میز اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

میز اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

اگر روزی هشت ساعت پشت میز می نشینید و همچنان درد گردن، کمر و ساق پا دارید، باید این مقاله را بخوانید.

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می شود شما یک دفتر کار استاندارد داشته باشید. یکی از مهمترین اقدامات در استانداردسازی محیط دفتر کار، انتخاب میز اداری مناسب است. میز یک ابزار مهم است، زیرا شما ساعت های زیادی را پشت آن می گذرانید. این یعنی تقریبا یک سوم روز و شب. از آنجایی که ساعت های طولانی پشت این میز خواهید نشست، یعنی زمان زیادی را در دفتر می گذرانید، باید در انتخاب یک میز کار استاندارد دقت کنید . درنتیجه واجب است ویژگی های میز اداری استاندارد را بدانید.اگر هنوز فکر می کنید خرید میز اداری استاندارد مهم نیست، ادامه مطلب را بخوانید.

جهت خرید میز اداری کلیک کنید

چرا یک میز استاندارد بخریم؟

دفتر استاندارد ارتباط مستقیمی با سلامت جسمانی و حتی بهره وری شما دارد. به دلایل زیر باید به استانداردهای دفتر خود توجه کنید:

جلوگیری از آسیب های اداری

فضای کاری نامناسب و استفاده از میز غیر استاندارد باعث افزایش آسیب های ناشی از کار از جمله گردن، شانه و کمر درد و ناراحتی می شود. حتی دردهای عضلانی و مشکلات مفصلی نیز نتیجه استفاده از میز و صندلی نامناسب است. هر چه زمان بیشتری را در مطب بگذرانید، احتمال بروز این آسیب ها بیشتر می شود.

به همین دلیل یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب و خرید میز باید به آن توجه کرد، ارتفاع میز است. ارتفاع میز دارای استانداردهایی است که باید در نظر بگیرید و البته راحتی شما در نهایت به نوع و ارتفاع صندلی جدا از ارتفاع میز بستگی دارد.

میز اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

 

افزایش کارایی

شاید هرگز تصور نکنید که یک میز راحت می تواند بر بهره وری شما تأثیر بگذارد. یک کارمند پرانرژی که در محل کار احساس راحتی می کند، بدون شک بهره وری بیشتری خواهد داشت. اگر فضای کاری برای نیروی کار ایده آل و راحت نیست، دوست دارند زودتر آن را ترک کنند و زمان کمتری را در آنجا بگذرانند.

اکنون که اهمیت یک میز کار استاندارد را درک کردید، در مقاله زیر در مورد ویژگی های آن بخوانید.

ویژگی های استاندارد میز اداری

میز کار با ابعاد و مشخصات استاندارد تولید می شود. مناسب بودن میز اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد و البته برای آسایش نهایی مصرف کننده عواملی غیر از میز کار دست به دست هم می دهند. اما به طور کلی میز اداری برای استاندارد و مناسب بودن باید مشخصات زیر را داشته باشد:

ارگونومی

حتما کلمه ارگونومی را در توضیحات محصولات مختلف در سایت های فروشگاهی دیده اید و ازآن بعنوان مزیت مهمی برای بسیاری از لوازم خانگی از جمله میز و صندلی یاد می شود. اما ارگونومی چیست؟

ارگونومی یعنی استفاده از اطلاعات علمی در مورد انسان برای طراحی محیط کار. در نتیجه استانداردهای مختلفی برای دفتر در نظر گرفته شد.

  • ابعاد یک میز استاندارد بسته به مدل محصول متفاوت است. اما بیشتر میزهایی که در ادارات استفاده می شود بین 70 تا 90 سانتی متر عرض دارند. توجه داشته باشید که این عمق استاندارد می تواند به طور قابل توجهی بین مدل های مختلف متفاوت باشد.
  • ارتفاع بیشتر میزها حدود 75 سانتی متر است. اما این ارتفاع برای یک فرد معمولی با قد متوسط ​​مناسب است. اگر قدتان بلندتر یا کوتاه‌تر از حد معمول است یا هر ویژگی دیگری که باعث می‌شود این ابعاد برای شما مناسب نباشد، باید به ارتفاع میز توجه کنید: وقتی پشت میز می‌نشینید، باید فضای کافی برای قرار دادن پاهایتان را داشته باشید. باید بتوانید پاهای خود را 90 درجه خم کنید و در حالی که نشسته اید دستانتان به راحتی روی میز قرار گیرند.

میز اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

عرض استاندارد میز اداری90-70 سانتی متر
ارتفاع استاندارد میز اداری80-75 سانتی متر

مطلب مشابه: ابعاد استاندارد میز تحریر چگونه باید باشد؟

ظاهر زیبای دفتر

میز اداری استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

تلفیق کارکرد و زیبایی در مبلمان اداری مدرن، انتخاب را برای شما بسیار ساده کرده است. میزها دیگر محدود به اشکال ساده گذشته نیستند. می توانید آنها را با توجه به محیط طراحی کنید تا در فضاهای خاصی قرار گیرند. سطح میزها می تواند مستطیل شکل، شبیه حرف “L” و حتی نیم دایره باشد. در مورد سطح میز، ابعاد آن به نیاز شما بستگی دارد. باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا وسایل ضروری شما را در خود جای دهد. فضای کافی برای کامپیوتر، چاپگر، اسناد، میز و غیره داشته باشید.

مطالعه بیشتر در رابطه با مبلمان اداری مدرن: مبلمان اداری مدرن، مشاهده مدرن‌ترین تولیدات راما

فضای ذخیره سازی در دفتر

یک میز استاندارد معمولاً علاوه بر سطح بالایی دارای کمد یا کشو برای نگهداری وسایل است. البته وجود این بخش در میز الزامی نیست، اما وجود این فضا به نگهداری اشیا روی میز و مرتب شدن روی میز کمک می کند.

این ویژگی ها در کنار صندلی مناسب باعث می شود که هنگام کار پشت میز احساس راحتی داشته باشید و ستون فقرات شما در موقعیتی قرار گیرد که فشار اضافی به هیچ بخشی از آن وارد نشود. با میز و صندلی مناسب می توانید درصد زیادی از حوادث محل کار را به حداقل برسانید.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه نیازهای افراد با نحوه انجام کار مرتبط می یابد، ابزارهای لازم برای کارکنان از جمله ادارات نیز برای ایجاد بهترین شرایط کاری تغییر کرده است. اما در هر صورت رعایت اصول اولیه در تهیه میز اداری مناسب همچنان در اولویت است.

در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم هر فرد در طول روز چندین ساعت را در محل کار و پشت میز خود می گذراند و در نتیجه برای بررسی علت درد گردن، پا و کمر، اول از استاندارد بودن مبلمان اداری خود اطمینان حاصل کنیم که برای تشخیص آن ویژگی های میز اداری استناندارد را بررسی کردیم و همچنین گفتیم که مطمئن شوید که از یک دفتر استاندارد برای انجام فعالیت های حرفه ای خود استفاده می کنید. این امر منجر به سلامت و بهره وری بیشتر افراد در محل کار می شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشه و ممنون میشیم نظرات خود رابا ما به اشتراک بگذارید.

این مطلب توسط مبلمان اداری راما گردآوری شده است.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟