راهنمای انتخاب و تفاوت جکوزی با وان

راهنمای انتخاب و تفاوت جکوزی با وان

وان جکوزی یک نمونه پیشرفته از وان است و علاوه‌بر امکانات یک وان، آپشن‌های جکوزی را نیز دارد، به همین خاطر به این نام معروف است.

درواقع این محصول یک حوضچه و وان پر از آب است که به‌واسطه خروجی‌هایی که دارد، آب را به شدت به بیرون پمپ می کند و فرد با قراردادن بدن خود در مسیر این پمپاژ آب، می‌تواند ماساژ بگیرد. این محصول به‌منظور اهداف درمانی تولید شده و انواع گوناگونی نیز دارد که در ادامه به بررسی انواع آن و همچنین تفاوت وان با جکوزی می‌پردازیم.

تفاوت جکوزی و وان

جکوزی و وان 2 محصول متفاوت از یکدیگر هستند و باهم تفاوت‌های فاحشی دارند. بنابراین، برای آشنایی بیش‌تر شما با این 2 و تفکیک آنها از هم، به معرفی آنها می‌پردازیم.

جکوزی

جکوزی، یک محیط بسته و شبیه حوضچه است که در دیواره‌های آن جت‌هایی برای انتقال پر فشار آب به درون حوضچه تعبیه شده‌اند تا فشار آب، بدن را ماساژ داده و درد‌های عضلانی را کاهش دهد.

آنها در 2 نوع تک نفره و چندنفره تولید می‌شوند که نوع تک نفره درواقع همان جکوزی خانگی نام دارد و نوع چندنفره بیش‌تر برای مکان‌های عمومی و بزرگ مانند استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین جکوزی‌ها به‌صورت پیش‌ساخته و ساخت در محل نصب وجود دارند که هرکدام متفاوت از دیگری است. خرید جکوزی به صرفه‌تر از خرید وان است به‌طور کلی جکوزی یک روش درمانی برای تسکین درد ماهیچه و استخوان‌ها است و نسبت به وان، مزایا و کاربرد بسیار بیش‌تری دارد‌.

وان

وان اگرچه از لحاظ ظاهری، می‌تواند شبیه جکوزی باشد اما از لحاظ کاربرد، کاملا خلاف جکوزی بوده و هیچ خاصیت درمانی ندارد. وان از اصلی‌ترین وسایل حمام است که برای شست‌وشو بدن و همچنین ریلکس‌کردن از آن استفاده می‌شود و هیچ کاربرد دیگری ندارد.

وان‌ها از لحاظ جنس و ابعاد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند و هرچه از جنس سخت‌تر و گران‌تری تهیه شده باشند و ابعاد بزرگ‌تری داشته باشند، قیمت بالاتری نیز دارند. هرچند که باتوجه به کاربرد محدود وان، این محصول به‌طور کلی قیمت مناسب‌تری نسبت به جکوزی دارد.

مزایای وان جکوزی

باتوجه به تعریفی که از هر 2 محصول داده شد و کاربرد متفاوت آنها، تولیدکنندگان اقدام به ترکیب وان و جکوزی و تولید محصولی به نام وان جکوزی کرده‌اند. به این ترتیب سعی شده تا مزایای هر 2 محصول باهم ترکیب شده و یک وسیله فوق‌العاده کاربردی تولید شود که برخی مزایای آن به شرح زیر است:

  • کاهش درد عضلات: بزرگترین مزیت وان جکوزی، کاهش درد مفاصل و ماهیچه‌ها است‌. پمپاژ آب گرم در این حوضچه باعث می‌شود تا گردش خون در بدن فرد افزایش یافته و پس از 10 دقیقه، درد‌ها و اسپاسم عضلانی رفع شود.
  • کاهش استرس: این محصول با کاهش فشار از روی ماهیچه‌ها و استخوان‌ها باعث می‌شود تا بدن فرد به آرامش رسیده و استرس از او دور شود. همچنین آب گرم درون آن، به ریلکس‌شدن و آرامش بیش‌تر فرد نیز کمک می‌کند.
  • کاهش وزن و لاغری: در هر دقیقه بیش‌تر از یک کالری در بدن شما را می‌سوزاند که همین موضوع باعث شده‌ تا افراد برای کاهش وزن و رفع سلولیت، از این محصول استفاده کنند.
  • کاهش فشار خون: این محصول با بهبود گردش خون و انتقال اکسیژن در بدن، به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند. افراد می‌توانند با صرف 10 دقیقه زمان در وان جکوزی، فشار خون خود را متعادل سازند.
  • بهبود خواب: آرامش دریافت‌شده از این حوضچه می‌تواند در بهبود کیفیت خواب موثر باشد‌. بنابراین، افرادی که دچار اختلال خواب هستند، می‌توانند 2 ساعت قبل از خواب و به‌ مدت تنها 20 دقیقه استفاده از وان جکوزی خواب راحت و آرامی را تجربه کنند.
  • درمان دیسک کمر: دیسک کمر یک مشکل رایج در میان افراد است و روش‌های درمانی مختلفی نیز برای آن وجود دارد اما یکی از بهترین این روش‌ها، آب درمانی با وان جکوزی است که به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده کمر شما کمک بسیاری می‌کند.

راهنمای خرید وان جکوزی

راهنمای انتخاب و تفاوت جکوزی با وان

فواید و مزایای این محصول بی‌شمار است و به همین خاطر خرید آن را به افرادی که به‌دنبال ریلکس‌کردن و درمان درد مفاصل خود هستند، توصیه می‌کنیم. البته قبل از خرید بهتر از است نکاتی را مد نظر قرار داده تا بتوانید یک محصول باکیفیت تهیه کنید.

  • وان جکوزی آپارتمانی یا خانگی ابعاد متفاوتی دارد و شما باید قبل از خرید، فضای خود را بررسی کرده و متناسب با آن، محصول مورد نظر را تهیه کنید.
  • همچنین بسیار مهم است که حین خرید به قابلیت‌های آن توجه کنید زیرا این محصول انواع مختلف دارد و هر نوع نیز دارای امکانات متفاوت است که این موضوع بر قیمت محصول تاثیر بسزایی دارد.
  • انتخاب مدل محصول نیز قبل از خرید مهم است و کاملا بستگی به فضای شما دارد. بنابراین، بهتر است مدل مورد نظر خود را قبل از اقدام به خرید، انتخاب کنید.
  • از مهم‌ترین قسمت‌های این محصول، جت‌های پاششی آن را می‌توان نام برد که افراد بهتر است در زمان خرید به کیفیت این جت‌ها توجه خاصی داشته‌ باشند.
  • همچنین سیستم تصفیه و آب‌گرم‌کن، 2 آپشن مهم دیگر در خرید جکوزی هستند که بر کیفیت محصول تاثیرگذار بوده و از نقاط مثبت آن محسوب می‌شوند.‌
  • نکته آخر درخصوص خرید این محصول، برند آن است. شرکت‌‌های مختلفی اقدام به تولید انواع وان‌ جکوزی ها کرده‌اند، بنابراین، پیش از خرید بهتر است در مورد برندهای گوناگون اطلاعات کسب کرده تا بتوانید بهترین برند را شناسایی کنید.

جمع‌بندی

خرید وان جکوزی به 2 روش حضوری و غیرحضوری قابل انجام است. پس از مطالعه مقاله، بهتر است تحقیقات درمورد برندها را شروع کرده و همچنین بودجه مالی و فضای خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

با پیشرفته‌شدن تکنولوزی، خرید غیرحضوری از سایت‌های فروشگاهی معتبر روزبه‌روز درحال افزایش است. بنابراین، اگر قصد خرید به‌صورت غیر حضوری را دارید بهتر است محصول مورد نظر را از فروشگاه‌هایی که ضمانت کالا و خدمات پس از فروش دارند، تهیه کنید.

خرید آنلاین باعث صرفه‌جویی در مصرف هزینه و زمان شما می‌شود و به همین خاطر است که روزبه‌روز بر تعداد خریداران غیرحضوری افزوده می‌شود.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟