تاثیر طراحی و چیدمان میز مدیریت بر اتاق مدیر

تاثیر طراحی و چیدمان میز مدیریت بر اتاق مدیر

میز مدیریت اولین وسیله‌ای است که بعد از مراجعه به اتاق مدیر، در اولین نگاه به چشم می‌آید. این میز به‌دلیل کاربری که دارد، باید با وسواس زیادی انتخاب شود. به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بایدها و نبایدهای خرید این میز آشنا کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که آیا نوع مدیریت، تاثیری روی انتخاب این میزها دارد یا خیر؟

چرا در دکوراسیون اداره، اهمیت زیادی به میزهای مدیریت می‌دهند؟

اتاق مدیر جایی است که علاوه‌بر مشتری‌ها، افراد زیاد دیگری از جمله کارمندان و کسانی که قصد همکاری و بستن قرارداد با بیزینس مربوطه را دارند، به آن مراجعه می‌کنند. به همین علت، دکوراسیون و نحوه چیدمان میز و سایر وسایل‌ها در این محیط، باید به گونه‌ای باشد که پیغام نظم، اطمینان و حرفه‌ای بودن را منتقل کند.

در این راستا، میز مدیریت وسیله‌ای است که مدیر هر مجموعه روی آن به فعالیت‌های مهمی از جمله بررسی پرونده‌ها و امضای انواع قراردادهای کاری می‌پردازد. ازاین‌رو همه مدیران فارغ از اینکه در چه برهه‌ای از موفقیت به سر می‌برند، وسواس زیادی در انتخاب این میز به‌خرج می‌دهند.

از جمله مهم‌ترین وسواس‌های مدیران هنگام انتخاب میز می‌توان به ابعاد این وسیله، تعداد کشوها و کمدها، رنگ، میزان استحکام، جنس بدنه و پایه‌ها و در نهایت حفظ حریم خصوصی اشاره کرد که در ادامه به بررسی و تشریح هر یک از موارد گفته‌شده خواهیم پرداخت.

چرا مدیران به ابعاد میز خود اهمیت می‌دهند؟

میز هر مدیر، جایی است که او در طول روز مشغول به کار می‌شود. ازاین‌رو ابعاد این میز باید به‌قدری باشد که مدیر در حین رسیدگی به فعالیت‌های روزانه‌اش با مشکل مواجه نشود. برای مثال فرض کنید که مدیریت یک کسب‌وکار بر عهده یک مهندس نرم‌افزار است.

چنین مدیری قطعا نیاز به فضای کافی برای داشتن سیستم کامپیوتری با تمام تجهیزات دارد. پس در این شرایط، ابعاد کوچک میز مدیر، می‌تواند یک دلیل برای نارضایتی او در نظر گرفته شود.

از اهمیت تعداد کشو و قفسه‌ها در میز مدیریت غافل نشوید!

اینکه میز مدیر دارای کشو و قفسه‌های کافی باشد، موضوعی است که مورد توجه همه افراد در سمت مدیریت قرار می‌گیرد. چراکه هر مدیر قطعا اسناد، پرونده‌ها، هارد، فلش و دفترهای زیادی دارد که برای نگهداری از آن‌ها، باید یک فضای در دسترس و نزدیک به خود را انتخاب کند.

توجه به رنگ تا چه اندازه در خرید میز مدیر اهمیت دارد؟

هماهنگی رنگ وسیله‌های اتاق در هر سازمانی اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل هر مدیر هنگام خرید مبلمان اداری و میزهای مختلف باید توجه ویژه‌ای به رنگ داشته باشد. چون بدون اهمیت به این موضوع، هویت بصری کل اداره با مشکل مواجه می‌شود.

تاثیر طراحی و چیدمان میز مدیریت بر اتاق مدیر

قبل از خرید میز، میزان اتسحکام آن را مورد سنجش قرار دهید!

یک جمله معروف در دنیای اقتصاد است که می‌گوید “من آنقدر پولدار نیستم تا پول خود را صرف خرید وسیله‌های ارزان کنم”. دقت داشته باشید که در این جمله، نویسنده قصد دارد تا از اهمیت کیفیت و استحکام محصولات مختلف با شما صحبت کند.

به بیان دیگر، فرقی نمی‌کند که قصد خرید میز مدیریت خاص و مینیمال دارید یا به‌دنبال انواع مبلمان اداری هستید، نکته حائز اهمیت این است که برای حفظ بودجه و استفاده بهینه از منابع، بهترین کار این است تا پول موجود را صرف خرید میز و وسایلی کنید که از دوام و استحکام کافی برخوردار هستند.

جنس بدنه و پایه‌ها یک مشخصه مهم در خرید میز است!

میزها و مبلمانی که در اداره‌ها و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، در متریال‌های مختلفی مثل چوب و فلز ساخته شده و روانه بازار می‌شوند. باید بگوییم که انتخاب این میزها براساس جنسی که دارند، بر عهده مدیران است. با این حال ما پیشنهاد می‌کنیم که خرید میزهای چوبی را در اولویت قرار دهید.

منظور از حفظ حریم خصوصی هنگام خرید میز مدیریت چیست؟

یکی دیگر از موضوعاتی که مدیران هنگام طراحی و چیدمان میز خود در اتاق مدیریت به آن اهمیت می‌دهند، حفظ حریم خصوصی است. در واقع هر مدیری نسبت به این موضوع حساسیت دارد که چند کشو یا قفسه برای نگهداری از اسناد و اطلاعات مهم داشته باشد. ازاین‌رو بعد از خرید میز مورد نظرتان، حتما این نکته را لحاظ کنید که چیدمان میز طوری باشد که در خصوصی‌سازی محیط کار مدیر، اختلال ایجاد نکند.

بهترین میز مدیریت کدام است؟

حال که شما را با اهمیت میزهای مدیریت و نحوه چیدمان آن‌ها در اتاق آشنا کردیم، نوبت به معرفی 2 میز زیبا و شکیل تحت عناوین گارنت و امرالد می‌رسد که ویژگی آن‌ها به شرح زیر است:

  • گارنت: مجموعه گارنت شامل میز، کردنزا، کتابخانه و میز کنفرانس می‌شود. این میز از MDF با کیفیت و اتصالات الیت ساخته شده و به‌دلیل رعایت اصول ارگونومی از محبوبیت زیادی برخوردار است. با خرید میز گارنت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که سازمان شما از یک دکوراسیون زیبا، پویا و مینیمال برای پذیرایی از مشتری‌ها و همکاران استفاده می‌کند.
  • امرالد: امرالد نیز مشابه آنچه در مورد گارنت گفتیم از میز مدیریت، کردنزا، کتابخانه و میز کنفرانس تشکیل می‌شود و طراحی آن براساس ایده‌های ایتالیایی است. امرالد ظاهری مدرن و استحکام بالایی دارد و به‌عنوان اولین انتخاب مدیران در خرید مبلمان اداری شناخته می‌شود. این مجموعه بیشتر برای اداره‌هایی کاربرد دارد که فضای زیادی در اختیار آن‌ها نیست. دقت کنید که وجود مجموعه امرالد در هر سازمان کوچکی، موجب زیبایی و کاربردی‌شدن محیط به‌صورت همزمان می‌شود.

تاثیر طراحی و چیدمان میز مدیریت بر اتاق مدیر

چند نکته مهم در مورد چیدمان میز مدیر

اگر مدیر یک کسب‌وکار هستید و به چیدمان میز خود اهمیت می‌دهید، نکاتی که در ادامه آورده‌ایم را رعایت کنید:

  • میز خود را در جایی قرار دهید که نور کافی داشته باشد.
  • توجه کنید که رنگ میز با سایر وسایل و دیوار هماهنگ باشد.
  • میز خود را مقابل میز کنفرانس قرار دهید تا مدیریت راحت‌تری داشته باشید.
  • میز را در فاصله‌ای دور از در قرار دهید تا فضای اتاق خفه نشود.

جمع‌بندی

میز مدیریت به‌عنوان مهم‌ترین بخش اتاق مدیر شناخته می‌شود. به همین دلیل بهترین توصیه این است که هنگام خرید آن به نکاتی مثل ابعاد، جنس بدنه و پایه‌ها، رنگ و استحکام آن توجه کنید. همچنین ذکر این نکته مهم است که انتخاب نوع میز، بستگی به مدیر و وظایف او دارد.

به‌طوری که مدیران شرکت‌های تبلیغاتی باید میز خود را در نزدیکی میز کنفرانس قرار دهند. این در حالی است که مدیران مجموعه‌های گزارش و اخبار، باید نکات دیگری را هنگام انتخاب میز رعایت کنند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟