سایبان چتری و انواع آن

سایبان چتری و انواع آن

چتر باغی یا هماه سایبان ویلا یکی از کاربردیترین تجهیزات ویلایی برای تابستان میباشد. فرض کنید در گرمای تابستان کنار استخر بر روی یک تخت ساحلی دراز کشیده ایید وو اینجاست که وجود یک سایبان ضروری میشود.استراحت در هوای آزاد، وقت گذراندن با دوستان و پیک نیک رفتن همگی از آن دست تفریحات سالمی هستند که تجربه ی آن ها برای همه لذت بخش است، تفریحاتی که گاه به خاطر مشغله های فراوان زندگی در دنیای امروز و گاه به دلیل تغییرات جوی لذت تجربه ی مجدد آن را از دست می دهیم، یکی از این تغییرات آب و هوایی گرمای سوزنده ی آفتاب به خصوص در تابستان است، مسلما هیچ یک از ما علاقه ای نداریم که زمانی که خورشید سوزان تر از همیشه می تابد وقت خود را در بیرون از خانه بگذرانیم چرا که هم از مضرات اشعه ی خورشید برای پوست آگاهیم و هم تمایلی به سوختن پوست خود در نتیجه ی حضور طولانی مدت در برابر آفتاب را نداریم، بارش باران یکی دیگر از آن تغییرات جوی است که به راحتی می تواند ساعت ها برنامه چیدن برای تفریح را به یک باره بی فایده کند اما چاره چیست؟

سایبان چتری و انواع آن

سایبان چتری فضای باز

سایبان های چتری یکی از ضروریات استفاده و استراحت در فضای باز به شمار می رود زیرا هم می تواند ما را از آفتاب سوزان و هم از بارش باران که در شرایط عادی می تواند تفریخات ما را مختل کند در امان نگه دارد.سایبان های چتری، سازه های چادری زیبایی هستند که در اندازه و مدل های مختلف ساخته می شوند. این نوع سایه بان ها در اندازه های 2 متر، 3 متر و 4 متر تولید می شوند و به صورت چتر پایه ی کنار و چتر پایه ی وسط قابلیت ساخت دارند. سایبان های چتری با روکش های زیبا، ضد آب و متنوع خود امروزه مشتریان بسیاری پیدا کرده اند.

کاربرد سایبان چتری

استفاده از سایبان های چتری مزایای زیادی دارد مثلا باعث کاهش دما تا 10 درجه می شود، باعث زیبایی و تزئین محیطی که در آن قرار می گیرد می شودو همچنین در رستوران ها و کافی شاپ ها باعث افزایش فضای سرویس دهی به مشتریان می شود.

انواع سایبان چتری

سایبان های چتری در دو نوع مربعی و هشت ضلعی وجود دارند که از لحاظ طراحی به سه دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند:

سایبان چتری پایه بغل: همان طور که از اسم آن مشخص است، پایه ی این نوع سایبان، از بغل است و به همین علت به آن سایبان چتری پایه بغل می گویند.

سایبان چتری پایه وسط: پایه ی این سایبان در وسط آن قرار می گیرد و صندلی ها در دور پایه چیده می شوند.

سایبان چتری برقی: سایبان های چتری به دو دسته ی برقی و دستی نیز تقسیم می شوند که سایبان چتری برقی، با ریموت باز و بسته می شود.

تاب ریلکسی نیز میتواند نیاز به یک سایبان چتری داشته باشد.

سایبان چتری و انواع آن

تفاوت انواع سایبان چتری

تفاوت های سایبان چتری پایه بغل با سایبان چتری پایه وسط:

از نظر کارایی و موارد استفاده هر دو سایبان مشابه هم بوده و در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند اما سایبان های پایه وسط فضای کمتری را برای چیدمان میز و صندلی در اختیار ما قرار می دهند اما سایبان های چتری پایه بغل فضای بیشتری برای چیدن میز و صندلی در اختیار ما قرار می دهند و به راحتی می توان با چیدمان مختلف میز و صندلی در دور پایه ی سایبان، فضایی دلنشین را ایجاد کرد.

سایبان چتری و انواع آن

جنس پارچه سایبان چتری

یکی دیگر از مواردی که با توجه به آن می توان سایبان های چتری را به دسته های مختلف تقسیم کرد، جنس پارچه ی سایبان است. پارجه یا چادر سایبان ها از جنس های مختلفی تهیه می شوند. برخی از پارچه های سایبان های چتری از الیاف مصنوعی پلی اکریلیک و یا طبیعی که به شکل برزنت عرضه می شوند، ساخته می شوند،  برخی از جنس پی وی سی

که به نام کره ای نیز شناخته می شوند ساخته می شوند و برخی دیگر از جنس ترانزینیتی که مشابه پارچه های کامیون های ترانزینت است، هستند.

یکی دیگر از جنس های پارچه ی چتر های سایبان ها که از جدیدترین و پر طرفدارترین جنس پارچه های سایبان های چتری محسوب می شود، پارچه های خلبانی یا نانو است.

یکی از خصوصیاتی که حتما باید دقت کنید که پارچه ی چتر ویلایی شما آن را دارا باشد خاصیت ضد آب بودن است. بهترین جنس چادر در سایبان های چتری که در برابر آب مقاوم نیز است، آن دست از چادر هایی است که جنس پارچه ی آن ها از برزنت است، البته پارچه های برزنتی نیز انواع مختلفی دارند و از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.

در این جا لازم است به 2 نکته ی مهم درباره ی جنس پارچه ی سایبان های چتری اشاره کنیم:

نکته1: معمولا  سایبان هایی که جنس پارچه ی چادر های آن ها پی وی سی است از سایر سایبان ها گران تر هستند.

نکته2: در بعضی از سایبان های چتری موجود در بازار از پارچه های بی کیفیت برای ارزان تر شدن قیمت نهایی سایبان ها استفاده شده در هنگام خرید حتما دقت کنید که کیفیت را فدای قیمت نکنید تا بتوانید از سایبان خود در دراز مدت استفاده کنید.

سایبان چتری و انواع آن

مکان هایی که در آن می توان از سایبان های چتری استفاده کرد

سایبان های چتری به دلیل نمای زیبایی که دارند و همچنین به دلیل ایجاد فضایی مناسب برای نشستن در محیط باز حتی در روز های آفتابی و بارانی علاوه بر مصرف شخصی باعث شده که در مکان هایی همچون گردهمایی ها و مجالس، رستوران ها و کافی شاپ های رو باز، آلاچیق ها و فضای سبز، نمایشگاه های رو باز، مراکز تفریحی، مراکز تجاری رو باز، راهنمای هتل ها، مراکز آموزشی و دانشگاه ها نیز امکان استفاده داشته باشند.

سایبان چتری و انواع آن

نکاتی که هنگام خرید سایبان های چتری باید به آن توجه کنید

پیش از خرید سایبان های چتری فضایی را که قرار است سایبان را در آن قرار بدهید انتخاب کرده و محیطی که می خواهید سایبان آن را تحت پوشش قرار بدهد تعیین کنید تا در انتخاب اندازه ی سایبان دچار مشکل نشوید، همچنین با توجه به محلی که قرار است در آن سایبان چتری خود را نصب کنید و بودجه ای که در اختیار دارید بهترین جنس و نوع سایبان چتری مناسب خود را انتخاب کنید تا در هنگام خرید به دلیل تنوع زیاد سایبان های چتری دچار اشتباه نشوید و مناسب ترین گزینه را برای خود تهیه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟