راهنمای انتخاب کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

طراحی و تولید کفپوش یکی از صنایع مهم دکوراسیون داخلی است که تکنولوژی روز دنیا سمت و سوی خاصی به آن داده است. انتخاب کفپوش مناسب برای محیط بیمارستان اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زیرا بیمارستان پر رفت و آمد است و احتمال انتقال عوامل بیماری زا و میکروارگانسیم‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم درباره خرید کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی صحبت کنیم و مزایای استفاده از آن را شرح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید. راهنمای انتخاب کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی چیست؟

کفپوش به رویه‌ای گفته می‌شود که بر اساس نیاز و ویژگی‌های یک ساختمان، برای جلوه و زیبایی محیط و بالابردن استحکام و مقاومت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین در حفظ سلامت افرادی که در محیط حضور دارند، تاثیرگذار است. کفپوش‌ها از جنس‌های مختلفی نظیر سرامیک، لمینیت، چرم، بتن، بامبو، سفال، پارکت طراحی و تولید می‌شوند. کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی به طور اختصاصی برای بیمارستان‌ها، کلینیک‌های تشخیصی و درمانی و سایر مراکز خدمات درمانی تولید می‌شوند.

انواع کفپوش بیمارستانی آنتی باکتریال

  • پکفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

یکی از انواع کفپوش مناسب بیمارستان‌ها و محیط‌های بهداشتی کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال است که در ترکیبات آن رزین شیمیایی به کار رفته و باعث شده محصول مقاومت بالایی در برابر اسید، مواد قلیایی داشته باشد. همچنین کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال ضد آب است و قابلیت رشد و تکثیر قارچ و باکتری ندارد.

  • کفپوش پلی‌اورتان آنتی باکتریال

یکی دیگر از انواع کفپوش آنتی باکتریال که برای محیط‌های بیمارستانی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، کفپوش‌های از جنس پلی اورتان هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی، روغن‌های نفتی و حلال‌ها دارند و در برابر فشار و ضربه مکانیکی آسیب‌پذیر نیستند.

کفپوش پلی اورتان در برابر دمای بین 5 تا 70 درجه سانتیگراد مقاومت و ماندگاری بالایی دارد و به راحتی خراب نمی‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های خرید کفپوش آنتی‌ باکتریال بیمارستانی از جنس پلی اورتان این است که به صورت یکپارچه و یکدست طراحی می‌شود تا گرد و غبار، زباله و … لابه‌لای آن گیر نکند.

راهنمای انتخاب کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

مزایای خرید کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی چیست؟

  • تنوع طرح و رنگ

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی و تولید می‌شود. خرید کفپوش آنتی ‌باکتریال بیمارستانی این مزیت را دارد که شما برای انتخاب طرح و رنگ کفپوش با محدودیت مواجه نمی‌شوید و می‌توانید با رنگ‌های جذاب و مورد نظر خود محیط بیمارستان را از رخوت و دلمردگی دربیاورید. این ویژگی به خصوص برای بخش‌های بستری کودکان اهمیت بیشتری دارد.

  • آنتی باکتریال بودن

همان‌طور که از نام این کفپوش‌ها مشخص است، مهم‌ترین مزیت خرید کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی این است که از گسترش بیماری‌ها جلوگیری می‌کنند.

پیش از این هم تاکید کردیم خرید کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی با سطح صاف و یکدست این مزیت را دارد که امکان تجمع عوامل بیماری‌زا و میکروب روی آن بسیار کم است و در محیط آلوده‌ای مثل بیمارستان کاربردی و مفید است.

  • نظافت آسان کفپوش آنتی باکتریال

محیط بیمارستان و کلینیک‌های بهداشتی و درمانی در اثر رفت و آمدهای مکرر و نشستن گرد و غبار آلوده می‌شوند. همچنین ممکن است کف اتاق‌های جراحی، بستری یا سالن بیمارستان با خون، ادرار یا مایعات دیگر آلوده شوند و نیاز به نظافت و تمیز کردن داشته باشند. بنابراین باید کفپوشی برای تجهیز بیمارستان و کلینیک انتخاب شود که قابلیت شستشو و تمیز کردن داشته باشد و بتوان به راحتی آلودگی و عوامل بیماری‌زا را از روی آن پاک کرد.

انواع کفپوش آنتی‌باکتریال بیمارستانی اپوکسی و پلی اورتان این قابلیت را دارند که با شوینده‌های معمولی به سادگی تمیز می‌شوند. حتی با استفاده از محلول‌های ضدعفونی هم بدون اینکه آسیبی به کیفیت کفپوش وارد شود، می‌توان کفپوش‌ها را تمیز کرد.

  • مقاومت بالا در برابر فرسودگی

همه ما انتظار داریم متریالی که برای تجهیز یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌دهیم دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند و تا مدت زمان طولانی قابل استفاده باشند.

زمانی که صحبت از یک مکان پرتردد مثل بیمارستان، درمانگاه یا کلینیک خدمات درمانی می‌شود، این ویژگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و طراحان دکوراسیون داخلی سعی می‌کنند متریالی را انتخاب کنند که در مقابل فرسودگی مقاومت بالایی داشته باشد و به زودی خراب نشود.

با خرید کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی می‌توانید اطمینان داشته باشید که احتمال سایش و فرسودگی آن‌ها پایین است.

البته اهمیت استفاده از متریال بادوام فقط به دلیل رفت و آمد زیاد در بیمارستان نیست؛ در بیمارستان به طور گسترده‌ای از وسایل چرخ‌دار مانند ویلچر و تخت استفاده می‌شود که لازم است کفپوش در برابر فشار وزن و سایش چرخ‌ها مقاومت بالایی داشته باشد و خراب نشود.

باتوجه به اینکه انواع کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی به صورت یکدست و بدون درز طراحی و تولید می‌شوند مشکلاتی مثل بلند شدن یا تبله شدن کفپوش بروز نمی‌کند و بعد از مدت‌ها همچنان کفپوش سالم است.

  • خاصیت ضد لغزش کفپوش‌ بیمارستانی

یکی دیگر از مزایای خرید کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی ضد لغزش بودن آن است. در محیط‌ کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها احتمال اینکه سطح زمین با مایعات خیس شود زیاد است، اما نکته بااهمیت برای نصب کفپوش‌های پلی اورتان و اپوکسی این است که لغزنده نیستند و احتمال اینکه افراد ناتوان و بیماران روی آن بلغزند بسیار کم است.

این قابلیت باعث می‌شود پزشکان، پرستاران و پرسنل بتوانند با سرعت بالایی به کارهای خود برسند و نگران ایمنی محیط نباشند.

  • بدون آلودگی صوتی

حتما این تجربه را داشتید که با راه رفتن روی برخی از کفپوش‌ها، صدای قدم‌های خود را بشنوید. مزیت خرید کفپوش آنتی ‌باکتریال بیمارستانی این است که هنگام راه رفتن روی آن هیچ سر و صدایی نمی‌شنوید و آرامش شما به هم نمی‌خورد. راهنمای انتخاب کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی

قیمت کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های متداول برای خرید کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی قیمت آن است. اغلب کسانی که قصد خرید کفپوش آنتی‌ باکتریال بیمارستانی دارند درباره هزینه آن سوال می‌کنند.

به طور مثال وسعت پروژه و مساحتی که می‌خواهیم کفپوش بیمارستانی در آن نصب کنیم، نیاز به زیرسازی سطح، همچنین موقعیت مکانی بیمارستان یا کلینیک بهداشتی و درمانی از عوامل مهمی هستند که هزینه نصب کفپوش آنتی باکتریال را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

همچنین ویژگی‌های ساختاری کفپوش هم قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. کیفیت متریالی که برای ساخت کفپوش بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرد از عوامل مهمی است که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ضخامت کفپوش یکی دیگر از عوامل مهمی است که قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور مثال اگر بخواهید کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال بیمارستانی نصب کنید میزان درصد رزین موجود در کفپوش و ضخامت کفپوش از عوامل مهمی هستند که موجب تغییر قیمت آن می‌شوند.

معرفی کفپوش‌های آنتی باکتریال بیمارستانی polyflor

یکی از موارد با اهمیت برای طراحی و ساخت محیط‌های بیمارستانی و بهداشتی انتخاب یک کفپوش مناسب است که در عین حال که مقاوم و ماندگار است، ضد لغزش باشد و به سادگی تمیز شود. کفپوش آنتی باکتریال بیمارستانی polyflor انگلستان محصولی باکیفیت و مرغوب است که توانسته رضایت طیف گسترده‌ای از مشتریان را جلب نماید. این کفپوش‌ها مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شده‌اند و برای تجهیز و بازسازی بیمارستان، کلینیک خدمات درمانی، درمانگاه و آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟