انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی + مزایای استفاده از لوله پلاستیکی

انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی + مزایای استفاده از لوله پلاستیکی

لوله‌های آب پلاستیکی (سفید یا سبز)که به لوله های پلی پروپلین PPR معروف هستند به طور گسترده در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بیش از 80 درصد از لوله‌های مدرن تامین آب و زهکشی را اشغال می‌کنند. لوله های پلاستیکی را به عنوان مثال در نظر بگیرید. محصولات تولید شده توسط تولیدکنندگان لوله PPR عموماً هر کدام 4 متر است. در این نوشته انواع اتصالات لوله آب پلاستیکی (سفید یا سبز) را با هم بررسی خواهیم کرد.

همچنین لوله های پلاستیکی (سفید و سبز) مقاوم در برابر خوردگی، بهداشتی و دارای مواد عالی هستند، اما مشکلی که دارند این است که نمی توان آنها را خم کرد. استفاده از اتصالات لوله در نصب و استفاده خط لوله اجتناب ناپذیر است.

هنگامی که تولید کنندگان لوله پلاستیکی اتصالات لوله تولید می کنند، هر نوع اتصالات لوله همراه با نصب خط لوله استفاده می شود. اتصالات لوله های مختلف برای اتصال در محیط های مختلف ساختمانی استفاده می شود. اتصالات لوله پلاستیکی سبز یا سفید معمول دارای انواع زیر است:

  1. بوشن لوله پلاستیکی سبز و سفید

از آنجایی که طول لوله های پلاستیکی محدود است (لوله های پلاستیکی تولید شده توسط تولید کنندگان لوله PPR معمولی هر کدام 4 متر طول دارند)، در این زمان باید از بوشن لوله پلاستیکی برای اتصال استفاده شود.

در صورت نیاز به اتصال لوله های پلاستیکی در اندازه های مختلف، باید از بوشن کاهنده استفاده کنیم. خرید بوشن پلاستیکی در سایت پاساب با قیمت ارزان می باشد.

  1. اتصالات زانو لوله پلاستیکی سفید و سبز

زانوها شامل زانویی 90درجه پلاستیکی، زانویی45 درجه، زانو کاهش دهنده، زانویی اتصال، آرنج زن PPR فیتینگ (نخ مسی) و غیره است. هنگامی که آبراه خط لوله باید بچرخد، سپس از زانو استفاده می شود.

  1. اتصالات سه راهی و چهار راهی پلاستیکی آب

در دکوراسیون منزل و مهندسی گاهی اوقات نیاز به انحراف و تغییر جهت آبراه داریم. در این زمان، ما نیاز به استفاده از اتصالات  سه راهی چهار راهی داریم که می توانند لوله های آب را در جهات مختلف متصل کنند. قیمت سه راهی آب را می توانید در پاساب ببینید.

  1. رابط لوله پلاستیکی به لوله فلزی

هنگام اتصال به شیرآلات خانگی، کنتورهای آب و سایر دستگاه های مصرف کننده آب، به دلیل طراحی ابزار آب مصرفی، برای اتصال باید از رابط لوله پلاستیکی به لوله فلزی استفاده شود. معمولا بیشتر بوشنهای در دکوراسیون منزل استفاده می شود. در اینجا لازم به یادآوری است که قیمت این اتصالات معمولاً گرانتر است و باید سعی کنیم تعداد کانکتورهای مورد استفاده را کاهش دهیم.

  1. شیر توپی پلاستیکی

شیرهای توپی و شیرهای قطع کننده همان چیزی است که ما معمولاً شیر آب می نامیم که برای فعال کردن و بستن راه آب استفاده می شود. شیرهای توپی بیشتر در اثاثیه منزل و شیرهای توقف بیشتر در مهندسی و ساخت و ساز استفاده می شود.

  1. لوله خم پلاستیکی آب

استفاده از پیچش استفاده از دو لوله آب متقاطع اما غیر متصل است و عملکرد آن تسهیل نصب لوله های آب ناهمگون در همان صفحه افقی است.

  1. دوشاخه و درپوش انتهایی

عملکرد دوشاخه مسدود کردن پورت های غیر ضروری در خط لوله برای ایفای نقش آب بندی است و هنگام نصب شیرهای آب و سایر ابزارآلات آب حذف می شود.

مزایای استفاده از لوله پلاستیکی به جای لوله فلزی

لوله پلاستیک آب یا همان لوله سبز یا سفید نوع جدیدی از محصول خط لوله صرفه جویی در انرژی است که عمدتاً دارای ویژگی های زیر است:

(1) سبک وزن: چگالی 0.91 گرم در سانتی متر مکعب است، لوله پلاستیکی تنها یک نهم لوله فولادی و یک دهم لوله مس است. با توجه به وزن سبک آن، می تواند هزینه حمل و نقل و شدت ساخت نصب را تا حد زیادی کاهش دهد.

(2) مصالح ساختمانی سبز بهداشتی و غیر سمی: لوله های PPR ترموپلاستیک های پلی اولفین هستند که مولکول های آن فقط از کربن و هیدروژن تشکیل شده است، بدون عناصر مضر و سمی و دارای عملکرد بهداشتی قابل اعتمادی هستند. کل فرآیند سنتز مواد خام، پردازش قالب‌گیری، استفاده از محصول و دفع اثرات نامطلوبی بر بدن انسان و محیط زیست ایجاد نمی‌کند و به آن مصالح ساختمانی سبز می‌گویند. لوله های PPR نه تنها در سیستم های آب سرد و گرم بلکه در سیستم های آب آشامیدنی غیرمستقیم نیز قابل استفاده هستند.

(3) مقاومت در برابر حرارت و حفظ حرارت محصولات صرفه جویی در انرژی هستند: دمای مقاوم در برابر حرارت لوله 131 درجه سانتی گراد است. تحت فشار کاری خاص و دمای کاری 70 ℃، می توان آن را برای مدت طولانی (بیش از 50 سال) استفاده کرد و حداکثر دمای کار 95 درجه سانتیگراد است. الزامات سیستم آب گرم مشخص شده در آیین نامه طراحی تامین آب و زهکشی ساختمان را به طور کامل برآورده می کند.

(4) عملکرد حفظ حرارت خوب: عملکرد حفظ حرارت بهتری دارد. در مقایسه با لوله های فلزی، مورد استفاده در سیستم های آب گرم و گرمایش، می تواند مقدار زیادی از مواد عایق و انرژی را ذخیره کند.

(5) اتصال ذوب داغ، ایمن و قابل اعتماد: لوله پلاستیکی سبز یا سفید عملکرد جوش حرارتی خوبی دارد. اتصال ذوب داغ بین لوله ها و اتصالات ساخته شده از مواد PPR یکسان، ادغام مولکول ها است و هیچ رابط آشکاری وجود ندارد. کل سیستم خط لوله اتصال به یک کل تبدیل می شود، بنابراین اتصال ذوب داغ این روش نسبت به اتصال حلال لوله های دیگر، اتصال مکانیکی، اتصال سوکت آب بندی الاستیک قابل اعتمادتر است و عملکرد ساده، سرعت سریع است و به ویژه برای برنامه های مدفون و پنهان مستقیم مناسب است. در حین ساخت، نیازی به بررسی وجود نشتی در قسمت اتصال در طول استفاده طولانی مدت نیست.

(6) مقاومت در برابر خوردگی خوب: به جز چند اکسیدان، می تواند در برابر فرسایش انواع رسانه های شیمیایی مقاومت کند، زنگ نمی زند، خورده نمی شود، باکتری ها را پرورش نمی دهد و خوردگی الکتروشیمیایی نخواهد داشت.

(7) مقاومت جریان آب کوچک است: دیواره داخلی لوله پلاستیکی صاف است، مقیاس نمی شود و سیستم مقاومت در برابر سایش فقط 0.007 است که بسیار کمتر از لوله فلزی است.

(8) لوله پلاستیکی سفید یا سبز در هنگام تولید، ساخت و استفاده هیچ آلودگی برای محیط زیست ندارد و باعث ایجاد مشکلات آلودگی سفید نخواهد شد و یک محصول سبز است.

نتیجه‌گیری:

راه‌های زیادی برای اتصال اتصالات لوله پلاستیکی یا همان لوله سبز و سفید وجود دارد و باید مطابق با الزامات محیط ساخت و ساز به‌طور منطقی طراحی شوند. در عین حال اجتناب از ذوب داغ در حین اتصال اجتناب ناپذیر است.فروشگاه لوله و اتصالات پاساب عرضه کننده انواع لوله پلاستیکی است. برای اطمینان از کیفیت اتصال، جلوگیری از تکرار ساخت و ساز و اتلاف نیروی انسانی و منابع مادی، به اتصالات ذوب داغ لوله ها و اتصالات PPR توجه کنید. در این نوشته انواع اتصالات لوله پلاستیکی را به همراه مزایای استفاده از لوله پلاستیکی آب نسبت به لوله فلزی رو توضیح دادیم.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟