فارکس به عنوان شغل دوم و درآمد اول !

در این روزها با افزایش هزینه های زندگی و کم شدن قدرت خرید مردم، اغلب افراد به دنبال راهی برای ایجاد منابع درآمد بیشتر هستند تا آسیب کمتری از این موضوع ببینند. یکی از این روش های ایجاد منبع درآمد، ورود به بازار فارکس است که در این نوشته قصد داریم تا به صورت کامل نحوه کسب درآمد از این بازارجهانی ارز را به شما عزیزان آموزش دهیم. برای آموزش فارکس بهتر است به تمامی نکات گفته شده توجه داشته باشید.

فارکس به عنوان شغل دوم و درآمد اول !

فارکس چیست؟

فارکس یا Forex بزرگترین بازار مالی برای تبادل ارز بوده که نا متمرکز می‌باشد. بازار فارکس از نظر حجم معاملات بزرگترین بازار مالی جهان است و روزانه بیش از 7 تریلیون دلار در این بازار تبادل ارز انجام می‌شود. معاملات در بازار فارکس تماما به صورت الکترونیکی انجام شده و این معاملات توسط گروه های مختلفی مانند بانک های مرکزی، بانک های بزرگ، موسسات مالی، بروکرها و معامله گران کوچک انجام می‌باشد. ما به عنوان معامله گران کوچک و خرد در این بازار فعال هستیم و از طریق نوساناتی که در این بازار به وجود می آید اقدام به کسب درآمد از فارکس می‌کنیم.

نحوه ورود به فارکس

همان طور که گفته شد، ما معامله گران نیز یکی از گروه های حاضر در فارکس هستیم اما برای ورود و ثبت نام در فارکس به صورت مستقیم امکان ورود به این بازار را نداشته و باید از واسطه ای به نام بروکر استفاده کنیم. بروکرهای فارکس، در نقش واسطه ای بین بازار فارکس ومعامله گران هستند و به معامله گران فارکس این امکان را می دهند تا جفت ارزهای فارکس را خرید و فروش کنند. این بروکرها در نقش واسطه خدمات زیادی را به مشتریان ارائه داده و در قبال آن برای هر معامله ای که معامله گر انجام می‌دهد مقداری کارمزد دریافت می‌کنند. قبل از ثبت نام در بروکرهای فارکس باید بدانید که در دنیا بروکرهای بسیار زیادی وجود داشته و باید به درستی این بروکرها را انتخاب کنید. اولین نکته در انتخاب بروکرهای فارکس، داشتن رگوله است. رگوله ها سازمان های بررسی کننده عملکرد بروکرهای فارکس هستند که به صورت مداوم بر روی کار بروکر نظارت دارند. پس از انتخاب بروکر فارکس باید وارد وبسایت آن شده و از بخش ثبت نام اطلاعات خود را تکمیل کنید.

چگونه فارکس را به منبع درآمد تبدیل کنیم؟

فارکس یک بازاری مالی مانند بورس بوده و امکان سود و زیان در این بازار وجود دارد. برای موفقیت در فارکس باید با آن به دید یک شغل نگاه کرد. قطعا برای ورود به هر شغلی باید مهارت های مورد نیاز آن را کسب کنید. فارکس یک بازار پرنوسان است و به دلیل خرید  فروش ارز کشورها، تاثیر پذیری زیادی از اخبار اقتصادی و رویدادهای مهم جهان دارد. بروکرهای فارکس در کنار امکان خرید و فروش ارز کشورها، امکان خرید و فروش نفت، طلا، سهام شرکت ها و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهند. پس باید برای خرید و فروش در فارکس و کسب درآمد از ان، ابتدا روش معامله در فارکس را فرا گیرید. برای این منظور ابتدا باید مهارت های را کسب کنید.

مهارت های ایجاد منبع درآمد در فارکس

اولین مهارتی که باید برای ورود به فارکس آن را به خوبی یاد بگیرید و به آن عمل کنید این است که شما به عنوان یک معامله گر فارکس باید شناخت خوبی از خود داشته باشید.  این مهارت روانشناسی معامله گری نام داشته و در ابتدا به معامله گر فارکس این امکان را می دهد تا با بررسی حالات روحی و روانی خود، بتواند با شناخت این موارد در هنگامی که در حال معامله بوده بر روی این موارد کنترل داشته باشد. به طور مثال در هنگام معامله که شما در ضرر هستید، ترس به سراغ شما آمده و این ترس امکان تصمیم گیری سریع را از شما خواهد گرفت که در صورت انجام تمرینات درست امکان تصمیم گیری سریع را خواهید داشت. همچنین در هنگامی که معاملات شما سود ده می باشد با ایجاد حالت طمع ممکن است دچار اشتباه شده و حد سود خود را به درستی انتخاب نکنید.

فارکس به عنوان شغل دوم و درآمد اول !

مهارت بعدی مورد نیاز شما، مدیریت سرمایه است که نقش مهمی در حفظ سرمایه در فارکس دارد. مدیریت سرمایه شامل چندین بخش است و با رعایت آن باید از ریسک های بزرگ اجتناب کنید. همچنین با ورود منطقی به معاملات از حد سود و حد ضرر استفاده کرده و اصولی از معاملات خارج شوید. قطعا یکی از مهمترین نکات برای موفقیت در فارکس، حضور مداوم در این بازار بوده و با همین نکته امکان پیشرفت در فارکس وجود خواهد داشت.

مهارت سوم برای ایجاد منبع درآمد از فارکس، روش تحلیل بازار فارکس می باشد. روش های تحلیل بازارهای مالی شامل تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است. در روش تحلیل تکنیکال بر اساس رفتار قیمت در نمودارها بوده و از طریق الگوهای قیمت در نمودار و یا روش های مشابه های دیگر امکان پیش بینی قیمت وجود خواهد داشت. البته تحلیل تکنیکال بسیار گسترده بوده و سبک های معاملاتی مختلفی دارد که در اینجا به صورت کامل امکان توضیح این موارد وجود ندارد.

در روش تحلیل فاندامنتال یا بنیادی در فارکس، بر خلاف  تحلیل تکنیکال هیچ توجهی به نمودارها نداشته و صرفا از طریق بررسی وضعیت اقتصادی کشورها و جهان و همچنین اخبار منتشر شده در تقویم های اقتصادی فارکس معامله گران اقدام به پیش بینی قیمت ها می‌کنند. البته برخی از معامله گران هم هستند که با ترکیب این دو روش اقدام به تحلیل بهتر می‌کنند که قطعا در صورت انجام صحیح آن می‌تواند این روش نیز مفید باشد. به دلیل اینکه توضیحات این روش ها بسیار زیاد است توصیه می‌شود تا برای مطالعه بیشتر در رابطه با فارکس به وبسایت مجیدی راد مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟