خاص ترین فناوری ها در ساخت چراغ های روشنایی

خاص ترین فناوری ها در ساخت چراغ های روشنایی

این روزها با افزایش تنوع چراغ ها و سیستم های روشنایی، کیفیت و تکنولوژی به کار رفته در آن ها بسیار مهم تر از قبل شده است. چرا که نوع طراحی و فناوری استفاده شده، در هر یک از چراغ ها می تواند تضمین کننده طول عمر و کیفیت آن ها باشد. به همین خاطر باید در زمان خرید هر یک از این سیستم ها و منابع نوری و نورپردازی به نکات مهمی توجه نماییم. تا علاوه بر تهیه یک محصول با کیفیت، بتوانیم از استانداردهای لازم برای روشنایی و نورپردازی آن بهره ببریم. البته که بسیار مهم است که فناوری استفاده در محصول مورد نظر، بروز بوده و دارای شاخص های اصلی روشنایی و نورپردازی باشد.

انواع تکنولوژی به کار رفته در نورافکن ها

استفاده از پروژکتور ال ای دی به عنوان یکی از اصلی ترین منابع در روشنایی محوطه ها بسیار ضروری است. چرا که این محصول با توجه به قدرتی که دارد، قادر است تا روشنایی مورد نیاز را تامین کند. به همین منظور از گذشته تا به امروز طراحی ها و تکنولوژی های مختلفی برای ساخت این محصول استفاده شده است. نکاتی که هم در میزان مصرف انرژی، و هم در افزایش کیفیت نوردهی آن بسیار مهم بوده است. تا جایی که امروزه نورافکن های تولیدی همانند بسیاری از دیگر محصولات، از فناوری LED سود می برد. البته که استفاده از ال ای دی محدود به تمامی محصولات نشده و فناوری های SMD و COB نیز به عنوان زیرمجموعه های مدل ال ای دی مورد استفاده قرار می گیرند.

میزان پخش نور، شدت پرتاب نور و همین طور اهمیت تمرکز بر روی یک بخش از جمله تفاوت های این دو نوع تکنولوژی می باشند. که با توجه به میزان وات و محل استفاده از نورافکن می تواند متغیر باشد. در واقع با توجه به تخصصی تر شدن بحث روشنایی و نورپردازی می توان از این دو مدل استفاده کرد. ضمن اینکه در تولید پروژکتورها نیز از زنگ نورهای مختلفی استفاده شده تا بتوان خاصیت نورپردازی را نیز به آن اضافه کرد. تا جایی که امروزه شاهد استفاده از نورافکن های آبی، قرمز، سبز و یا دیگر رنگ ها نیز هستیم.

چرا باید چراغ های ما بروز باشند؟

بی شک می دانید که امروزه روشنایی و نورپردازی نه یک امر عادی، بلکه تخصصی است. چرا که بسیار مهم است در یک محیط بر اساس شرایط موجود بتوانیم از میزان نور استاندارد، بیشترین بهره را ببریم. این امر در برخی بخش ها باید همراه با دستورالعمل ها رعایت شده، و در برخی دیگر از قسمت ها نیز باید همراه با المان های زیبایی انجام شود. به عنوان مثال استفاده از انواع چراغ خیابانی باید بر اساس ابعاد جاده، میزان نور مورد نیاز و رنگ نور استاندارد انجام شود. به همین خاطر عدم رعایت آن و همین طور بکارگیری چراغ های قدیمی می تواند علاوه بر هزینه های بیشتر، خطرساز نیز باشند. از همین رو همان طور که می دانید در ساخت چراغ های جاده ای نیز از تکنولوژی های روز ال ای دی استفاده می شود. در واقع این فناوری به دلیل مزیت هایی که دارد، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تا هم در بحث نورپردازی و هم روشنایی کاربرد دارد.

تاثیر تکنولوژی در نورپردازی های محیطی

خاص ترین فناوری ها در ساخت چراغ های روشنایی

شاید بتوان بیشترین تاثیر را از مدل ها و چراغ های ساخت جدید، بیشتر در بحث نورپردازی مشاهده کرد. جایی که با انبوهی از چراغ ها و محصولات نورپردازی رو به رو می شویم. از چراغ های خطی و استخری گرفته تا به انواع هالوژن ها و وال واشرها می رسیم. این موارد در کنار تنوع افکت ها، رقص نورها، رنگبندی های گوناگون و دیگر ویژگی ها از جمله مهم ترین قسمت ها در زمینه زیباسازی شهری به حساب می آیند. که بسیار مورد توجه بوده و به دلیل استفاده از تکنولوژی روز در ساخت آن ها، علاوه بر زیبایی از میزان مصرف مناسبی نیز بهره مند می باشند.

از همین رو بسیار مهم است که بدانید از چه محصولی با چه ویژگی در چه قسمتی استفاده کنیم. به عنوان مثال به کارگیری تونل های نوری، در کنار آذین بندی درختان و استفاده از چراغ دفنی در کنار آن ها بسیار کاربردی هستند. به همین منظور شناخت محصولات، آگاهی از ویژگی ها و تنوع هر یک از آن ها می تواند نتایج فوق العاده زیبایی را هم در نورپردازی داخلی و هم خارجی به همراه داشته باشد.

خرید چراغ های روشنایی و نورپردازی مجهز به آخرین فناوری ها

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از یک محصول بروز، و مناسب می تواند تاثیرات بسیار مهمی در بحث روشنایی و زیباسازی داشته باشد. هم در بحث مصرف انرژی و هم در بحث کیفی و قدرت اثرگذاری آن محصول. به همین خاطر تهیه انواع این محصولات با قیمتی مناسب می تواند فرصت ایده آل برای راه اندازی سیستم روشنایی مورد نظر باشد.

مجموعه روشنایی سیزال با سال ها تجربه و تخصص، به عنوان یکی از تولیدکنندگان چراغ ها و محصولات روشنایی در این زمینه، و همین طور عرضه کننده بهترین محصولات در این زمینه فعال است. به همین منظور شما می توانید علاوه بر تهیه بهترین و با کیفیت ترین چراغ ها همراه با تکنولوژی های بروز، از گارانتی های محصولات نیز بهره مند شوید. ضمن اینکه کارشناسان این مجموعه با ارائه مشاوره های لازم در این خصوص، شما را در انتخاب مناسب ترین محصولات متناسب با نیازتان راهنمایی می کنند. برای مشاهده محصولات این مجموعه و تماس با سیزال به وبسایت آن به نشانی www.sizallighting.com مراجعه نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟