ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

رنگ استخوانی در دکوراسیون داخلی یکی از محبوب ترین تناژ های قابل استفاده به شمار می رود که می توان از آن در بخش های مختلف استفاده کرد. به طور کلی رنگ هایی با طیف روشن نسبت به تم های تیره فضای جذاب تر و مطلوب تری را برای دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند و استفاده از آن ها پیشنهاد می شود. در صورتی که قصد استفاده از این رنگ در طراحی داخلی ساختمانی را دارید باید به چند موضوع و نکته کلیدی دقت کنید و بیاموزید این رنگ با چه ترکبیات دیگری جلوه می گیرد. استخوانی یک رنگ سرد به حساب می آید و می توان آن را با 90 درصد رنگ سفید، 7 درصد گل ماش و 3 درصد مشکی به دست آورد.

رنگ استخوانی متعلق به طیف سایه های روشن است. همین طور می توان از آن به عنوان پس زمینه برای استفاده از تکنیک های تزئینات، اسفنج زدن و… استفاده کرد؛ این رنگ اجازه می دهد که بین رنگ پس زمینه و سایه که معمولا تیره است، تضاد ایجاد شده و کل دیوار را نمی پوشاند. همین طور رنگ سفید استخوانی می تواند در پشت مبلمان تیره رنگ عالی عمل کند.

رنگ استخوانی در دکوراسیون چه ساختمان هایی انتخاب بهتری است؟

به طور کلی رنگ های نزدیک به سفید مانند استخوانی برای اتاق ها و فضاهایی که خیلی شلوغ هستند و جزئیات متصل به دیوار زیادی دارند می تواند بهترین گزینه ممکن باشد. معمولا یک نظام بخشی کلی خواهد داشت. حتی اگر در بخش های مختلف دیوار اتاق شما دیوارکوب، آینه، کتابخانه و… متصل و اجرا شده باشد، معمولا هیچ مانعی برای استفاده از این رنگ ندارید و حتی بافت فضا را کاملا خلوت نمایش می دهد. این یکی از خاصیت های مهم این رنگ است که تمرکز را روی یک نقطه قرار نمی دهد.

به طور کلی رنگ سفید خالص در طراحی های استاندارد فضا و دکوراسیون ساختمانی به هیچ عنوان استفاده نمی شود؛ البته رنگ های زیادی را از سفید بر می گیرند که از جمله آن ها می توان به: کرم، وانیلی، خامه ای، استخوانی و عاجی اشاره کرد. لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از 20 تونالیته و تناژ رنگی از طیف سفید وجود دارد که در عرصه ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

نحوه ترکیب رنگ استخوانی

رنگ استخوانی در دکوراسیون را می توان با رنگ های بسیار متنوعی ترکیب کرد و به عنوان پایه ای برای تزئین اتاق نشیمن و خواب مورد استفاده قرار داد. اما معمولا بهترین رنگ هایی که به بهترین شکل با این تم ترکیب می شوند شامل خاکستری، اخرایی، خاکی و بژ خواهد بود. زیرا این رنگ ها یک فضای آرامش بخش ایجاد می کنند که بسیاری از کارفرما ها به دنبال آن هستند. به طور مشابه اگر با رنگ های آبی و یا سبز ترکیب گردد، نتیجه شبیه به طوسی می شود. علاوه بر آن شما می توانید ترکیب های زیادی را برای بدست آوردن یک دکوراسیون خاص امتحان کنید. زیرا با رنگ آمیزی استخوانی می توان فضایی ملایم، مینیمال و شیک ایجاد کرد.

البته شما باید به جزئیات و لوازمی که قرار است در یک اتاق استفاده می شود نیز حین بهره گیری از رنگ استخوانی دقت کنید. اگر اتاق شما خیلی شلوغ است می توانید میزان استفاده از این رنگ را بالاتر ببرید در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم که صرفا در بخش های محدود و پشت قفسه کتابخانه ها از آن استفاده کنید. معمولا رنگ سفید استخوانی را بدون رنگ های خاکستری، آبی و سبز استفاده می کنند. بسیاری از توسعه دهندگان طراحی داخلی در درجه اول و پیش از اجرا میزان نور را می سنجند.

خرید 42 مدل اره مویی بسیار تیز و کار آمد با قیمت عالی

در صورتی که از تعداد زیادی لوستر و دیوارکوب، آباژور و منابع رنگی متعدد استفاده می کنید و یا اگر اگر پنجره های ساختمان بیش از حد بزرگ است و رو به نور خورشید، بهتر است که در استفاده از این رنگ کمی با دقت پیش بروید.

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

محل استفاده از رنگ استخوانی

کارشناسان طراحی دکوراسیون توصیه می کنند که از این رنگ به طور بخصوصی در فضاهای استراحت یا اتاق خواب استفاده کنید. تطبیق پذیری آن چشم گیر است زیرا می تواند کاملا با هر سبکی مطابقت داشته و هماهنگ شود. هنگامی که رنگ استخوانی را در خانه استفاده می کنید، ایجاد هماهنگی، تعادل و راحتی حسی است که به شما در همان نگاه اول منتقل می کند اما ضمن ارائه مزایای فراوان توصیه می شود که بیش از حد از آن استفاده نکنید در غیر این صورت یک محیط اشباع شده روشن یا فضایی غیرقابل تحمل خلق می کنید.

شما می توانید در اتاق ها از رنگ های کمی تیره، چوبی و کنسول های MDF استفاده کنید. ضمن این که انتخاب رنگ استخوانی به عنوان رنگ اصلی کمک زیادی به شما می کند که فضای خانه های کوچک را بزرگ تر نشان دهید. شما تقریبا می توانید تمامی رنگ های دیگر به جز مواردی که کمی بالاتر اشاره کردیم را در کنار رنگ استخوانی قرار دهید. انتخاب پالت رنگ های نزدیک به قهوه ای روشن و بژ می تواند حس و حال فضای خانه شما را مدرن تر کند.

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

استفاده از رنگ استخوانی در طراحی کلاسیک و مدرن

استفاده از رنگ استخوانی در طراحی کلاسیک و مدرن معمولا از سوالات اکثر افراد می باشد که در ادامه به هردوی آنها پرداخته ایم.

رنگ استخوانی در طراحی کلاسیک

معمولا سوال می شود که رنگ استخوانی در دکوراسیون کلاسیک می تواند گزینه خوبی باشد؟ در این مورد باید خاطرنشان شویم که اگر درست استفاده شود بهترین انتخاب خواهد بود. شما می توانید این رنگ را با تم های کرم، سفید و طوسی ترکیب کنید و حتی این باعث می شود که ساختار دکوراسیون شما یکپارچگی منحصر به فردی داشته و به سبک دیزاین کلاسیک و دهه های قبل 90 میلادی نزدیک تر باشد. اگر شما به طرح های کلاسیک علاقه مند هستید می توانید در کنار این رنگ به سراغ مبلمان کلاسیک و تم روشن بروید و برای طراحی داخلی خود حتی رنگ گلدان ها و آباژورها را نیز روشن انتخاب کنید.

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

رنگ استخوانی در طراحی مدرن

در مقابل بخش مهمی از استفاده های این رنگ در طراحی و بازسازی خانه های مدرن است. بخصوص اگر از سبک های طراحی هوشمند در فضای داخلی ساختمان خود استفاده کرده اید، ترکیب آن با طوسی بهترین نتیجه را برای شما در بر خواهد داشت. به شما پیشنهاد می کنیم که در هنگام انتخاب رنگ مناسب برای دیوار تمامی طیف ها را به خوبی بشناسید و تصاویر اجرای آن ها را در عکس هایی که در اینترنت موجود است ببینید. گاهی بازی کردن با درصد ها در انتخاب یک رنگ می تواند نتیجه فوق العاده ای را برای شما در بر داشته باشد.

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

مزیت های استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

به طور کلی بهره گیری از رنگ استخوانی در دکوراسیون مزیت های کلیدی زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت. البته اصلی ترین مزیتی که این رنگ دارد و به آن اشاره شد بزرگ تر نشان دادن فضای خانه و همین طور جلوگیری از نمایش شلوغی بیش از حد است. در ادامه دیگر مزیت های رنگ استخوانی را بیان کرده ایم.

قیمت خرید 41 مدل بهترین همزن دستی، در سال 1401

انسجام درونی فضای ساختمان

احتمالا شما هم با ساختمان ها و طراحی داخلی هایی مواجه می شوید که هیچ هماهنگی از نظر ترکیب رنگ و ساختار با هم ندارند و معمولا فرد بیننده با اولین برخورد حس خوبی از ساختمان نمی گیرد. البته که پیشنهاد می شود همیشه از رنگ های سایه در کنار رنگ استخوانی استفاده شود.

آرامش روحی

یکی از مزیت های کلیدی رنگ استخوانی در دکوراسیون جذابیت بصری است که ایجاد می کند و سبب می شود اگر روز شلوغ و پرمشغله ای داشتید، انرژی مثبتی از فضای اتاق و نشیمن خود بگیرید. رنگ ها در زندگی ما تاثیر بسیار زیادی دارند و می توانند سبب تغییرات مثبت یا منفی در خلق و خوی افراد شوند.

عمق بخشی

رنگ استخوانی در دکوراسیون موجب عمیق شدن فضای داخلی، ایجاد پرسپکتیو و جلوه های جذاب می شود. مثلا اگر بتوانید آن را با رنگ های تم سرد ترکیب کنید و پنجره ها و سقف را روشن رنگ کنید، به خوبی می تواند یک اتاق کوچک را چند برابر بزرگ تر نشان دهید. شما می توانید به راحتی با استخوانی کردن رنگ دیوارها، بافت کلی یک اتاق که شامل وسایل فلزی مانند تخت و… است را تغییر دهید.

استفاده از رنگ استخوانی در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از بخش های مهم هر ساختمان و قلب خانه است که امروزه کوچک تر از حد تصور طراحی می شود. اینجا استفاده از رنگ های روشن برای طراحی داخلی و دیزاین آن می تواند یک انتخاب کاملا هوشمندانه باشد. هنگامی که مجبور به تغییر رنگ کابینت ها هستید، می توانید به سراغ مدل های روشن و بخصوص رنگ استخوانی بروید. البته هیچ گاه پیشنهاد نمی کنیم که رنگ کف پوش و دیوار ها نیز دقیقا استخوانی باشد. اگر افزایش وسعت و عمق دید میدانی در آشپزخانه برایتان مهم است می توانید بر اساس این رنگ همه چیز را انتخاب کنید. البته پیشنهاد می کنیم که به دلیل ایجاد هماهنگی ساختاری حتما رنگ لوازم آشپزخانه مانند یخچال و لباسشویی را نیز سفید انتخاب کنید.

به طور کلی رنگ استخوانی آزادی عمل زیادی به شما در طراحی داخلی و انتخاب دکوراسیون می دهد. حتی لوازم آشپزخانه خاکستری و نقره ای نیز به راحتی با آن ست می شوند.

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

رنگ استخوانی انتخابی عالی برای تازه کردن همه چیز

رنگ استخوانی از نظر بسیاری نماد مدرنیته و تازه سازی یک فضای داخلی است که سالها دست نخورده و حس راکدی و یکنواختی به خود گرفته است. البته شما می توانید برای تعادل رنگی، تم ناهارخوری، کابینت های آشپزخانه و میز تلویزیون را مخالف با آن انتخاب کنید. اما در نهایت دقت داشته باشید که رنگ های روشن همیشه نویدبخش یک حس جدید و یک فضای کاملا مدرن هستند. برای کسانی که ریسک این که به سراغ رنگ های روشن بروند را نمی پذیرند استخوانی یک انتخاب ایده آل است.

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

اگر از اکسسوری های زیادی استفاده می کنید و برایتان مهم است که نمای کلی خانه خیلی شلوغ به نظر نرسد، همان طور که گفتیم رنگ استخوانی در دکوراسیون شما فوق العاده عمل می کند.

تصاویر بیشتر :

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

39 مدل گلدان بتنی فانتزی برای خانه های مدرن + قیمت خرید

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

ایده استفاده از رنگ استخوانی در دکوراسیون

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آپارتمان با دکور زیبا و رنگ های خنثی در کنار چیدمانی باشکوه ، آشنایی با رنگ های مناسب اتاق کودک ، آموزش رنگ آمیزی دیوار به روش های جدید و جالب ، انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)