طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا با نمونه

ویلا دوبلکس به معنای ساختمانی مسکونی است که در دو طبقه ساخته شده است و تنها یک اتاق غذاخوری به همراه یک آشپزخانه دارد. این نوع ویلاها طرفداران زیادی در جهان دارند. دلیل این امر، زیبایی و امکانات بیشتر آن‌ها نسبت به ویلاهای معمولی است. برای طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا باید موارد مختلفی را در نظر گرفت. این موارد شامل طراحی پلان تا طراحی داخلی می‌شود.

طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا با نمونه

پلان خانه دوبلکس

معانی مختلفی برای خانه‌های دوبلکس در سراسر جهان وجود دارند. به طور کلی، هر خانه‌ای که دارای دو طبقه باشد که با یک راه‌پله به هم متصل شده‌اند، خانه دوبلکس نامیده می‌شود. پلان طبقات می‌تواند متفاوت باشد، اما باید “دو واحد به هم پیوسته” وجود داشته باشد؛ نه بیشتر و نه کمتر. از این رو، آن‌ها با خانه‌های دو طبقه عادی متفاوت هستند، زیرا خانه‌های دو طبقه به طور کلی مجزا و مستقل از یکدیگر هستند. پلان ویلا دوبلکس انواع مختلفی دارد که با آن‌ها آشنا می‌شویم.

ویلا دوبلکس کم ارتفاع

این نوع ویلا شامل بالکن‌های بزرگ و یک اتاق جادار در طبقه دوم است. در مقایسه با سایر طرح‌های دوبلکس، این دوبلکس‌ها مساحت کوچک‌تری دارند.

طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا با نمونه

ویلا دوبلکس همکف

در این طرح‌های دوبلکس، ویلا در طبقات همکف ساخته شده است. طبقه پایین رو به باغ قرار دارد و همچنین شامل اتاق‌خواب است. فقط اتاق نشیمن و آشپزخانه در طبقه دوم قرار گرفته‌اند. کسانی که به باغ و همچنین حیوانات خانگی علاقه دارند، این نوع ویلاهای دوبلکس را ترجیح می‌دهند.

ویلا دوبلکس استاندارد

در این نوع از ویلاهای دوبلکس، بنا شامل یک طرح مشترک است که طبقه اول از داخل خانه به طبقه دوم متصل می‌شود. به طور کلی، اتاق نشیمن و آشپزخانه در طبقه پایین قرار می‌گیرند و طبقه بالا، اتاق‌خواب و اتاق کودک را در خود جای می‌دهد.

طراحی ویلا دوبلکس مدرن

در طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبای مدرن باید از هر گوشه خانه هوشمندانه استفاده شود و فضای کافی برای کارهای مختلف وجود داشته باشد. از میان طرح‌های مختلف موجود در بازار، سه طرح پیشنهاد شده است که با طراحی خانه‌های مدرن دوبلکس مطابقت دارد:

طراحی سلطنتی

در نوع طراحی می‌توانید اتاق نشیمن خانه خود را با رنگ‌های گرم ادغام کنید و فضای داخلی بهتری را برای فضای سلطنتی طراحی کنید. وقتی مساحتی معادل 200 مترمربع در اختیار دارید، می‌توانید این تم سلطنتی را امتحان کنید. می‌توانید رنگ‌های آبی و خاکستری را نیز برای اتاق غذاخوری خود به کار ببرید. آبی، رنگی بسیار سلطنتی را به خانه اضافه می‌کند.

قرمز غالب

با حفظ کلیت تمام جزئیات، می‌توانید سعی کنید برخی از قسمت‌های خانه را با رنگ قرمز برجسته کنید تا بر رنگ پایه دیگر غالب شود. قسمت نشیمن، بالکن و 2 اتاق‌خواب باید با رنگ قرمز برجسته شوند.

درخشش مرمرین

در طراحی خانه‌های دوبلکس، می‌توانید سعی کنید کف را با کاشی بپوشانید. این کار به روشن‌تر شدن فضا کمک می‌کند و آن را جادارتر نشان می‌دهد.

طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا با هزینه کم

اگر قصد دارید ویلا دوبلکس خود را به روشی شیک طراحی کنید اما محدودیت بودجه دارید، باید به شکل هوشمندانه‌ای امکانات خود را به کار بگیرید. می‌توانید از عناصر ساده‌ای استفاده کنید که جلوه‌ای نوستالژیک به خانه شما می‌دهند. یک ویلا را می‌توان به‌راحتی به خانه دوبلکس همراه با بالکن و اتاق نشیمن بزرگ تبدیل کرد.

طرح‌های ویلا دوبلکس کوچک

هنگامی که قصد دارید یک ویلا دوبلکس کوچک طراحی کنید، بهتر است فضای بیشتری به اتاق‌خواب‌ها اختصاص دهید. اتاق‌خواب‌ها باید به عنوان مکان استراحت ساکنین، جادار باشند. با این حال، پیشنهاد می‌شود در هیچ یک از اتاق‌ها از رنگ تیره استفاده نکنید؛ زیرا باعث کوچک‌تر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود. فضای داخلی شما باید دارای پنجره‌هایی در جهت مناسب برای وارد شدن حداکثر نور خورشید و گردش هوا باشد.

طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا با نمونه

طراحی ویلا دوبلکس ساده

بسیاری از مردم به طرح‌های “ساده و در عین حال دلنشین” برای خانه‌های خود اعتقاد دارند. شما می‌توانید با رنگ‌های زنده به فضای داخلی ویلای خود روح ببخشید. برای فضای بیشتر می‌توانید عناصری مانند کمد را به خانه خود اضافه کنید. آشپزخانه شما باید کمی جادار باشد تا بتوانید وسایل مختلف را در آن ذخیره کنید.

در یک ویلا ساده، محدودیت فضا وجود دارد، از این رو، برای این کار، می‌توانید کمدها را با قابلیت استفاده دوگانه طراحی کنید تا در فضا صرفه‌جویی شود.

ایده‌هایی برای طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس

تا این جا با نکات مختلفی در مورد طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا آشنا شدیم. در زمینه طراحی داخلی ویلاهای دوبلکس نیز موارد مختلفی وجود دارند که چند نمونه از آن‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

از دیوارهای بلند بهره ببرید

در طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا اغلب دیواری تعبیه می‌شود که ارتفاع آن دو برابر دیوارهای معمولی است زیرا هر دو طبقه را در برمی‌گیرد. چنین دیوارهای فوق‌العاده بلندی، در صورت خالی ماندن می‌توانند کسل‌کننده به نظر برسند. آن‌ها می‌توانند به عنوان یک بوم عالی برای نمایش آثار هنری عمل کنند.

برای فضای داخلی ویلا دوبلکس خود علاوه بر مبلمان از تابلوهای چاپی بزرگ نیز استفاده کنید. اگر به نقاشی علاقه ندارید، به دنبال کاغذدیواری‌های جالب یا رنگ‌های بافت‌دار باشید. همچنین می‌توانید طرح‌های کمد لباس منحصربه‌فرد را با نمای بیرونی متنوع ترکیب کنید.

یک فضای صمیمی ایجاد کنید

در ویلاهای دوبلکس، مناطق مشترک گاهی اوقات می‌توانند بیش از حد بزرگ باشند. برای ایجاد یک فضای صمیمی، یک منطقه را با یک فرش مشخص کنید. سپس می‌توانید طرح‌های اتاق نشیمن را با میز ناهارخوری رسمی یا چیدمان‌های معمولی‌تر روی فرش هماهنگ کنید. میزهای کناری و میزهای عسلی می‌توانند طراحی را تکمیل کنند.

حتی می‌توانید رنگ دیوار متفاوتی را در این قسمت اضافه کنید تا آن را از بقیه طراحی داخلی ویلا دوبلکس متمایز سازید. فضایی جذاب ایجاد کنید که چشم‌ها را به خود جلب کند.

آشپزخانه و اتاق غذاخوری با پلان باز

یک روش آسان برای ایجاد احساس آرامش در طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا انتخاب طرح‌های آشپزخانه مدولار با فضای آشپزی باز و اتاق غذاخوری است. این طرح، دو اتاق را به هم متصل می‌کند و منطقه وسیع‌تری پدید می‌آورد. چنین طرحی، به مهمانان ویلا اجازه می‌دهد به‌راحتی از فضای ناهارخوری به آشپزخانه حرکت کنند. این طرح برای افرادی که در حال آشپزی هستند نیز مفید، زیرا آن‌ها می‌توانند در حین آشپزی با دیگر فضاها در ارتباط باشند. حتی می‌توانید جزیره آشپزخانه خود را به یک مکان ناهارخوری تبدیل کنید.

بازی با لوستر

به دلیل ارتفاع بیشتر سقف‌های ویلاهای دوبلکس، افزودن چراغ‌های آویز یا لوسترها جلوه خیره‌کننده‌ای به آن‌ها می‌دهد. با توجه به تم ویلای خود، طرح‌های مدرن یا قدیمی را انتخاب کنید.

می‌توانید لوسترها را به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق نشیمن یا طراحی اتاق‌خواب نصب کنید. اگر لوستر برای شما چندان خوشایند نیست، لامپ‌های آویز را انتخاب کنید. چراغ‌های آویزان عظمت سقف بلند را افزایش می‌دهند.

فضای داخلی را به فضای باز متصل کنید

اگر طبقه پایین ویلا دوبلکس شما در سطح همکف قرار دارد، منطقی است که فضای سالن به سمت ایوان باز باشد. به این ترتیب، می‌توانید برای مهمانان خود امکان نشستن در فضای داخلی یا خارجی را فراهم کنید.

جمع‌بندی

ویلاهای دوبلکس حسی لوکس و آرامش‌بخش به ساکنین خود می‌دهند. برای طراحی ویلا دوبلکس شیک و زیبا نکته مهم، مراجعه به افراد متخصص و باتجربه است. شرکت معماری آرل به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در این زمینه، از ابتدا تا انتهای پروژه در کنار شما خواهد بود.

منبع: دکوبوم

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)