طراحی یک آسانسور سفارشی

ساخت یک آسانسور سفارشی با توجه به سلیقه و نیاز شما، به برنامه ریزی دربارۀ دو موضوع مختلف احتیاج دارد؛ مکان نصب آسانسور و طراحی آن. این نوع از آسانسورها معمولاً در خانه‌های پرزرق و برق لوکس به کار می‌روند و استفاده از آسانسورهای سفارشی بسیار معمول است. اگر قصد دارید که منزلتان یک سر و گردن از سایر خانه‌ها بالاتر باشد، انتخاب آسانسورهای سفارشی با کیفیت باعث می‌شود که طراحی آسانسور با دکوراسیون داخلی شما ست و هماهنگ شود.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نصب آسانسور را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نصاب آسانسور در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب آسانسور ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

طراحی یک آسانسور سفارشی

انتخاب نوع مناسب آسانسور:

اولین قدم برای انتخاب یک آسانسور سفارشی، پیدا کردن بهترین مدل و نوع آسانسور است؛ به طوریکه به درستی در محل سکونت شما قرار بگیرد و با طراحی سایر قسمت‌های خانه هماهنگ شود. چهار نوع اصلی آسانسور را می‌توان در این دسته‌ها قرار داد؛ هیدرولیکی، پیچی، مغناطیسی و بادی. بسیاری از این انواع نیازمند مکانی تحت عنوان موتورخانه هستند و قبل از اتصال هرنوعی از آسانسور بایستی به این نکته توجه کرد. بهترین نوع آسانسور از نظر سازگاری با محیط زیست، انواع کششی هستند زیرا برای راه اندازی و عملکرد نیازی به روغن ندارند.

توجه به سایز مناسب:

یکی از نکات مهمی که باید در انتخاب آسانسور سفارشی در نظر گرفت، انتخاب دقیق اندازۀ آن با توجه به نیازهای شما است. بعد از اینکه نوع آسانسور را انتخاب کردید، تصمیم بعدی‌ای که باید در نظر بگیرید، انتخاب سایز است. از فاکتورهایی که برای این تصمیم باید در نظر گرفت می‌توان به سایز کابین، گنجایش و میزان وزنی که بایستی تحمل کند و سایز پلتفرم خود آسانسور است. قبل از نصب آسانسور، به کدها و قوانین موجود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که تا چه اندازه‌ای می‌توانید آسانسور نصب کنید. بعد از اینکه از ابعاد انتخابی خود و تطابق آن با قوانین ساختمان مطمئن شدید، مراحل بعدی را دنبال کنید.

طراحی یک آسانسور سفارشی

شکل کابین و طراحی درب:

کابین آسانسور معمولاً یکی از این دو شکل است؛ جعبه مانند یا گرد. آسانسورهایی با کابین گرد معمولاً در ساخت انواع پنوماتیک و بادی استفاده می‌شوند و از انواع جعبه مانند در ساخت سایر آسانسورها بهره می‌گیرند. آسانسورها می‌توانند درب‌های با طراحی‌های متنوع داشته باشند و این امر به سلیقۀ شما برمی‌گردد. هم چنین باید مطمئن شوید که درب انتخاب شده با سایر قسمت‌های خانه هماهنگ باشد تا شیک‌تر جلوه کند. نکتۀ دیگر در انتخاب در مناسب، توجه به چاه آسانسور است. این امر باعث می‌شود که شما دری را انتخاب کنید که ایمنیتان را نیز تأمین کند. از انواع در می‌توان به درهای ساده و یک طرفه، درب‌های دوتایی و درهایی که به یک طرف جمع می‌شوند، اشاره کرد.

انتخاب متریال مناسب:

برای ساخت طراحی بیرونی و فریم آسانسور می‌توان از مواد و متریال مختلفی استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها، شیشه است. از شیشه می‌توان برای در تمامی دیواره‌ها استفاده کرد به طوریکه آسانسور تمام شیشه‌ای شود که از این نوع متریال بیشتر در ساخت آسانسورهای پنوماتیک استفاده می‌شود و یا اینکه می‌توان از سبک قفس پرنده استفاده کرد. آسانسورهای شیشه‌ای سفارشی شیک و جذاب هستند و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که از این سبک استفاده کنند.

از دیگر متریال‌های استفاده شده در طراحی آسانسور می‌توان از چوب و فلز استفاده کرد. انواع مختلفی از چوب را می‌توان در ساخت آسانسور به کار برد؛ از چوب‌های معمولی تا چوب‌ها غیربومی. مثلاً چوب گردو، بلوط و یا ماهون تا چوب‌هایی که چندان معمول نیستند مانند چوب گیلاس برزیلی یا سرو. فولاد یک فلز مقاوم و بادوام برای ساخت آسانسور است اما مس، برنز و برنج نیز از انواع دیگر فلزات هستند که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. همزمان می‌توان از چوب و فلز برای ساخت صفحات داخلی و خارجی آسانسور استفاده کرد.

طراحی یک آسانسور سفارشی

طراحی سایر قسمت‌ها:

درون کابین آسانسور، قسمت‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به سلیقۀ خود انتخاب کنید. از این قسمت‌ها می‌توان به دستگیره و تلفن داخل کابین اشاره کرد. نورپردازی نیز از سایر قسمت‌هایی است که می‌توانید خودتان انتخاب کنید. برای نورپردازی سقف کابین از لامپ‌های معلق یا باتری دار استفاده می‌کنند. مادامی که آسانسور بتواند بالا و پایین برود و قسمت‌های اصلی آن مشکلی نداشته باشند، طراحی سایر قسمت‌ها کاملاً بستگی به نظر شخصی شما دارد.

قیمت تمام شده:

قیمت نهایی و هزینۀ کلی بستگی به عوامل مختلفی دارد که می‌توان -سایز آسانسور، عملیات ساخت و ساز برای نصب، موارد طراحی و تعداد طبقات را نام برد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟