رنگ پارکت مناسب دکوراسیون منزل شما چه رنگی است؟

بعد از تکمیل ساختمان و معماری آن با مسئله دکوراسیون داخلی و خرید پارکت یا وسایل مدرنی از جمله پوستر دیواری، کاغذ دیواری و … مواجه می شویم. انسان ها مدت زمان زیادی را در ساختمان های تجاری و مسکونی صرف می کنند و باید به مقوله زیبایی و زیباشناسی در این واحدها اهمیت زیادی بدهند. استفاده از چوب یا وسایلی که طرح چوب هستند حس ناب زیستن در دامن طبیعت را به انسان امروزی القا می کند و از دیدگاه علم روان شناسی نیز به عنوان یک شیوه مناسب برای افزایش ارتباط انسان با طبیعت شناخته می شود.

در این میان مسئله انتخاب رنگ مناسب برای پارکت ساختمان مطرح می گردد. انسان ها نمی توانند بدون توجه به سبک موجود در یک فضای مسکونی یا تجاری و بدون توجه به المان های هنری و هارمونی حاکم بر فضا و همچنین بدون توجه به ابعاد اتاق ها و میزان نور یا ارتفاع سقف و مواردی از این قبیل دست به خرید پارکت لمینت بزنند. در این مقاله به شما کمک می کنیم و می گوییم که رنگ مناسب دکوراسیون منزل شما چه رنگی است.

رنگ پارکت مناسب دکوراسیون منزل شما چه رنگی است؟

رنگ پارکت مناسب برای سبک های طراحی داخلی

یکی از مهمترین مسائلی که در بدو طراحی داخلی مطرح می شود توجه به سبک دکوراسیون است. دکوراسیون های سنتی با وسایلی همانند فرش و قالیچه تکمیل می شوند اما در سبک های مدرن تر شاهد کاهش میزان استفاده از فرش و قالیچه و افزایش استفاده از المان های چوبی هستیم. در سبک کلاسیک از پارکت هایی به رنگ قهوه ای استفاده می شود. قهوه ای تیره در این سبک ها متداول است.

هرچقدر به سمت قرن بیست و یک و گذر از نیمه اول آن حرکت می کنیم رنگ پارکت ها تا قدری روشن تر می شود و علت آن بازمی گردد به کاهش متراژ ساختمان ها که ناشی از افزایش جمعیت شهری است. البته ما همچنان در خانه هایی با متراژ بسیار بالا شاهد استفاده از رنگ روشن هستیم و در مقابل برخی از افراد نیز در ساختمان هایی با متراژ پایین تر از رنگ های تیره استفاده می کنند. با این حال طراحی هایی که این چنین هستند با حساسیت بالایی همراه بوده و باید به سایر مسائل نیز توجه کنید تا نتیجه کار بسیار مناسب و اصولی باشد.

رنگ پارکت مناسب دکوراسیون منزل شما چه رنگی است؟

همچنین بخوانید: بهترین رنگ پارکت برای پذیرایی https://ziardecor.ir/suitable-color-for-parquet/

رنگ پارکت مناسب برای سبک هایی به رنگ روشن

اگر در فضای ساختمان خود از وسایل و المان هایی به رنگ روشن استفاده کرده اید باید از یک پارکت به رنگ تیره استفاده کنید. البته تیره بودن بدین معناست که پارکت مورد نظر باید چند درجه پر رنگ تر از رنگ دیوارها و سقف خانه باشد. اگر خانه ای به رنگ روشن دارید و رنگ پارکت نیز بسیار تیره باشد یک تضاد غیرقابل پذیرش ایجاد می گردد.

رنگ فندقی و نسکافه ای یکی از بهترین رنگ های حال حاضر جهان می باشد که در خانه هایی به سبک مدرن و معاصر به کار می رود. البته رنگ قهوه ای نیز با سبک هایی به رنگ روشن تناسب دارند با این حال به نظر می رسد می توانید انتخاب های بهتری هم داشته باشید. اگر به این گروه از رنگ ها علاقه دارید و نمی خواهید از رنگ های جدیدی همانند فندقی یا نسکافه ای استفاده نمایید رنگ کرمی یک انتخاب مناسب خواهد بود.

رنگ پارکت مناسب دکوراسیون منزل شما چه رنگی است؟

همچنین بخوانید: بهترین رنگ پارکت برای خانه های کوچک و بزرگ https://ziardecor.ir/best-parquet-color-for-home/

رنگ پارکت مناسب برای سبک هایی به رنگ تیره

اصولا همه ما پذیرفته ایم که رنگ کفپوش باید قدری تیره تر از رنگ دیوارها و سقف باشد. بنابراین اگر در خانه خود از رنگ های تیره استفاده کرده اید باید به این مسئله دقت کنید که ممکن است فضای خانه قدری تاریک به نظر برسد. اگر فضای خانه شما بسیار بزرگ و دلباز است این مسئله شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما در خانه هایی با متراژ کوچک تر، یک محیط کافه مانند ایجاد می شود و شاید قدری شلوغ تر از حد طبیعی به نظر برسد.

ما هرگز نمی خواهیم به سلائق شما مهر باطل گذاشته و بگوییم حق داشتن یک خانه ای به سبک رنگ های تیره و پر رنگ را ندارید اما باید به این مسئله دقت کنید که خانه هایی با رنگ های تیره ممکن است بعد از مدتی خسته کننده به نظر برسند. بنابراین اگر اغلب سرکار هستید و برای ساعاتی محدود به خانه می آیید و یا اینکه قصد و هدف شما از ساختن یک واحد آپارتمان نقلی، صرفا استراحت و یک خلوت کوتاه با دوستان یا اعضای خانواده می باشد می توانید از این طرح های زیبا و جذاب که برای خانه های نقلی به رنگ تیره و بخصوص قهوه ای تیره خلق شده اند استفاده نمایید.

رنگ پارکت مناسب دکوراسیون منزل شما چه رنگی است؟

همچنین بخوانید: بهترین رنگ پارکت برای آشپزخانه https://ziardecor.ir/best-parquet-color-for-kitchen/

نکاتی در خصوص رنگ پارکت مناسب با سبک دکوراسیون منزل

  • در اتاق هایی که باریک، کم ارتفاع یا کوچک هستند سعی نمایید از پارکت رنگ روشن یا رنگ های ملایم استفاده نمایید.
  • استفاده از رنگ پارکت سرد در کنار المان های سرد و خنثی جذاب نیست و یک محیط خسته کننده را خلق می کند.
  • رنگ های سرد در کنار رنگ های خنثی می توانند جذاب باشند مشروط بر اینکه در نقاط مختلفی از خانه شاهد استفاده از رنگ های زنده و فرح بخش باشیم.
  • ضرورتی ندارد در آشپزخانه، اتاق ها و راهرو از رنگ های یکسانی استفاده کنید.
  • در زمان انتخاب رنگ پارکت به میزان نورگیر بودن فضا هم توجه کنید. در برخی از ساختمان ها ممکن است میزان نور به قدری کم باشد که اجازه استفاده از هارمونی های تیره را نداشته باشید.
  • پارکت رنگ تیره تا قدری باعث شلوغ شدن فضا می شود به همین علت وسایل موجود در یک خانه که دارای المان های تیره رنگ است باید بسیار کمتر از وسایلی باشد که در ساختمان هایی به رنگ روشن مشاهده می شوند.
  • جزییات مربوط به طراحی داخلی و بخصوص خرید پارکت لمینت به قدری زیاد است که در یک مقاله نمی گنجند به همین علت بهتر است قبل از خرید پارکت با یک طراح حرفه ای در این زمینه مشورت کنید.

رنگ پارکت مناسب دکوراسیون منزل شما چه رنگی است؟

همچنین بخوانید: بهترین رنگ پارکت برای اتاق خواب https://ziardecor.ir/best-parquet-color-for-bedroom/

خرید پارکت لمینت

بهتر است برای خرید پارکت مورد نظر خود از طریق فروشگاه هایی اقدام نمایید که از اعتبار بالایی برخوردار هستند و محصولات خود را با ضمانت نامه کیفیت و تضمین بهترین قیمت بازار عرضه می کنند. یکی از نمونه های ایده آل در این زمینه فروشگاه دکوراسیون داخلی زیار دکور نام دارد. قیمت محصولات عرضه شده در این وب سایت فروشگاهی با توجه به اینکه به صورت مستقیم از شرکت به آدرس مشتری ارسال می شوند بسیار معقول تر و بصرفه تر از قیمت پارکت لمینت هایی است که در سطح بازار مشاهده می کنید. هم اکنون می توانید از طریق وب سایت فروشگاهی زیار دکور در خصوص انتخاب و خرید پارکت اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)