مراحل ساخت کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه و مزایای استفاده از آن

یکی از عناصر مهم در تهویه هوای صنعتی و خانگی کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه است که به عنوان کانال هوا کاربرد فراوانی دارد. از این طریق هوای تازه به اتاق ها می رسد و هوای خروجی خارج می شود. جنس این کانال های هوا از گالوانیزه بوده و خواص آیرودینامیکی بالایی دارند. در اینجا قصد داریم مراحل ساخت کانال اسپیرال گالوانیزه و مزایای استفاده از آن را مرور کنیم.

کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه می تواند اساس سیستم های تهویه در منازل مسکونی ، ادارات ، ساختمان های عمومی ، رستوران ها و مغازه ها و موسسات صنعتی را تشکیل دهد. همچنین برای سیستم های تهویه مطبوع مرکزی و سقفی مناسب است. این کانال های مارپیچی از ورق تولید می شوند. به دلیل طراحی زیبا و ظاهر امروزی خود ، با کاربردهای دکوراسیون و طراحی های مدرن سازگار است. در ادامه شما را با نحوه ی ساخت آنها آشنا می کنیم.

مراحل ساخت کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه و مزایای استفاده از آن

نحوه ی ساخت کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه

کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه با درز مستقیم ثابت می گردد. لوله های درز مستقیم فلنج دار نیز با سفارش ویژه تولید می شوند. ورق گالوانیزه به طور خودکار در دستگاه برش داده می شود. در صورت نیاز به لوله تهویه گالوانیزه 200 با اندازه غیر استاندارد ، مواد روی گیوتین دستی علامت گذاری شده و برش داده می شود. در مرحله بعد ، الگو توسط یک درایو الکتریکی به غلطک ها وارد می شود ، جایی که در لوله ای با قطر مورد نیاز پیچیده می شود ، نورد شده و به آسیاب تاشو ارسال می گردد. چین ها در تمام طول لبه طولی لوله شکسته می شوند. اتصال لبه ‌ها موجب ایجاد برآمدگی ‌هایی بر روی سطح خارجی کانال شده که همین برآمدگی‌ های  کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه به عنوان یک مزیت باعث می‌ گردند که در مقایسه با سایر کانال ‌های معمولی ، استحکام اش بیشتر شود. در پایان مرحله ساخت این کانال می توان برای زیبایی محصول آن را مطابق رنگ محیط به صورت کوره ای رنگ کرد.

مراحل ساخت کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه و مزایای استفاده از آن

مزایای کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه

کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه از نظر مزایای اقتصادی کاربرد و استفاده فراوانی به همراه دارد. این کانال‌های هوای مارپیچی که در زمان‌هایی که شرایط اجازه می‌دهد در محل‌های ساخت و ساز شما تولید می‌شوند ، مزایای حمل‌ونقل ، سیستم‌ها و اتصالات تعلیق عملی و اقتصادی را برای شما به همراه داشته و مونتاژ سریع‌تر و سالم‌تری را برای شما فراهم می‌کنند. ضخامت ماده ، استحکام بسیار خوبی را برای کانال دایره ای فراهم کرده و می تواند فشار منفی یا مثبت Pa3500 را تحمل کند. این سیستم دارای آب بندی Eurovent C کلاس است. تلفات انرژی ناشی از نشت در مجاری هوای معمولی در کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه ، حتی در سرعت‌ها و فشارهای بالا به سطوح تقریباً غیرمجاز کاهش یافته است.

از دیگر کاربرد و مزایای کانال اسپیرال گالوانیزه می توان به ظاهر زیبا و جذاب ، تنوع در اندازه و جنس ، نصب و اجرای مقرون‌ به‌ صرفه ، لوازم جانبی گسترده ، نگهداری آسان ، صدای تولید شده کم ، افت فشار کمتر ، ایجاد جریان یکنواخت هوا ، عدم نشتی هوا ، سازگار با محیط ‌زیست ، قابلیت پیش ‌ساخته شدن ، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش ، نیاز به مواد اولیه کمتر و تحمل تغییرات حرارتی اشاره کرد.

زیبایی ظاهری کانال یا لوله اسپیرال گالوانیزه موجب می گردد که به زیبایی محیط افزوده شود. آرامش محیط نیز با صدای بسیار کم آن حفظ می شود. مجرای داخلی آن نیز به دلیل مدور بودن غبار کمتری گرفته و به راحتی نیز تمیز می گردد. ویژگی این کانال موجب می شود که تقسیم صحیح هوا باعث ایجاد جریان یکنواخت هوا ‌شود. این محصول دوستدار محیط زیست به ‌طور کامل قابل بازیافت است و حامی محیط‌ زیست به‌ شمار می ‌آید. این لوله ها در سایزهای مختلف تولید شده و به دلیل ویژگی نصب آسان بسیار مقرون به صرفه هستند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟