راه حل آسان پاک کردن لکه مربا از روی فرش

راه حل آسان پاک کردن لکه مربا از روی فرش

تمیز کردن لکه مربا از روی فرش به خودی خود سخت نیست مگر اینکه میوه ای که از آن مربا تهیه شده است، جزو میوه های رنگدانه دار یا سخت باشد.

برای پاک کردن لکه مربا به جز استفاده از مواد شیمیایی خشن که احتمالا به فرش شما آسیب می رساند، چه روش های دیگری بلدید؟

ما در این راهنما می خواهیم طرز تهیه یک محلول تمیز کننده عالی برای از بین بردن لکه های مربا از روی فرش را به شما آموزش دهیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

راه حل آسان پاک کردن لکه مربا از روی فرش

مراحل تمیز کردن لکه مربا از روی فرش

1.      ابتدا مربای اضافی را از روی فرش بردارید

اولین قدم برای پاک کردن تقریبا هر نوع لکه ای از فرش، آن است که مقدار اضافی مواد ریخته شده روی فرش را بردارید. سعی کنید این کار را به کمک یک قاشق یا یک چاقوی کره خوری انجام دهید. از لبه غیر برنده چاقو استفاده کنید و تا حد امکان مربا را از روی فرش بردارید.

2.      نوع لکه بری مناسب با الیاف فرش خود را انتخاب کنید

استفاده از تکنیک های لکه بری مناسب برای هر نوع فرش ضروری است.

به عنوان مثال فرش های با الیاف طبیعی مانند پشم ممکن است با هرگونه مواد شیمیایی یا حتی طبیعی واکنش نشان داده و صدمات جبران ناپذیری را به فرش شما وارد کنند. بنابراین همیشه قبل از تمیز کردن فرش های باارزش خود، بهتر است مناسب ترین روش پاکسازی را انتخاب کنید و یا اگر شک دارید، با یک قالیشویی حرفه ای همچون قالیشویی پیچ شمیران تماس بگیرید.

3.      کمی آب روی لکه مربای فرش اسپری کنید

مقداری آب ولرم را درون یک بطری اسپری بریزید و سعی کنید کمی لکه را مرطوب کنید. همچنین می توانید مقداری آب را به کمک یک اسفنج روی لکه بمالید.

4.      یک محلول پاک کننده تهیه کنید

¼ قاشق چای خوری از مواد شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی یا مایع لباسشویی یا شامپو فرش را با 1 لیتر آب سرد مخلوط کنید. ترکیب آماده شده را در یک ظرف بزرگ به خوبی مخلوط کنید.

5.      ابتدا ترکیب را روی یک قسمت خارج از دید فرش امتحان کنید

قبل از اینکه محلول پاک کننده تهیه شده را روی فرش استعمال کنید، ابتدا آن را روی یک قسمت کوچک خارج از دید فرش، مثل زیر مبل یا کناره ها، امتحان کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید. اگر محلول باعث تغییر رنگ فرش شد یا اثرات نامطلوب دیگری بر روی فرش گذاشت، بلافاصله آن را با آب سرد و اسفنج از فرش تمیز کنید. با این کار حتی اگر محلول باعث آسیب دائمی شود، حداقل درست در وسط اتاق شاهد آن نخواهید بود.

در صورتی که فرش شما الیاف طبیعی دارد یا ترجیح می دهید فرش را به طور عمیق شستشو دهید، می توانید روی خدمات  قالیشویی تهران نو حساب کنید.

6.      محلول را روی لکه بمالید

اگر محلول اثر نامناسبی روی فرش نداشت، یک پارچه تمیز و سفید را بردارید و به محلول آغشته کنید. سپس دستمال را به آرامی روی لکه قرار دهید. (می توانید این کار را با بطری اسپری انجام دهید)

راه حل آسان پاک کردن لکه مربا از روی فرش

7.      پارچه را با قاشق ماساژ دهید

یک قاشق بردارید و کف آن را به آرامی روی پارچه قرار داده شده روی لکه، فشار دهید. قاشق را به آرامی به صورت مارپیچ روی پارچه حرکت دهید تا از پخش شدن لکه جلوگیری شود. این کار را از سمت خارج لکه به سمت مرکز لکه انجام دهید تا لکه روی فرش پخش نشود.

با این روش، بدون آن که لکه به داخل الیاف فرش نفوذ کند یا الیاف را خراب کند، پاک خواهد شد.

8.      مراحل 6 و 7 را تکرار کنید

ابتدا به کمک یک دستمال حوله ای، لکه را پاک کنید. سپس مراحل 6 و 7 را مجددا تکرار کنید. این کار را تا جایی که دیگر رنگی روی پارچه مشاهده نشود، ادامه دهید.

در صورتی که پس از انجام دادن مراحل بالا، هنوز لکه از بین نرفته است می توانید از خدمات قالیشویی نظام آباد کمک بگیرید.

9.      محل را بشویید

در صورتی که لکه کاملا پاک شد، می توانید به کمک یک ظرف پر از آب و یک یا چند دستمال تمیز، محل را پاک کنید. دقت کنید که محل را به خوبی شستشو دهید تا مواد استفاده شده کاملا از روی فرش تمیز شوند.

10.  خشک کنید

خشک کردن یک اقدام مهم پس از تمیز کردن هر گونه لکه از فرش است. خشک نکردن صحیح، می تواند منجر به کپک زدن و پوسیدگی فرش شود. برای این کار می توانید ابتدا محل تمیز شده را به کمک یک یا چند دستمال کاغذی حوله ای پاک کنید. سپس به کمک یک پارچه یا حوله تمیز، مابقی آب اضافی فرش را بگیرید.

از خدمات لکه بری قالیشویی استفاده کنید

روش متداول دیگری که می توانید جایگزین پاک کردن لکه مربا در منزل کنید، پاک کردن لکه به کمک قالیشویی های مجاز و کاربلد همچون قالیشویی محدوده پیچ شمران است. قالیشویی های حرفه ای با دارا بودن تکنسین های باتجربه می توانند لکه های فرش شما را به سرعت پاک کنند. شما می توانید بدون نگرانی بابت خراب شدن فرش های خود، از روش های مکانیزه قالیشویی در تهران نو استفاده کنید. قالیشویی محدوده نظام آباد ارائه دهنده انواع خدمات لکه بری فرش و موکت می باشد.

راه حل آسان پاک کردن لکه مربا از روی فرش

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در سراسر تهران شعبات فعال مختلفی دارد. ما با دارا بودن شعبات مختلف در سرتاسر تهران و کرج تلاش کرده ایم تا خدمات خود را گسترش دهیم. توسعه خدمات در کنار کیفیت و تنوع بالای خدمات ارائه شده، باعث شده تا عنوان واحد نمونه سال را از آن خود کنیم. ما مفتخر به دریافت 3 عنوان واحد نمونه سال از سمت اتحادیه شده ایم.

همچنین ما به عنوان عضو رسمی اتحادیه قالیشویان تلاش می کنیم تا با ارائه ضمانت نامه معتبر، خدمات باکیفیت بالای خود را تضمین کنیم. ثبت سفارش قالیشویی در مجموعه توحید به طرق مختلف تلفنی و یا آنلاین امکان پذیر است. شما می توانید با سفارش آنلاین از 15 درصد تخفیف ویژه ما بهره مند شوید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟