درب ضد سرقت چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

درب ضد سرقت چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

درب ضد سرقت یکی از مهم‌ترین تجهیزات امنیتی است که هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارداین نوع درب جایگزین بسیار مناسبی برای انواع قفل‌ها و حتی انواع حفاظ استهمچنین ظاهر بسیار شیکی دارد که با هر سلیقه‌ای جور است و با انواع دکوراسیون هماهنگ می‌شودشاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که درب ضد سرقت چیست؟ و انواع آن کدام‌ هستند؟

آشنایی با درب ضد سرقت، کاربردهای آن و همچنین انواع مختلف آن به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین گزینه را برای خانه و یا حتی محل کار خود انتخاب نماییدبا استفاده از این درب شما می‌توانید امنیت ساختمان خود را تضمین کنید.

آشنایی با درب ضد سرقت و ویژگی‌های آن

پیش از آنکه به بررسی انواع درب ضد سرقت بپردازیم، بهتر است بررسی کنیم که اصلاً درب ضد سرقت چیست و چه ویژگی‌هایی دارد که باعث شده با این نام شناخته شوددرب‌های ضد سرقت درواقع نوع خاصی از درب هستند که ساختار داخلی آن‌ها به مقاوم‌ترین شکل ممکن طراحی شده استبخش داخلی درب‌های معمولی، در برخی مواقع خالی است و در برخی مواقع نیز ممکن است درون آن از چوب پر شده باشد؛ اما در بخش داخلی درب ضد سرقت، از پنل و فریم‌های فولادی استفاده می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید فولاد مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار داردهمین موضوع نیز تضمین‌کننده مقاومت بالای درب‌های ضد سرقت استمسئله دیگری که در خصوص درب‌های ضد سرقت وجود دارد، یراق‌آلات آن استمهم‌ترین یراق آلات درب ضد سرقت شامل قفل، دستگیره و لولای آن می‌شودتمامی این یراق‌آلات با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه ساخته می‌شوند که احتمال نفوذ را به صفر می‌رسانندحتی پیچ‌های تولیدشده برای لولای درب ضد سرقت، به‌قدری محکم هستند که امکان شکستن آن‌ها وجود ندارد.

حال اگر بپرسید که ویژگی‌های درب ضد سرقت چیست؟ باید گفت که اصلی‌ترین ویژگی این نوع درب، مقاومت آن در برابر نفوذ افراد بیگانه استالبته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طراحی خاص این درب باعث شده تا در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی و همچنین نفوذ آب و رطوبت هم مقاوم باشدبدین ترتیب درب ضد سرقت می‌تواند در برابر عوامل گوناگون، امنیت خانه شما را حفظ کند.

درب ضد سرقت چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

انواع درب ضد سرقت بر اساس مبدأ تولیدکننده

درب‌های ضد سرقت در مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوندهمچنین کشورهای متعددی هستند که این نوع درب را تولید می‌کننددرب‌هایی که در کشورهای ترکیه، چین و ایتالیا تولید شده‌اند و همچنین درب‌های تولید داخلی در بازار ایران موجود هستندآشنایی با ویژگی هر یک از این درب‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

1. درب ایرانی

درب‌های ضد سرقتی که در ایران تولید می‌شوند، به دو دسته کلی تقسیم می‌شونددرب‌هایی با قطعات خارجی که تنها در ایران مونتاژ می‌شوند و درب‌هایی که صفر تا صد آن‌ها را قطعات ایرانی تشکیل می‌دهدکیفیت هر دودسته از این محصولات بسیار بالا استحال شاید بگویید برتری این نوع درب ضد سرقت چیست؟ باید گفت که به دلیل حذف واسطه و هزینه‌های حمل و نقل قیمت این محصول بسیار مناسب است.

در خصوص کیفیت این نوع درب نیز باید بگوییم که رویه آن‌ها از جنس چوب طبیعی است که مقاومت بسیار زیادی داردمعمولاً از چوب‌های راش و بلوط و در برخی مواقع نیز از چوب گردو برای تولید روکش این درب‌ها استفاده می‌شود که در کنار مقاومت، زیبایی بسیار چشم‌نوازی دارد و می‌تواند به لوکس شدن خانه شما هم کمک کنداین چوب‌ها بیشترین سازگاری را با شرایط آب‌وهوایی ایران داشته و به همین دلیل عمر درب ضد سرقت شما نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

کیفیت لولاهای این درب بسیار بالا بوده و قابلیت رگلاژ دارندهمچنین دستگیره‌هایی مقاوم و درعین‌حال بسیار زیبا و مطابق با نیاز مردم، روی این درب‌ها نصب می‌شودتنها نکته‌ای که در خصوص درب‌های ضد سرقت ایرانی وجود دارد، عدم تولید درب‌هایی با روکش فلزی استدر بازار ایران درب‌هایی با روکش فلزی چندان محبوب نیستند؛ به همین جهت نیز تولیدکنندگان ایرانی از تولید چنین محصولی خودداری می‌کنند.

2. درب ترک

درب ضد سرقت چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

محصولات کشور ترکیه طرفداران زیادی در ایران دارند و هزینه حمل‌ونقل آن‌ها به ایران نیز تا حدودی پایین استهمین موضوع باعث می‌شود درب‌های ضد سرقت ترک با توجه به کیفیتی که دارند، قیمت بسیار مناسبی داشته باشنداگر بخواهیم درب‌های ساخت ترکیه و درب‌های ساخت ایران را با یکدیگر مقایسه کنیم، به‌طور خلاصه باید بگوییم که کیفیت این دو نوع درب، در سطح کاملاً یکسانی قرار دارد.

کشور ترکیه در برخی مواقع برای ساخت درب ضد سرقت، از روکش‌هایی به جنس کامپوزیت و پی‌وی‌سی هم استفاده می‌کند که باعث تنوع در محصولات می‌شودیکی دیگر از مزایای درب‌های ترک، استفاده از استیل ضدزنگ در پاشنه درب است که باعث می‌شود برای شستشوی محیط اطراف، مشکلی نداشته باشید.

3. درب چینی

محصولات چینی از آن دسته محصولاتی است که اغلب ما آن‌ها را با قیمت‌های پایین می‌شناسیمدر خصوص درب ضد سرقت چینی نیز باید گفت که قیمت این محصول، برابر با قیمت درب‌های ایرانی استشاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که علت مناسب بودن قیمت این نوع درب ضد سرقت چیست؟ در ساختار داخلی اغلب درب‌های چینی، از ورق فولادی استفاده نمی‌شود و تنها فریم فولادی به همراه عایق مورداستفاده قرار می‌گیرداین موضوع باعث کاهش چشمگیر هزینه تولید و درنهایت قیمت فروش درب ضد سرقت می‌شود.

شاید گمان کنید که عدم استفاده از ورق فولادی باعث می‌شود که مقاومت درب تا حدودی کاهش پیدا کنددقت داشته باشید که حذف ورق‌های فولادی این محصول، باعث کاهش کارایی آن نمی‌شود و این درب همچنان در برابر سرقت، امنیت منزل شما را تأمین می‌کنداز طرفی تولیدکنندگان چینی سعی کردند تا با استفاده از روکش‌های فلزی بسیار مقاوم، این مشکل را حل کنند.

لازم به ذکر است که کیفیت و کارایی قفل و یراق‌آلات این نوع درب، بسیار بالاستهمچنین درب‌های ضد سرقت چینی، امکان استفاده از کلیدهای کامپیوتری را دارند که یک برتری بسیار مهم محسوب می‌شود.

4. درب ایتالیایی

درب ضد سرقت چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

مشخصات فنی درب ‌های ضد سرقت ایتالیایی در بالاترین سطح استظاهر این درب بسیار زیبا و لوکس استهمچنین کیفیت مواد به‌کاررفته در تولید آن به حدی بالا است که باعث شده این درب به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین درب ضد سرقت موجود در بازار شناخته شودجذاب‌ترین ویژگی این نوع درب، امکان ایجاد تغییر در ابعاد آن است که باعث می‌شود بتوانید آن را به‌راحتی نصب کنید.

درب‌های ضد سرقت ایتالیایی دارای لولای مخفی هستند که امکان دسترسی به آن‌ها برای سارق وجود نخواهد داشتاین نوع درب به‌تازگی وارد بازار ایران شده است؛ اما در همین مدت کوتاه نیز توانسته توجه زیادی به خود جلب کند و محبوبیت فراوانی به دست آورداین روزها لوکس‌ترین انتخاب برای افرادی که در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، درب ضد سرقت ایتالیایی است.

انواع درب ضد سرقت بر اساس جنس روکش

روکش درب‌های ضد سرقت از جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها علاوه بر ظاهر متفاوت، کیفیت و ویژگی‌های متنوعی هم دارندبرخی از رایج‌ترین موارد برای پوشش درب ضد سرقت به شرح زیر است:

  1. روکش چوبی: طرح چوب پرطرفدارترین طرح میان ایرانی‌هاست و همین امر موجب شده تا درب‌های ضد سرقتی که روکش چوبی دارند، بسیار پرفروش باشندرنگ‌های بسیار متنوعی نیز برای چوب وجود دارد و ممکن است رنگ درب ضد سرقت با توجه به جنس چوب به‌کاررفته در آن، از طیف کرم تا قهوه‌ای باشد.

  2. روکش فلزی: درب‌های ضد سرقت فلزی، از استیل ضدزنگ تولید می‌شوند که کیفیت بسیار بالایی دارداستفاده از استیل برای روکش درب باعث افزایش مقاومت آن می‌شودحال شاید بپرسید که کاربرد این نوع درب ضد سرقت چیست؟ این درب بیشتر مناسب استفاده در انبارها، کارگاه و کارخانه‌ها استالبته اگر قصد داشته باشید که برای بخش‌هایی از منزل یا محل کار خود درب ضد سرقت نصب کنید، می‌توانید از این نوع درب نیز استفاده کنید.

  3. روکش کامپوزیت: کامپوزیت طرح و رنگ‌های بسیار متنوعی دارد و همین موضوع باعث شده تا درب‌های ضد سرقت نیز در طرح و رنگ‌های متفاوتی تولید شونداین نوع روکش در برابر رطوبت مقاوم است و همچنین وزن آن بسیار سبک می‌باشد.

  4. روکش پی‌وی‌سی: پی‌وی‌سی ویژگی‌هایی همچون روکش کامپوزیت داردمقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب و همچنین شکل‌پذیری ساده از مهم‌ترین مزایای این روکش است.

انواع درب ضد سرقت ازلحاظ ساختار

دسته‌بندی دیگری که برای درب ضد سرقت وجود دارد بر اساس ساختار یا ابعاد آن تعیین می‌شوددر این دسته‌بندی درب‌ها به دو دسته تک لنگه و دولنگه تقسیم می‌شونددرب‌های ضد سرقت تک لنگه بیشتر به‌عنوان درب ورودی خانه مورداستفاده قرار می‌گیرنددر مقابل، درب‌های دولنگه برای ورودی‌های بزرگ‌تری مانند ورودی لابی آپارتمان مورداستفاده قرار می‌گیرند.

با بررسی انواع درب ضد سرقت، شاید بخواهید بدانید که بهترین مدل درب ضد سرقت چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت معیار خاصی وجود ندارد که بتوانید بر اساس آن بهترین نوع درب را مشخص کنیددر هنگام خرید درب ضد سرقت تنها باید به نیاز خود و میزان امنیت محیط اطراف توجه کنیدهمچنین دقت داشته باشید که خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر و تولیدکنندگان باسابقه همچون درنا چوب فارس انجام دهید تا از کیفیت محصول و مناسب بودن قیمت آن، اطمینان حاصل کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟