ارزانترین شهر های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

ارزانترین شهر های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

خیلی اوقات موقع انتخاب شهری برای مهاجرت، ذهنمان معطوف گران‌ترین‌ها خواهد بود، در صورتی که بعضی از ارزانترین شهر های دنیا، گزینه‌هایی عالی برای زندگی و اقامت خواهند بود. در نوشته‌ای که امروز برایتان گردآوری کرده‌ایم، به معرفی برخی از این شهرها پرداخته و درباره شرایط کلی آن‌ها توضیحاتی داده‌ایم. در نظر داشته باشید که در این لیست، خبری از شهرهای خیلی دور افتاده نیست.

هند

کشور هند یکی از ارزان‌ترین سرزمین‌های جهان برای زندگی است. کشوری که سالانه، مهاجران نسبتا زیادی را جذب می‌کند که خیلی از آن‌ها برای تحصیل در دانشگاه، به آن‌جا می‌روند. دهلی، کلکته، چنای، احمد آباد، پونه و حیدرآباد همه از شهرهای بسیار ارزانی هستند که می‌توانید در آن‌جا به زندگی بپردازید. البته وضعیت اقتصادی هند به طور کلی رونق پیدا کرده و کیفیت زندگی مردمش نیز رو به بهبود است اما با توجه به میانگین هزینه‌ها، هنوز این شهرها، از جمله ارزان‌ترین مقاصد دنیا برای مهاجرت به حساب می‌آیند.

ارزانترین شهر های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

پاکستان

شاید تنها رقیب هند، پاکستان باشد که البته به خاطر شرایط سیاسی و اقتصادی آن‌جا، کم‌تر کسی رقبتی برای مهاجرت به این کشور از خود نشان می‌دهد. کراچی پایتخت این کشور از جمله ارزان‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی است و هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان، غذا و خانه به شکل باورنکردنی پایین است. البته وضعیت کار و درآمد نیز در پاکستان بسیار بد بوده و آمار بیکاری بالاست.

ویتنام

بر خلاف شهرهای پاکستان، هانوی پایتخت ویتنام، اگر چه که یکی از ارزانترین شهر های دنیا برای زندگی به حساب می‌آید، اما از طرفی مقصدی بسیار خوب برای مهاجرت بوده و دارای مردمی فوق‌العاده خونگرم است. این شهر دارای امکانات خیلی خوبی‌ست و مراکز مدرن و به روز زیادی در خود دارد اما نباید انتظاری که از یک پایتخت مدرن در کشورهای پیشرفته را دارید، از هانوی داشته باشید. با این که هانوی شهری ارزان برای زندگی‌ محسوب می‌شود، اما دیگر شهرهای ویتنام حتی از هانوی نیز، ارزان‌تر بوده و مخصوصا در زمینه اجاره مسکن، شما مبلغی بسیار پایین‌تر را پرداخت نمایید.

ارزانترین شهر های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟
کیپ تاون، آفریقای جنوبی

خیلی از شهرهای آفریقای جنوبی، مقاصد مناسبی برای مهاجرت به حساب نمی‌آیند اما کیپ تاون، شهری معرکه برای زندگی است که اتفاقا جزو ارزانترین شهر های دنیا نیز به حساب می‌آید. کیپ تاون به شکل شگفت‌انگیزی زیباست و اولین بار که وارد آن‌جا می‌شوید، احتمالا مدتی طولانی، مبهوت مناظر متنوع شهر خواهید شد اما از نظر امکانات و شرایط اقتصادی نیز این شهر، خدمات بسیار خوبی به شهروندان خود ارائه می‌کند. کیپ تاون مقصدی جذاب برای سفر نیز به حساب می‌آید و تور آفریقای جنوبی از جمله تورهای محبوب برای سفر است. اگر قصد سفر این شهر را دارید ما شرکت گردشگری آویسا تراول را به شما پیشنهاد می‌کنیم، که سابقه‌ای طولانی در برگزاری تورهای گردشگری دارد. در پایان این نوشته از این شرکت بیشتر خواهیم گفت.

تایلند

شاید بانکوک یا دیگر شهرهای بزرگ این کشور، ارزانترین شهر های دنیا برای زندگی نباشند، اما بسیاری از شهرهای کوچک تایلند، برای زندگی بسیار ارزانند و با توجه به دسترسی به بازارهای مالی خیلی خوب تایلند، مهاجران زیادی مخصوصا از کشورهای آسیایی در سال‌های اخیر به این کشور سفر کرده‌اند. حتی خود بانکوک نیز با توجه به شرایط خاصی که دارد، جزو ارزان‌ترین پایتخت‌ها در میان کشورهای توریستی آسیا به حساب می‌آید. البته نقاطی مثل چیانگ مای یا سامویی، با تمام زیبای‌هایشان و حتی با این که نقاط خیلی ارزانی برای سفر نیستند اما هزینه‌های زندگی پایینی دارند.

ارزانترین شهر های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟

کلمبیا

البته تنها شهری در کلمبیا که مردم برای اقامت به آن‌جا مراجعه می‌کنند، بوگوتا پایتخت این کشور است. این شهر با جمعیتی بیش از 7 میلیون نفر، شلوغ‌ترین شهر کملبیا به حساب می‌آید، با این حال هزینه‌های پایین اجاره مسکن، قیمت پایین بیمه و خدمات درمانی و همچنین هزینه ناچیز حمل و نقل عمومی باعث شده تا بوگوتا از ارزانترین شهر های دنیا برای زندگی باشد. البته شهرهای کوک‌تری مثل مانیزالز یا پریرا از همین هم ارزان‌تر هستند. البته اوضاع کار در کلمبیا نیز آن‌قدر خوب نیست و درصد بیکاری مردم این کشور بالاست.

اکوادور

هزینه‌های پایین زندگی و همچنین مالیات ناچیزی که دولت از مردمش می‌گیرد، باعث شده تا اکوادور در میان بعضی از اروپاییان و آمریکایی‌ها به مقصدی برای مهاجرت بدل شود. هزینه‌ی اجاره یا خرید خانه درصدی از آن چیزی است که در کشورهای اروپایی یا آمریکایی باید پرداخت کنید و هزینه‌هایی از جمله بیمه، حمل و نقل، خورد و خوراک و … نیز در این کشور بسیار پایین است.

بلاروس

مینسک پایتخت زیبای بلاروس،  شهری مدرن و جذاب است که جمعیت آن چیزی حدود ۲ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. ساختار سوسیالیستی بلاروس باعث شده تا این کشور، خیلی محلی ایده‌آل برای مهاجرت نباشد اما از طرفی، هزینه‌های بسیار پایین زندگی در آن‌جا، مسئله‌ای‌ست که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مینسک شهری امن بوده که امکانات خیلی خوبی دارد و همچنین آمار بیکاری در آن‌جا بسیار پایین است. همچنین وجود چند دانشگاه بسیار خوب باعث شده تا در تیررس محصلان ایرانی قرار بگیرد. البته فارغ از مینسک، با توجه به این که خیلی از شهرهای کوچک میسنگ آن‌قدر پیشرفته نیستند، با این که هزینه‌ی زندگی در آن‌ها پایین است، اما خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

 گرجستان

در میان کشورهای نزدیک به ایران، گرجستان یا به طور مشخص، تفلیس، جزو مقاصد ارزان و ارزشمند برای مهاجرت به حساب می‌آید. هزینه‌های زندگی در تفلیس بسیار پایین‌تر از خیلی شهرهای اروپایی است و امکانات خوبی نیز به شهروندان خود ارائه می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مهاجرت به گرجستان، پاسپورت با ارزش این کشور است که دستسرسی شما بدون ویزا به ده‌ها کشور مختلف را ممکن می‌کند.تفلیس دارای چند دانشگاه به نسبت خوب نیز هست و از جمله مقاصد محبوب تحصیلی بین محصلین محسوب می‌شود.

صربستان

از دیگر شهرهای محبوب اروپایی، می‌توان به بلگراد اشاره کرد که در کنار زیبایی منحصر به فرد خد، دانشگاه‌های خوب و امکاناتی عالی که در خود دارد، با این حال از ارزانترین شهر های دنیا برای زندگی به حساب می‌آید. از نظر هزینه‌های اقامت بلگراد وضعیت خوبی دارد و از نظر غذا و هزینه‌های حمل و نقل چیزهایی از این دست نیز بسیار ارزان است.

ارزانترین شهر های دنیا در کدام کشورها قرار دارند؟
آویسا تراول، انتخابی عالی برای سفر به نقاط مختلف جهان

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، آویسا تراول یکی از شرکت‌های محبوب با سابقه‌ای درخشان است که تورهای گردشگری به سراسر نقاط دنیا برگزار می‌کند. مهم‌ترین ویژگی آویسا تراول، ارائه قیمت‌های رقابتی و عالی در کنار خدمات بسیار خوبی است که این مجموعه به مشتریان خود ارائه می‌کند. همچنین شرکت آویسا تراول در تمامی مراحل سفر همراه شما خواهد بود و حتی شما پیش از خرید تور نیز، می‌توانید برای مشاروه با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و اطلاعات کاملی درباره تور مورد نظر خود دریافت کنید. برای رزرو تور یا مشاوره رایگان با شماره ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس گرفته یا به سایت رسمی آویسا تراول به آدرس avisatravel.com مراجعه نمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟