آشنایی با نقشه utm یو تی ام و دریافت سند تک برگ ماده 147

یکی از مراحل حساس در صنعت ساخت و ساز مرحله نقشه‌برداری است. نقشه‌ برداری ساختمان با استفاده از مختصات زمین که با ابزارهای پیشرفته و مخصوص به دست آمده است، تهیه می‌شود‌. امروزه روش‌های مدرن نقشه‌برداری جایگزین روش‌های سنتی شده‌اند و شرکت‌های زیادی در این زمینه مشغول ارائه خدمات هستند. حتی شیوع بیماری کرونا نیز موجب توقف پروژه‌های ساختمانی و مراحل ساخت و ساز نشده است. زیرا تیم‌های نقشه‌ برداری و سایر افراد با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برای تهیه نقشه و انجام مراحل دیگر ساختمان سازی در محل حاضر می‌شود‌. یکی از مهمترین مزایای نقشه‌ برداری، تهیه سند تک برگ ماده ۱۴۷ می‌باشد. در این مقاله قصد داریم درباره نقشه utm یو تی ام و نحوه دریافت سند تک برگ ماده ۱۴۷ صحبت کنیم و در انتها بهترین شرکت نقشه برداری متعلق به مهندس نقشه بردار محمد علیخانی را برای تهیه نقشه‌های یو تی ام و نقشه برداری هوایی معرفی کنیم.

آشنایی با نقشه utm یو تی ام و دریافت سند تک برگ ماده 147

نقشه برداری ساختمان چیست؟

برخی از افراد گمان می‌کنند که نقشه‌برداری و نقشه کشی ساختمان دو مفهوم مشابه هستند. این درحالیست که این دو کار کاملا با هم متفاوت می‌باشند اما دارای همپوشانی بالایی هستند. معمارها و مهندسان نقشه کش ساختمان ابتدا با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته از زمین مورد نظر نقشه‌برداری می‌کنند و پس از طی مراحل قانونی و دریافت سند تک برگ ماده ۱۴۷ نسبت به نقشه کشی اقدام می‌نمایند. رشته‌هایی مانند معماری، عمران، برق و مکانیک با خدمات نقشه کشی ساختمان سر و کار دارند و برای طراحی آپارتمان، ویلا، فروشگاه، سوپر مارکت و ساختمان‌های اداری و همچنین دریافت مجوز از نهادهای مربوطه برای گرفتن انشعابات برق، گاز، آب و غیره از نقشه‌هایی که توسط شرکت‌های معتبر نقشه‌برداری به دست آمده استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در مراجع قانونی برای تبدیل سند دفترچه ای یا منگوله‌دار به تک برگی از متقاضی نقشه utm یو تی ام درخواست خواهد شد. این نوع نقشه برای سند تک برگ ماده ۱۴۷ نیز کاربرد دارد همچنین تفکیک اراضی ماده ۱۰۱ یکی دیگر از کاربردهای نقشه‌ برداری ساختمان محسوب می‌شود.

نقشه utm یو تی ام چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

امروزه افرادی که برای دریافت سند تک برگ ماده ۱۴۷ به شهرداری یا اداره ثبت و هر نهادی که به املاک و اسناد ربط دارد، مراجعه می‌کنند، حداقل یک بار هم که شده نام نقشه utm یو تی ام را شنیده‌اند. نقشه یو تی ام مخفف عبارت Universal Transverse Mercator به معنی سامانه مختصات جهانی است که برای تثبیت و تعیین حدود و مختصات ملک و زمین با دقت بالا در حد سانتی متر و همچنین جانمایی پلاک ثبتی تهیه می‌شود. برای تهیه سند تک برگ ماده ۱۴۷ و زمین‌هایی که تا کنون سندی برای آن‌ها صادر نشده است، از نقشه utm یو تی ام استفاده می‌کنند. این نقشه با مقیاس‌های 1 هزارم و 1 دوهزارم تهیه می‌شوند‌.

سند تک برگ ماده ۱۴۷ قانون برای جلوگیری از تصرف زمین توسط افرادی که بدون اجازه مالک اصلی زمین از آن بهره‌برداری می‌کنند، صادر می‌شود‌. نکته‌ای که درباره این نوع نقشه در سایت نقشه برداری naqshehbardari.ir  نیز به آن اشاره شده این است که نقشه utm یو تی ام برای پذیرفته شدن در مراجع قانونی ذی‌ربط حتما باید توسط افراد متخصص در حوزه نقشه برداری ساختمان تهیه شود. این افراد شامل کارشناسان رسمی دادگستری در رشته‌‌های نقشه‌برداری و امور ثبتی، مهندسان نقشه‌بردار دارای تاییدیه نظام مهندسی و کاردانی می‌باشند. تمام مراجع قانونی برای ارائه سند تک برگ ماده ۱۴۷ سند یو تی امی را قبول می‌کنند که دارای مهر و امضای رسمی کارشناسان رسمی دادگستری نامبرده باشد.

آشنایی با نقشه utm یو تی ام و دریافت سند تک برگ ماده 147

مهمترین کاربردهای نقشه utm یو تی ام چیست؟‌

  • جانمایی پلاک ثبتی

زمانی که تیم نقشه برداری برای یک ملک نقشه utm یو تی ام را با دقت بسیار بالا تهیه می‌کنند‌، طبق مختصات دقیق ملک پلاک مخصوصی برای آن صادر می‌شود و دیگر هیچ فرد دیگری جز صاحب پلاک و سند تک برگ ماده ۱۴۷ نمی‌تواند نسبت به زمین مورد نظر ادعای مالکیت داشته باشد.

  • به دست آمدن مختصات زمین در حد سانتی‌متر

مهم‌ترین مزیت نقشه‌های یو تی ام این است که مختصات زمین را به صورت بسیار دقیق حتی گوشه‌های آن را در حد سانتی‌متر مشخص می‌کنند. این نقشه‌ها با نام نقشه چهار میخ هم شناخته می‌شوند. وقتی مالک یا خریدار از مختصات دقیق زمین آگاه باشند، هیچ یک از آن‌ها دچار ضرر یا زیان نخواهد شد.

  • درج مشخصات زمین در سامانه اسناد

یکی دیگر از کاربردهای نقشه utm یو تی ام این است که به دلیل دقت و سرعت بسیار بالا در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور برای ارائه سند تک برگ ماده ۱۴۷ این نوع نقشه را در سامانه درج می‌کنند.

خدمات نقشه‌برداری تفکیک اراضی ماده ۱۰۱ چیست؟

تفکیک اراضی ماده ۱۰۱ عبارت است از تقسیم زمین‌های بکر به قطعات مختلف جهت استفاده برای احداث خیابان، ساختمان‌های مسکونی، اداری، درمانی و غیره. یکی از خدمات مهمی که در سایت نقشه برداری http://naqshehbardari.ir نیز به آن اشاره شده است، انجام مراحل قانونی تفکیک زمین طبق ماده ۱۰۱ است. بر اساس تبصره سه تفکیک اراضی ماده ۱۰۱ بخشی از بهای ملک یا خود آن به عنوان قدرالسهم متعلق به شهرداری می‌باشد. انجام مراحل ارائه نقشه به همراه مهر کارشناس دادگستری به مراجع قانونی با هدف تفکیک زمین توسط تیم نقشه برداری مهندس نقشه بردار محمد علیخانی حتی در دوران کرونا نیز متوقف نشده است. این تیم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی خدمات خود را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. این تیم علاوه بر خدمات مربوط به تفکیک اراضی ماده ۱۰۱ در زمینه نقشه برداری هوایی توسط پهبادهای پیشرفته نیز فعالیت دارد. با استفاده از نقشه برداری هوایی می‌توان از مناطق غیرقابل دسترسی نقشه‌هایی با کیفیت وضوح بالا تهیه کرد.

آشنایی با نقشه utm یو تی ام و دریافت سند تک برگ ماده 147

دریافت باکیفیت‌ترین خدمات نقشه‌ برداری از تیم مهندس نقشه بردار محمد علیخانی

اگر برای دریافت خدماتی مانند تهیه نقشه utm یو تی ام، تبدیل سند دفترچه ای یا منگوله دار به تک برگی و انجام مراحل قانونی دریافت سند تک برگ ماده ۱۴۷، جانمایی پلاک ثبتی، نقشه برداری هوایی و همچنین تفکیک زمین بر اساس ماده ۱۰۱ دنبال بهترین تیم نقشه‌ برداری هستید از تیم مهندس نقشه بردار محمد علیخانی کمک بگیرید و به سایت نقشه برداری http://naqshehbardari.ir مراجعه کنید‌. این تیم تمام خدمات خود را با باتجربه‌ترین مهندسان نقشه برداری ساختمان و به وسیله بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌دهد‌. تحویل نقشه‌ها در موعد مقرر، ارائه خدمات با قیمت مناسب و عدم توقف خدمات در شرایط کرونایی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت نقشه‌برداری به شمار می‌رود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟