انواع دوربین مداربسته و مراحل نصب دوربین مداربسته

قبل از این که نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید بهتر است انواع دوربین مداربسته را شناخته و با با مراحل نصب آن آشنا شوید. در این مقاله شما با انواع مختلف این محصول آشنا شده و ویژگی های آنها را خواهید شناخت.

انتخاب دوربین مداربسته بر اساس نیاز

هنگام تحقیق در مورد سیستم دوربین امنیتی مورد استفاده، تعیین نیازها بسیار مهم است. سپس، برای پیکربندی صحیح سیستم، لازم است به انتخاب دوربین توجه کنید. در این زمینه ؛ طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد که از نظر قیمت، کارایی و کاربرد متفاوت است. در ابتدا لازم است با دوربین مداربسته بیشتر آشنا شوید.

سیستم دوربین مداربسته چیست؟

در ساده ترین تعریف، سیستم دوربین مداربسته شامل یک دوربین، یک مانیتور، یک دستگاه ضبط و یک کابل است که آنها را به هم متصل می کند. به چنین سیستم هایی سیستم های تلویزیونی مدار بسته(CCTV)  می گویند.

چگونه دوربین مداربسته انتخاب کنیم؟

یکی از مهمترین اجزای سیستم دوربین امنیتی بدون شک دوربین مداربسته هستند. در حین تعیین دوربین هایی که باید در سیستم گنجانده شوند، می توان جایگزین های مختلف را با توجه به تکنولوژی استفاده شده، محل استفاده و هدف استفاده ارزیابی کرد. در این مرحله، انواع دوربین ها را بررسی می کنیم. همچنین شما باید بدانید بهترین مکان نصب دوربین مداربسته در محیط مورد نظرتان کجاست و باتوجه به آن نیز می توانید بفهمید بهترین انتخاب برای شما چی هست.

انواع دوربین مداربسته و مراحل نصب دوربین مداربسته

الف) انواع دوربین مداربسته با توجه به تکنولوژی مورد استفاده

  • دوربین آنالوگ

دوربین های آنالوگ رایج ترین محصولات موجود در بازار دوربین مداربسته با فناوری قدیمی هستند. دوربین های آنالوگ که به دلیل نصب آسان و هزینه کم، قبل از سایر محصولات توجه را به خود جلب می کنند، از نظر وضوح نمی توانند به ارقام بسیار بالایی برسند.

بعد از نصب دوربین مداربسته آنالوگ به لطف فناوری در حال توسعه، دوربین های AHD و دوربین های HD-CVI  که می توانند با وضوح 1080p و 720p استفاده از زیرساخت های آنالوگ عکس بگیرند نیز تولید شده اند. این دوربین ها سیگنال های ویدئویی آنالوگ را از طریق کابل های کواکسیال معمولی منتقل کرده و اجازه می دهند تصاویر با وضوح بالا گرفته شوند.

  • دوربین تحت شبکه

دوربین تحت شبکه مستقیماً مانند یک کامپیوتر به یک شبکه متصل است. از آنجا که فیلم به طور مستقیم در رسانه های دیجیتال ضبط می شود، برای دیجیتالی کردن آن به DVR احتیاج ندارید. همچنین نیازی به اتصال دوربین به دستگاه ضبط ندارید، زیرا هر دستگاه به شبکه متصل است.

دوربین های تحت شبکه از کابل اینترنت نازک تر، انعطاف پذیرتر و راحت تر از کابل کواکسیال استفاده می کنند. برای نصب این دوربین مداربسته تحت شبکه را می توان از طریق کابل اینترنت تغذیه کرد و تک کابل بسیار راحت تر از کابل دوگانه درDVR  است.

ب) انواع دوربین مداربسته بر اساس نوع دوربین

 – دوربین های باکس یا صنعتی

دوربین های باکس قدیمی ترین نوع دوربین هستند. این یک دوربین غیر هوایی است و بدون لنز به فروش می رسد. ممکن است در نگاه اول یک دوربین با ظرفیت کوچک به نظر برسد، اما قاب صنعتی استاندارد آن بدان معنی است که می توانید برای هر تصویری که نیاز دارید، از زاویه فوق عریض تا زوم بالا، لنز مناسب را تهیه کنید.

  • دوربین های بولت

دوربین بولت رایج ترین نوع دوربین است. دوربین بولت با بدنه ضد آب و لنز مادون قرمز برای افزایش عملکرد دید در شب مناسب است. لنز می تواند فوکوس متغیر یا ثابت باشد. نصب این نوع دوربین ها ساده ترین راه است.

بعد از نصب این دوربین مداربسته، می توانید دوربین را آنقدر به راست به چپ و بالا به پایین بچرخانید تا تصویر دقیق مورد نظر خود را به دست آورید. البته شما نمی توانید دوربین را دوباره حرکت دهید ؛ مگر اینکه براکت را شل کرده و تنظیم کنید یا یک دوربین با براکت موتوردار خریداری کنید.

  • دوربین های دام Dome

دوربین های دام به ویژه برای زیبایی فضا ترجیح داده می شوند ؛ زیرا کمتر از دوربین های گلوله ای یا باکسی قابل توجه هستند. علاوه بر این، تشخیص این دوربین ها در یک نگاه در زندگی روزمره دشوارتر است.

دوربین های دام به شکل گنبد می توانند دارای لنزهای ثابت یا واریفوکال باشند. اکثر گنبدها به گونه ای طراحی شده اند که روی سقف نصب شوند. اما نصب برخی از این مدل دوربین مداربسته بر روی دیوار مناسب تر است.

  • دوربین لامپی

دوربین مداربسته لامپی جزو محصولات دوربین مدار بسته بی سیم محسوب می شود. دوربین لامپی با توجه به نصب آسان، اتصال وای فای، تصویر 360 درجه، انتقال تصویر آسان از پرطرفدارین دوربین های مدار بسته به شمار می آید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟