آجر سالم در ساختمان سالم!! این گزارش رو از دست نده

آجر سالم در ساختمان سالم!! این گزارش رو از دست نده

آجر و آجرنما نقش اساسی در یک ساختمان را از همه نظر بازی می کنند. عمر بنای شما بستگی به نوع آجری هست که در قسمت های مختلف استفاده می کنید. شاید وسایل مختلف دکوراسیون خانه مانند کاغذ دیواری، رنگ ، کناف، مبلمان و… را بعد از مدتی متناسب با متد روز بتوانید تغییر دهید. اما هیچگاه امکان تغییر اسکلت خانه و حتی آجرنما را ندارید. استحکام ساختمان، وزن سازه و … همه بستگی به انتخاب آجر و آجر نمای شما دارد. در این بین با توجه به اینکه مقدار آجر برای پروژه زیاد است، قیمت آجر نیز نقش اساسی را در قیمت تمام شده ی ساختمان بازی می کند. بنابراین بهترین کار قبل از اقدام به ساخت، تحقیق و پرس و جو در این زمینه است.

زیاد شدن دلالان آجر و مشکلات اساسی:

به گزارش آجر پلاس   بازار دلالی در زمینه ی فروش  آجر بسیار رونق گرفته. دلیل آن هم نوسانات قیمتی و کساد شدن دیگر کارهاست که اکثرا به این شغل روی آورده اند. مشکلاتی که در این وضعیت بوجود می آید، ارائه ی آجر های متفاوت و کم کیفیت با قیمت های غیر واقعی به مصرف کننده است. زیرا اشخاصی که صرفا در زمینه ی فروش آجر فعالیت می کنند و دستی در تولید ندارند، بیشتر فروش بار و سود حاصله برای آن ها مهم است و از مراکز مختلف  تولید نیز آجر تهیه می کنند. بنابراین علاوه بر افزایش قیمت، توزیع آجر بی کیفیت نیز انجام می گیرد.

انواع آجر و استفاده ی هریک در ساختمان :

یکی از آجر های بسیار پرکاربرد در ساختمان آجر سفال است. این آجر به نام های دیگری چون بلوک سفالی ، تیغه سفال، آجر سوراخ دار و… معروف است. با توجه به شکل ظاهری و ابعاد متفاوت آن، میتوانید از این آجر در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کنید. قسمتهایی همچون، تیغه های جدا کننده ی داخلی، دیواره های اسانسور و راه پله، دیوار چینی و … . از نوع فوم دار آن نیز به عنوان عایق صدا و حرارت میتوان استفاده کرد. این آجر نیز در دو رنگ زرد و قرمز در بازار وجود دارد و در سه نوع درجه 1، درجه 2 و درجه 3 در بازار ارائه میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ی ابعاد و کاربردهای هریک میتوانید به وبسایت آجرپلاس به نشانی www.ajorplus.com  مراجعه نمایید. قیمت آجر سفال نیز مناسب است و بستگی به درجه بندی های مختلف، متفاوت است. در صورتی که از مراکز معتبر خرید کنید قیمت تمام شده ی آن بسیار اقتصادی تر برای شما تمام خواهد شد.

یکی دیگر از آجر های پرکاربرد در ساختمان آجر لفتون است. این آجر نیز بدلیل سوراخ های موجود در آن به آجرسوراخدار معروف است. نوع پرکاربرد آن نیز آجر لفتون 10 سوراخ است. از دیگر انواع آن میتوان به آجر لفتون قالب کوچک و بزرگ، آجر سه گل عراقی اشاره کرد. این آجر در نمای ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از دیگر کاربردهای استفاده در سقف زنی و سوله سازی است.

چگونه خریدی مطمئن داشته باشیم؟

باتوجه به مواردی که گفته شد، باید در انتخاب آجر و خرید بسیار دقت بخرج دهید و حتما قبل از خرید مشاوره های لازم را از افراد متخصص بگیرید. سعی کنید بصورت مستقیم از تولید کنندگان و کارخانجات آجر خرید خود را انجام دهید تا هم از نظر قیمتی و هم کیفیتی توانایی مقایسه و تصمیم گیری را داشته باشید. از کارخانجاتی خرید خود را انجام دهید که آن مرکز خرید آجر و آجرنما مشاوره های رایگان داشته باشند و حتما ضمانت هایی را در مورد بار تحویلی بگیرید تا در صورتی که سفارش تحویل شده ی شما دارای آجر های بی کیفیت، نیمه ، جوش و… بود امکان بازردانی و پس گرفتن وجه خود را داشته باشید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟