ایده هایی جذاب بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

استفاده از دکور با چوب ترمو (ترمووود) چند سالی می شود که بسیار باب شده است. معمولا این مدل از دکورها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند که سبب محبوبیت بالای آن ها شده است. در ادامه هم در خصوص ویژگی هایی که به سبب ایجاد دکوراسیون داخلی با چوب ترمو خواهیم داشت صحبت می کنیم و هم سعی می کنیم تا ایده های مختلفی که با استفاده از آن ها می توانید با چوب ترمو به تزئین دکوراسیون داخلی خود بپردازید را بیان کنیم.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ترمووود چیست؟

اولین موضوعی که باید بدانیم این است که ترمووود چیست و چگونه می توان از آن برای دکوراسیون داخلی خانه ها استفاده کرد. ترمووود در واقع نوع به خصوص و منحصر به فردی از چوب است که به دلیل تغییرات مختلف ایجاد شده بر روی آن دارای مقاومت و استحکام بسیار بیشتری نسبت به چوب های معمولی است.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ویژگی های ترمووود

بهتر است بدانیم که ترمووود چه ویژگی های مثبت و مزیت هایی دارد که سبب می شود استفاده از آن تا این حد در صنعت و دکوراسیون گسترش پیدا کرده باشد. در ادامه این ویژگی ها را بیان کرده و در خصوص آن ها نیز توضیحات کامل و جامعی را ارائه خواهیم کرد.

عدم استفاده از مواد شیمیایی

در تولید بسیاری از فراورده های چوبی، از مواد شیمیایی استفاده می کنند که همین مواد می تواند سبب خرابی زودتر چوب شود. این در حالی است که در تولید ترمووود از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی کنند.

مقاوم در برابر آفت ها

اینکه چوب در برابر آفت ها بتواند مقاومت کند، نکته بسیار مهمی در میزان ماندگاری آن است. بسیاری از چوب ها را با مواد نگهدارنده همچون رزین، سیلر کیلر و…می پوشانند که بتوانند آن ها را در برابر حشرات مقاوم کنند. ترمووود می تواند به دلیل فرایند پردازشی که از سر می گذراند، نسبت به کپک، حشرات موذی، موریانه، قارچ و ساس بسیار مقاوم باشد.

ثبات

مورد بعدی دکور با چوب ترمو (ترمووود) در خصوص داشتن ثبات است. انواع دکور که با چوب ترمو زده می شود و به طور کلی محصولاتی که با این نوع از چوب ساخته می شود، دارای ثبات بی نظیر و بسیار خوبی در رنگ و طرح خود هستند. به دلیل داشتن همین ثبات است که معمولا محصولاتی که با ترمووود ساخته شده اند، عمر بالایی دارند.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

وزن کم و سبک

داشتن وزن کم نسبت به دیگر انواع چوب ها سبب شده است تا اگر تمام محصولات چوبی خود را از این جنس تهیه کنید، بتوانید وزن کلی ساختمان را نیز کاهش دهید.

نصب سریع و آسان

نصب و اجرای درها و همچنین دیگر سازه های چوبی همواره یکی از مواردی است که زمان زیادی را لازم دارد تا بتوان سازه چوبی را با چارچوب آن هماهنگ کرد؛ این موضوع در خصوص دکور با چوب ترمو، آن چنان صدق نمی کند، زیرا معمولا این دکورها را می توانید به سرعت و به سادگی نصب کنید.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

عایق کاری

عایق کاری یک فضا می تواند هم از نظر صوتی و هم از نظر دمایی انجام شود. چوب های ترموو این قابلیت و توانایی را دارند که بتوانند با استفاده در سطح دیوارهای یک محیط، ان محیط را هم از لحاظ دمایی و هم از لحاظ صوتی، عایق کاری کنند.

مقاومت در برابر آسیب ها

دکور با چوب ترمو (ترمووود) که در محیط های مختلفی استفاده می شود، می تواند در برابر آسیب هایی همچون آتش، باد، باران و…از خودش مقاومت نشان دهد. این آسیب ها نمی توانند به سادگی چوب های ترمو و محصولات چوبی ساخته شده از این چوب ها را از بین ببرند.

خرید اینترنتی 41 مدل سبد رخت حصیری و پلاستیکی [ با قیمت ارزان ]

مناسب برای انواع آب و هوا

اینکه محصولات چوبی هر منطقه ای مناسب همان منطقه است، یک واقعیت انکارناپذیر است. اگر محصولات چوبی که در شمال کشور ساخته شده اند و با رطوبت آن منطقه تطبیق دارند را به یک شهر خشک ببرید، متوجه تغییر حالت دادن سازه های چوبی خود خواهید شد. این موضوع سبب می شود که نتوان به سادگی محصولات چوبی را جابه جا کرد. در حالی که دکور با چوب ترمو (ترمووود) از این حالت مصون است و به سادگی تغییر حالت نمی دهد و با هر آب و هوایی می تواند سازگار باشد.

امنیت

وجود امنیت در سازه ها و انواع دکور با چوب ترمو، یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم است. این مدل از چوب با فرایندهای حرارتی خاصی تولید می شود و به همین دلیل است که به سادگی نمی شکند و امنیت بالایی دارد.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

موارد استفاده از چوب ترمو

تا اینجا در خصوص مزیت ها و نقاط مثبت ترمووود مسائل و مواردی را بیان کردیم. حال بهتر است به موارد مختلفی که مربوط به دکوراسیون با چوب ترمو می شود نیز اشاره کنیم تا بهتر درک کنید که از این چوب ها در چه جایگاه هایی استفاده می شود؟

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

انواع روکش برای دیوارها

اولین مورد استفاده از چوب های ترمو مربوط به روکش کردن و یا همان کاور کردن دیوارهای یک فضا است. با کاور کردن دیوارهای یک فضای درونی می توانید علاوه بر زیبا سازی فضای داخلی، آن فضا را نسبت به سرما و گرما نیز عایق نمایید. علاوه بر این موضوع باید گفت که سطوح چوبی معمولا انعکاس و یا همان پژواک صدا را کاهش می دهند و به شکل طبیعی سبب کم شدن صدای محیط می شوند. برای آن که از چوب های ترموو در پوشش دیوارها استفاده کنید، می توانید پنل های دیوارها را به صورت افقی و یا عمودی به کار ببرید.

اولین بار این کار توسط معمارانی در کشور پرتغال انجام شد که در طراحی دکوراسیونی آن محیط دیوارهایی با رنگ سفید لحاظ شده بود که هماهنگ با پوشش ترمو مورد نظر بود. این پوشش ترمو با داشتن یک نورپردازی مناسب، رنگ بسیار زیبایی را به محیط بخشیده بود. دیوارهای شیشه ای در دو وجه دیگر اتاق نیز سبب بزرگ تر دیده شدن فضا می شدند و می توانستند نور را در محیط بیشتر انعکاس دهند.

در هنگام استفاده کردن از دکور با چوب ترمو (ترمووود) لازم است به نحوه تثبیت چوب ها نیز توجه داشته باشید. استفاده کردن از مواد تثبیت کننده فاصله ها، ایجاد فاصله بین اتصالات و همچنین تعداد اتصالات در هر تخته و پنل و…از جمله عوامل و مواردی هستند که باید در هنگام نصب چوب ها به آن ها توجه کنید. مورد بعدی که لازم است در هنگام اجرای این پنل ها در نظر داشته باشید، آن است که می توانید با استفاده از چکش های سنتی و یا پانچ های میخی و یا با تفنگ هوای فشرده، آن ها را میخکوب کنید.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

سونا و اسپا

مورد بعدی استفاده کردن از دکور با چوب ترمو (ترمووود) مربوط به محوطه ها و فضاهای سونا و اسپا می شود. همان طور که در قسمت های بالاتر نیز گفته شد، ترمووود معمولا رسانایی گرمایی کم و پایداری بسیار بالایی دارد. همین موضوع سبب می شود تا در مکان هایی با فشار بخار بالا و رطوبت زیاد  همچون استخر، سونا و اسپا بتوانید از این چوب ها استفاده کنید. تمیز کردن چوب های ترمو نیز بسیار راحت است که سبب می شود رعایت بهداشت در محیط هایی که شامل این دیوارپوش ها می شوند، ساده تر باشد.

استفاده در آشپزخانه ها

در آشپزخانه ها می توانید از دکور با چوب ترمو (ترمووود) استفاده کنید. محیط آشپزخانه نیاز دارد تا دیوارهایی داشته باشد که هم عایق گرما و حرارت باشند، هم بتوان به سادگی آن ها را از لکه های روغن، ذرات میکروسکوپی غذا و…تمیز کرد. این ویژگی ها را در چوب های ترموو می توانید پیدا کنید.

مبلمان و میز و صندلی

مورد بعدی در خصوص استفاده از ترمووود در صنعت مبلمان و میز و صندلی است. در این صنعت می توانید از چوب های ترمو استفاده کنید، زیرا این چوب ها در عین حال که مستحکم هستند، رنگ های طبیعی گرم و ظاهری روستایی را می توانند به خانه شما بدهند. معمولا برای آن که بتوانند خواص مبلمان ترمووود را حف کنند، از روکش های اضافی بر روی چوب های ترمو استفاده می کنند.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

سقف های داخلی

استفاده از پنل های ترمووود می تواند در قسمت داخلی سقف خانه هایی که از چوب ساخته می شوند نیز استفاده شود. این پنل های چوبی می توانند به سادگی بر روی سقف استفاده شوند و اجازه ندهند تا گرما و سرمای فضای داخلی از قسمت سقف خارج شود. ویژگی بعدی در خصوص عدم تغییر رنگ و همچنین عدم غبار گرفتگی است.

تزئینات دکوراسیون داخلی

مورد بعدی در خصوص تزئینات و پایه های تزئیناتی کوچک و بزرگی است که در طراحی دکور با چوب ترمو از آن ها استفاده می شود. پایه های لامپ های دیواری که از چوب هستند، میزها و پاف های کوچک، میزهای آباژور و چراغ خواب ها و…همگی جز مصنوعات چوبی هستند که می توان از چوب های ترمو در ساخت آن ها استفاده کرد. این موارد نیاز دارند تا در عین مقاوم بودن، نسبت به حرارت لامپ و…نیز عایق باشند.

قیمت 43 مدل انگشتر مردانه بسیار شیک + خرید آنلاین

میز تلویزیون و میز تحریر

ساخت دکور تلویزیون با چوب ترمو و یا میزهای تحریر و میز مطالعه از موارد دیگری هستند که می توان با چوب های ترموود آن ها را ساخت. معمولا میز تلویزیون باید از جنسی باشد که به سادگی ذرات گرد و غبار در لابلای شکاف های چوبی آن نفوذ نکند و همزمان نیز باید بتوان به سادگی آن را تمیز کرد. ترموود می تواند چنین ویژگی هایی را برای میز تلویزیون داشته باشد.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

استفاده به عنوان کفپوش

کاربرد بعدی ترمووودها استفاده کردن از آن ها به عنوان کفپوش است. به سادگی می توانید ترموودهایی با رنگ های مختلف را برای پوشاندن کف اتاق ها و سالن پذیرایی خود استفاده کنید. داشتن رنگ های متنوع و مختلف، مقاومت در برابر ضربه، حرارت و پوسیدگی و …همگی جز دلایلی هستند که این مدل از چوب ها را برای استفاده در کف خانه ها مناسب می سازند.

ساخت آلاچیق و دیوارهای باغ

در بسیاری از پارک ها و فضاهایی همچون باغ ها، می توانید آلاچیق هایی را پیدا کنید که به شکل های گوناگونی ساخته شده اند. این آلاچیق ها به نحوی طراحی می شوند که در فصل تابستان یک فضای خنک و در فصل زمستان یک فضای سرپوشیده را برای جلوگیری از ورود باد به داخل، ایجاد کنند. بهترین کار در این موارد، ساختن آلاچیق با استفاده از چوب ترمو است. حتی اگر دکور با چوب ترمو (ترمووود) را در این فضاها ایجاد کنید نیز می تواند زیبایی آلاچیق شما را چندین برابر کرده و سبب شود تا عایق حرارتی را نیز در کنار زیبایی منحصر به فرد آن داشته باشید.

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

جمع بندی

ساخت دکوراسیون داخلی با چوب ترموود می تواند یکی از روش های زیباسازی فضا و دکوراسیون داخلی باشد. به طور کلی اگر به دنبال انجام تغییرات دکوراسیون داخلی خود و یا ایجاد دکور با چوب ترمو (ترمووود) هستید، صرفا کافی است تا از ترمووودها برای این کار استفاده کنید. انتخاب رنگ این چوب ها بستگی به کاربردی که برای آن در نظر گرفته اید و همچنین رنگ دیگر وسایل خانه و محل کار، دارد. بهتر است برای گرفتن بهترین خروجی و نتیجه از این کار، با یک طراح دکوراسیون داخلی در این زمینه مشورت کنید.

خرید 40 مدل نخ ماهیگیری با کیفیت بالا و قیمت ارزان

تصاویر بیشتر :

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

ایده هایی جذاب  بهترین دکور با چوب ترمو برای تمامی خانه ها

5/5 - (2 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشپزخانه فوق العاده شیک با کابینت چوبی و شیشه ای ، استفاده از چوب پنبه در ساخت لوازم شیک در دکوراسیون داخلی ، بافت های سنگ و چوب طبیعی در دکوراسیون خانه ، درهای چوبی و شیشه ایی برای ساختمان های مسکونی ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (2 امتیاز)