ویژگیهای سطل زباله کابینتی

یکی از اجزای جدا نشدنی هر آشپزخانه ای سطل زباله آن است. به طور طبیعی هیچ خانه ای لذتی از بوی بد زباله و یا منظره ی نامناسب آن نمیبرد ولی در عین حال نمیتوان ضروری بودن وجود این وسیله را انکار کرد.

روزانه انبوهی از زباله ها تر و خشک در هر خانه و آشپزخانه ای تولید میشود. گاهی قرار دادن یک سطل زباله بزرگ برای جمع آوری این زباله ها در محیط آشپزخانه در عین حال که منظره نامناسب و بوی بدی دارد، فضای زیادی را نیز در محیط آشپزخانه در اختیار میگیرد.

یک راه حل خوب و کاربردی این است که سطل زباله در مکانی باشد که در فضای بیرونی آشپزخانه قرار داده نشود و در عین حال وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. در حال حاضر به وسیله طراحیهای مدرن و به روز کابینتها و وسایل تعبیه شده درون آن میتوان به راحتی این مشکل را حل کرد. سطل زباله کابینتی نمونه جدیدی از این طراحی‌ها هست که کاربرد بسیار زیادی برای تمام آشپزخانه‌ها دارد.

ویژگیهای سطل زباله کابینتی

ویژگیهای سطل زباله کابینت:

این نوع از اکسسوری‌ کابینت به شیوه ای طراحی میشوند که تماما درون کابینت قرار میگیرند و مانع از ایجاد منظره نامناسب درون فضای آشپزخانه میشوند. از دیگر ویژگیهای آنها میتوان به کیفیت و مرغوبیت جنس بدنه و سطل آنها اشاره کرد، بدنه موجود در این نوع از سطل های زباله از جنس مقاوم در برابر تغییرات رطوبت و دما تولید میشود، همچنین جنس سطل های آنها نیز از پلاستیک با کیفیت و مقاوم در برابر ضربه است.

یکی از ویژگیهای قابل‌توجه این نوع از سطل ها استفاده آسان آن‌ها است. این سطل ها به شیوه ریلی درون کابینت نصب میشوند تا موجب استفاده آسان و راحت شوند. با هر بار باز و بسته کردن درب کابینت سطل به بیرون حرکت کرده و در دسترس شما قرار میگیرد. پس از بستن درب کابینت سطل مجدداً به درون کابینت برگشته و در فضای بیرونی آشپزخانه مشاهده نمیشود.

ویژگیهای سطل زباله کابینتی

از مسائل بسیار مهم در زمینه تولید و جمع‌آوری زباله تفکیک در منزل آن‌هاست. این امر کمک بسیار مهمی به امر بازیافت زباله میکند. به‌طور معمول کمتر زمانی پیش می آید که شخصی درون خانه خود دوسطل زباله برای زباله‌های تر و خشک قرار دهد تا آن‌ها را تفکیک کند.سطل‌های درون کابینت این مشکل را با قرار دادن دو مخزن زباله در کنار یکدیگر حل کرده اند. شما میتوانید با داشتن دو سطل کاربردی در مجاور هم و درون کابینت زباله های تر و خشک خود را از هم تفکیک کنید.

جنس سطل زباله های کابینتی:

سطل زباله‌های کابینتی از دو قسمت تشکیل شده‌اند. این دو قسمت شامل سطل‌های جمع‌آوری زباله و چهارچوب نصب سطل‌ها درون کابینت. هر دوی این قسمتها باید از جنس‌های مقاوم در برابر رطوبت باشند و دوام و سبکی خاص خود را داشته باشند. به همین منظور چهارچوب فلزی این سطل‌ها از جنس فلز سبک با پوششی از رنگ پودری الکترواستاتیک یا کوره ای طراحی می‌شوند که بتوانند مقاومت لازم در برابر گرما و رطوبت و زنگ‌زدگی را داشته باشند.

قسمت دوم این وسیله مخزن جمع آوری زباله آن است که باید سبک، قابل شستشو، مقاوم در برابر ضربه و مرغوب باشد، به همین منظور برای تولید این قسمت از جنس پلاستیک‌های مقاوم و مرغوب استفاده میشود.

ویژگیهای سطل زباله کابینتی

انواع سطل زباله کابینتی از نظر محل نصب:

  1. سطل زباله پشت‌دری: این مدل از سطل زباله به وسیله یک آویز به درب کابینت از داخل متصل میشود. با باز و بسته شدن درب کابینت مخزن سطل زباله در دسترس قرار میگیرد.
  2. سطل زباله توکار: به این مدل از سطل زباله کابینتی نیز گفته میشود. این مدل رایج ترین، کاربردیترین و پرطرفدارترین نوع آن است.

سطل زباله کابینتی در کابینت زیر سینک نصب میشود. این نوع از سطل قابلیت اتصال به کف و درب کابینت را دارد. با نصب سطل زباله توکار نظم درون محیط آشپزخانه حفظ خواهد شد، همچنین امکان تفکیک زباله و جلوگیری از انتشار بوی بد زباله به وجود خواهد آمد.

برخی از  سطل زباله کابینتی:

زیر سینکی چهارقلو کابینتی: سطل زباله چهارقلو با ابعاد قابل قبول دارای 4 مخزن است که امکان تفکیک زباله های تر و خشک را فراهم می آورد. این نوع از سطل زباله با کیفیت بالا در کابینت زیر سینک نصب میشود.

سطل زباله دوقلو کابینتی: این نوع از سطل زباله نیز با قابلیت نصب در کابینت از نوع ترکیبی است و دو مخزن نگهداری زباله دارد.

سطل زباله سه‌قلو کابینتی: دارای 3 مخزن مجزا ویژه جمع‌آوری انواع زباله ها که در کابینت زیر سینک قرار میگیرد.

سطل زباله گرد کابینتی: این نوع از سطل نیز زیر مجموعه ای از سطل زباله‌های کابینتی است که به وسیله به اهرم درون کابینت نصب میشود و از نوع یک مخزنی آن است.

سطل زباله پشت دربی سبدی: این نوع از سطل نیز درون کابینت قرار دارد. تفاوت این نوع از سطل زباله با انواع کابینتی در این است که به‌وسیله یک آویز قفسه آن به درب کابینت از درون متصل میشود، با قرار دادن نایلون زباله درون آن می‌توان زباله ها را درون آن جمع آوری کرد.

سطل زباله دستی کنار سینک: این مدل نوعی از سطل زباله کوچ است که به‌وسیله یک قلاب به درب بیرونی کابینت در کنار سینک یا گاز قرار داده میشود و ویژه زباله های کوچک هنگام آشپزی و یا شستشو است.

سطل زباله روی صفحه‌ای: این مدل از سطل زباله توسط شکافی که بر روی سطح کابینت در کنار سینک داده میشود به مخزن خود درون کابینت متصل میشود.

نحوه نصب سطل زباله کابینتی:

سطل زباله های کابینتی از چند قسمت تشکیل شده‌اند. این قسمت‌ها شامل سطل زباله، چهارچوب فلزی، رابط و ریل هستند.

برای نصب سطل زباله درون کابینت ابتدا رابط موردنظر بر روی کف کابینت متصل میشود. پس از اتصال رابط چهارچوب اصلی به رابط متصل میشود. ریل موردنظر که باعث حرکت سطل زباله با باز و بسته کردن درب به بیرون و درون کابینت میشود بر روی درب کابینت متصل میشود.

پس از این مراحل بین درب و مجموعه نصب شده درون کابینت اتصال برقرار میشود. در انتها با قرار دادن سطل زباله درون مجموعه نصب شده درون کابینت سطل زباله کابینتی آماده استفاده میشود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟