رسوب زدایی و جرم گیری شیرآلات راسان به نقل از آی بس

رسوب زدایی و جرم گیری شیرآلات راسان به نقل از آی بس

رسوب زدایی و جرم گیری شیرالات جزو دغدغه های اصلی در هنگام نظافت آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام می باشد. با توجه به این که ماهیت کاری شیرآلات به نحوی است که همواره با آب سروکار دارند و همچنین وجود املاح موجود در آب باعث می شود که بعد از مدت زمانی کار کردن جرم رسوب بگیرند. از طرفی املاح موجود در آب باعث جمع شدن رسوب بر‌ روی شیرآلات یا درون آن ها می شوند. رسوب و جرم نه‌تنها به زیبایی محیط آسیب می‌زند بلکه بر روی عملکرد شیرآلات نیز تاثیر می‌گذارد. این رسوب و مواد معدنی علت سبز شدن شیرآلات و لکه‌های سفید روی آن‌ها است.  شیرآلات راسان با توجه به کیفیت ساخت و متریال مورد استفاده سعی بر آن داشته تا این مشکل را به حداقل ممکن برساند.

صورت کلی با توجه به افزایش املاح آب در چند وقت اخیر هر چند وقت یکبار برای حفظ کیفیت و زیبایی ظاهری نیاز به رسب زدایی می باشد. در درجه اول پیشنهاد می کنیم که شیرآلات راسان را از نمایندگی راسان تهیه کنید تا از اصل یودن و همچنین خدمات پس از فروش بتوانید استفاده نمایید.

دلایل ایجاد رسوب در شیرآلات

متاسفانه امروزه کیفیت آب شهری و روستایی پایین آمده است و سختی آب به دلیل وجود مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم و مواد دیگری همچون آهک افزایش یافته و  باعث جمع شدن رسوب بر روی شیرالات و درون لوله‌ها می‌شود. همچنین باید توجه داشت که سختی آب در مناطق مختلف متفاوت است، در برخی مناطق به علت سختی بالا آب نیاز به دستگاه تصفیه آب در آشپزخانه است.

 

از بین بردن رسوب داخل و روی شیرآلات

همانطور که گفته شد، رسوب و جرم ایجاد شده باعث می شود از زیبایی ظاهری شیرآلات کاسته شود. همچنین این رسوبات در عملکرد مناسب شیرآلات تأثیر منفی می‌گذارند. این مشکل بریا شیرآلات اهرمی بیشتر نمود پیدا می کند و می توان باعث جلوگیری از بسته شدن، صحیح آن ها شود. از طرفی وجود این رسوبات می‌تواند شرایط رشد باکتری‌ ها را فراهم کند و جزو عوامل بیماری‌زا می باشد.

باید توجه داشت که خیلی از مواقع دلیل فشار پایین شیر آب در خانه به دلیل رسوب و جرم در داخل شیرآلات می باشد و با جرم گیری می توان این مشکل را برطرف کرد.

 

از کجا بفهمیم که داخل شیرآلات جرم گرفته است

رسوب زدایی و جرم گیری شیرآلات

از بارزترین نشانه‌ها، کاهش فشار آب است. از طرف دیگر رسوب و جرم در لوله باعث کاهش عملکرد سیستم‌های گرمایشی می‌شود و مانع گرم شدن آب می شود.

تميز كردن رسوب شيرآلات

تمیزکردن شیرآلات با سرکه

از جمله موادی که می توان به سادگی از آن استفاده کرد و در دسترس می باشد؛ سرکه می باشد. سرکه یک ماده اسیدی است، اما اسید آن به شیرآلات آسیبی وارد نمی‌کند.

برای رسوب زدایی شیرآلات با سرکه می‌توانید چند پارچه نازک یا دستمال را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و کل شیر آب را با آن بپوشانید و ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در همی حالت منتظر بمانید تا سرکه فرآیند رسوب زدایی را انجام دهد. در آخر می توانید شیرآلات را با یک اسفنج یا مسواک مرطوب تمیز کنید. همچنین در صورتی که می توانید شیرآلات را به راحتی باز کنید و سپس نصب کنید، می توانید آن ها را به مدت 10 تا 20 دقیقه در داخل محلول آب و سرکه قرار دهید.

رسوب زدایی و جرم گیری شیرآلات راسان به نقل از آی بس

تمیز کردن شیرآلات با آبلیمو

تمیز کردن شیرآلات با آبلیمو را نیز می توان به دو شکل انجام داد. می‌توان با کمک پارچه‌ای که آن با آبلیمو آغشته شده رسوب زدایی کرد و یا مستقیماً با کشیدن یک نصف لیمو بر محل رسوبات روی شیرآلات این رسوبات را پاک کرد.

تمیز کردن با مایع ظرفشویی و جوش شیرین

در مرحله اول یک تا دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را به دو لیوان آب گرم اضافه کرده و این مخلوط را با یک اسفنج نرم و مرطوب به محل رسوبات به صورت دورانی می‌کشیم. در مرحله بعد مقداری جوش شیرین را با چند قطره آب مخلوط می‌کنیم و خمیر به دست آمده را با یک مسواک بر روی رسوبات می‌کشیم تا این مواد از شیرالات جدا شوند.

 

تمیز کردن با الکل

الکل قدرت رسوب زدایی زیادی ندارد و در مواردی استفاده می شود که رسوب زیادی روی شیرآلات نباشد. همچنین در برخی موارد که رسوب زیادی شیرآلات گرفته اند و سرکه به تنهایی نمی تواند رسوب زدایی کند، از ترکیب الکل و سرکه استفاده می کنند.

رسوب زدایی و جرم گیری شیرآلات راسان به نقل از آی بس

رسوب زدایی شیرآلات دوش حمام

رسوب زدایی شیر توالت و حمام به روش های بالا صورت می‌گیرد؛ اما برای علم دوش کمی متفاوت است. رسوب زدایی دوش به دو بخش لوله‌های آن و سردوش تقسیم می‌شود. برای لوله‌های دوش مانند بقیه شیرآلات عمل می شود. برای رسوب زدایی سردوش، آن را در یک کیسه پلاستیکی پر از سرکه می‌گذاریم و آن را محکم می‌بندیم تا برای چند ساعت در سرکه بماند و تمام رسوبات آن در سرکه حل شود؛ سپس آن را تمیز می‌کنیم.

آی بس نمایندگی شیرآلات راسان

سایت آی بس با تشکیل تیمی از کارشناسان صنایع مرتبط با خانه و آشپزخانه و همکاری با برترین برندها سعی بر آن دارد تا علاوه بر تامین برترین محصولات با کیفیت بازار، اطلاعات مرتبط با نگهداری خانه و آشپزخانه را ارائه نماید. آی بس با همکاری با برترین برندها از جمله راسان، به عنوان نمایندگی شیرآلات راسان ارائه دهنده محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش اصلی این برند می باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟