکشید. به خاطر داشته باشید که شما می توانید دو هفته دوی سرعت داشته باشید، اما پس از آن شکست خواهید خورد. بنابراین شما هفته سوم را تعطیل خواهید داشت – به عنوان مثال نمی توانید در امتحان دیگری شرکت کنید.

برنامه A را انجام دهید

مرحله 4. دقیقاً بدانید که برنامه از شما چه انتظاری دارد. برنامه شما در مورد الزامات فارغ التحصیلی، طرح پایان نامه، ساختار پایان نامه، تقسیم بندی فصل ها چه می گوید؟ تمام اطلاعاتی را که برنامه شما در مورد پایان نامه ارائه می دهد جمع آوری کنید و آن را مرور کنید تا اینکه کاملاً واضح باشد که از شما چه انتظاری می رود.
مرحله 5.سه ورق کاغذ بردارید و A، B و C را روی آنها بنویسید. در برگه A همه چیزهایی را که باید بنویسید، بنابراین همه چیزهایی که برای پایان پایان نامه خود نیاز دارید. به عنوان مثال، یک فصل روش ها را در نظر بگیرید، زیرا بدون آن فصل نمی توانید فارغ التحصیل شوید. در برگ B هر چیزی را می نویسید که می تواند سایر نقاط ضعف را جبران کند. به عنوان مثال، به یک روش فوق العاده خوب فکر کنید. در برگه C شما هر کاری را که دوست دارید انجام دهید، می نویسید، مانند افزودن یک تصویر زیبا در صفحه اول، یا نوشتن یک پیشگفتار زیبا. به این ترتیب سه لیست مختلف کار ایجاد می کنید.
مرحله 6دارد برنامه ریزی می کند چهارده روز متوالی دوی سرعت خواهید داشت. هر روز حدود 9 ساعت فرصت دارید تا روی پایان نامه خود کار کنید. افراد زیادی نمی توانند انجام دهند. شما آن نه ساعت را به بلوک های بیست دقیقه ای تقسیم می کنید. در این بین استراحت هایی را برنامه ریزی می کنید که به آنها پایبند هستید. به این ترتیب یک نمای کلی از بلوک ها در یک تقویم یا یک فایل Word یا Excel ایجاد کنید. یک هفته و نیم اول را با جزئیات برنامه ریزی کنید. در این دوره شما روی انجام لیست کارهای A کار می کنید. وظایف را به مراحل کوچک تقسیم کنید و آنها را بر روی بلوک ها تقسیم کنید. هر چیز یا ایده اضافی که هنگام انجام لیست کارهای A به ذهن شما می رسد، بلافاصله در لیست B یا C یادداشت می کنید. زمان باقیمانده را می توانید در لیست کارهای B و سپس در C صرف کنید.

نکاتی برای یک هفته و نیم اول

با نکات زیر برای اجرای طرح الف خود را دقیق نگه دارید:

  • هر چیز اضافی یا ایده ای که هنگام انجام لیست کارهای A به ذهن می رسد، بلافاصله آنها را در لیست B یا C یادداشت می کنید.
  • اگر بخشی از برنامه خود را کامل نکردید، آن قسمت را رها کنید و به کار بعدی برنامه خود بروید. چرا؟ زیرا شما می توانید چیزی را تحویل دهید اگر تمام قسمت های جداگانه را 80٪ کامل کرده باشید، اما اگر فقط 80٪ کامل را تمام کرده باشید نمی توانید چیزی را تحویل دهید، اما برای مثال فصل آخر پایان نامه شما کاملاً از بین رفته است.
  • سالم غذا بخورید و به اندازه کافی بخوابید. چرا؟ زیرا بدون خواب خوب شبانه نمی توانید اجرا کنید. دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب در مورد پایان نامه خود کاری انجام ندهید، در غیر این صورت راحت نمی خوابید. شما نمی توانید بیش از نه ساعت در روز روی پایان نامه خود کار کنید و در این یک و نیم هفته کمتر از هشت ساعت در روز بخوابید، در غیر این صورت نمی توانید دو هفته را به سرعت ادامه دهید.

نکته پاداش: در تدریس خصوصی پایان نامه شرکت کنید

آیا باید سریع انجام شود؟ با نظارت انجام پروپوزال  از آماژ شما جلوتر خواهید بود! هر دانشجوی هر برنامه تحصیلی می تواند برای نظارت پایان نامه اضافی ثبت نام کند. مهم نیست چقدر فاصله دارید یا چقدر زمان باقی مانده است. با توضیح درست و یک چوب بزرگ پشت در، در مدت کوتاهی پیشرفت زیادی خواهید کرد.

آماژ به ​​دانشجویان  کمک می کند تا به جلو حرکت کنند. با راهنمایی ما شما سریع تر، بهتر و آرام تر مطالعه می کنید. ما کی هستیم و دقیقا چه کار می کنیم؟ می توانید آن را اینجا بخوانید

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟