عایق های رطوبتی نانو، بهترین گزینه جهت افزایش طول عمر ساختمان

ما در این مطالب، قصد داریم راز دوام بسیار بالای ساختمان و برج ها را افشا کنیم! این راز چیزی جز آب بندی ساختمان با عایق رطوبتی نانو نیست. همان محصول شگفت آوری که آمار استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی، روز به روز در حال افزایش است. از آن جایی که این محصول بی نظیر، با قیمتی مناسب به بازار عرضه شده است، شما هم می توانید استحکام ساختمان خود را به راحتی افزایش دهید.

منبع مقاله:

https://doctornano.ir/nano-waterproofing

عایق های رطوبتی نانو، بهترین گزینه جهت افزایش طول عمر ساختمان

عایق رطوبتی نانو چیست؟

عایق پوششی نانو با تکنولوژی توسعه یافته، از ترکیبات مواد پلیمری و لاستومری بر پایه آب فرآوری شده است. نتیجه این فرآوری، محصولی مرغوب و با کیفیت است که در آب بندی و پوشش دهی سطوح مختلفی مانند سطح آجری، بتنی، فلزی، چوبی و موزائیک کاربرد دارد. عایق کاری با نانو مناسب ترین جایگزین برای عایق سنتی مثل ایزوگام است؛ زیرا چسبندگی و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد و با خاصیت کشسانی و تنفس پذیری، پوششی کامل و یکدست را به سطح می ‌بخشد. اگر می‌ خواهید با ویژگی های این محصول آشنا شوید، حتما در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی و مزایای عايق رطوبتی نانو:

  1. اجرای عایق نانو بسیار آسان بوده و بر روی سطوح مختلف بتنی، آجری، فلزی، چوبی و… قابل اجرا می ‌باشد.
  2. عایق کاری با این محصول، موجب متعادل شدن انرژی در ساختمان و مانع اتلاف انرژی می شود.
  3. به راحتی با پیگمنت های رنگی برای ایجاد ظاهری زیبا، ترکیب می‌ شود.
  4. چسبندگی و کشسانی بسیار بالایی دارد و پوسته پوسته نمی‌شود.
  5. دوام بخشی آن به ساختمان باور نکردنی است.
  6. در برابر نفوذ رطوبت، تابش نور آفتاب مقاوم می باشد.
  7. قابلیت شستشو دارد.
  8. دارای خاصیت آنتی باکتریال، ضد شوره، کپک، قارچ و ضد اسید می باشد.
  9. تنفس پذیری آن باعث می‌شود تا عایق رطوبتی دچار خوردگی و ترک نشود.
  10. در دمای بسیار پایین یا بالا مقاوم است و در شرایط جوی مختلف قابل اجرا می باشد.
  11. بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.
  12. به دلیل اجرا و خشک شدن سریع، از اتلاف وقت جلوگیری می کند.
  13. ترکیبات این محصول با محیط زیست سازگار است و اشتعال زا و سمی نمی باشد.

کاربرد عایق رطوبتی نانو:

  1. این محصول جهت عایق بندی پشت بام، عایق بندی سرویس بهداشتی و حمام، عایق بندی استخرها و منبع آب، انواع نماهای ساختمانی، اشیا و لوازم چوبی کاربرد دارد.
  2. در صنعت عمران و پل سازی، جهت آب بندی محل عبور و پایه پل ها بسیار کاربردی می باشد.
  3. با این محصول می توان دکل و ستون هایی فلزی و بتنی که در معرض رطوبت و عوامل شیمیایی هستند را هم عایق کاری کرد.
  4. برای آب بندی مخزن های آب، خطوط و کانال های انتقال در کارخانجات پتروشیمی و صنعتی به سادگی می توان از عایق نانو رطوبتی بهره گرفت.
  5. قابلیت اجرا در عایق بندی و درزگیری کف و دیوار ساختمان را نیز دارد.
  6. با این محصول کاربردی می توان فضای خارجی و داخلی سطوح مختلف را آبگریز کرد و جلا بخشید.
  7. در رنگ آمیزی سقف های شیروانی، ایرانیتی، جدول های فضای سبز و آبنما استفاده می شود.
  8. بند کشی و درزگیری کاشی و سرامیک را می توان با این محصول انجام داد.

انواع عایق رطوبتی نانو:

شایان توجه است که عایق رطوبتی نانو، انواع مختلف و متنوعی در بازار دارد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع آن، آشنا کنیم.

– عایق رطوبتی پشت بام:

این عایق، جهت آب بندی و پوشش دهی انواع پشت بام و سقف به کار می‌ رود. با عایق پشت بام شما می توانید مقاومت آن را چند برابر کرده و در برابر نوسانات جوی، آن را مستحکم کنید. عایق نانو پشت بام جایگزین مناسبی برای قیر و ایزوگام می باشد. زیرا برای اجرای قیر و ایزوگام، ابتدا بایستی پشت بام تخریب و سپس عایق بندی میشد، اما برای اجرای عایق بندی پشت بام با نانو، دیگر نیازی به تخریب ساختمان نیست و به راحتی بر روی پشت بام اجرا می شود.

عایق های رطوبتی نانو، بهترین گزینه جهت افزایش طول عمر ساختمان

– عایق نانو نما:

این نوع از عایق های نانو، قابل اجرا بر روی سطوح و نماهای مختلفی مانند چوبی، آجری، سنگی، کامپوزیتی و شیشه ای و… می باشد و با پوشش دهی ۱۰۰٪ ، نما را در برابر برف و باران های اسیدی، آلودگی، رطوبت، شوره زدن و رنگ پریدگی بر اثر اشعه فرابنفش، محافظت می کند.

عایق های رطوبتی نانو، بهترین گزینه جهت افزایش طول عمر ساختمان

– عایق نانو آجر:

بهتر می دانید که کشور ما دارای آب و هوای مختلفی می باشد و نماهای آجری بر اثر بارندگی و عوامل محیطی، به مرور زمان دچار فرسودگی می شوند. عایق نانو آجر با عایق بندی کامل، اجازه فرسایش و شوره زدن را به آجر نمی دهد و همینطور، مانع جذب هرگونه رطوبت می شود.

– عایق نانو چوب:

با وجود این نوع عایق، دیگر نگران باد کردگی، رنگ پریدگی و نفوذ رطوبت به درب ها و لوازم چوبی، کابینت های آشپزخانه و نماهای چوبی نمی شوید. زیرا عایق نانو چوب با تکنولوژی پیشرفته، از آسیب دیدن و تخریب آنها جلوگیری می کند و مانع تابش نور مستقیم و نفوذ رطوبت می شود. همچنین محلول های آبگریز نانو چوب باعث ایجاد جلا و درخشندگی روی سطح چوب می شوند.

عایق های رطوبتی نانو، بهترین گزینه جهت افزایش طول عمر ساختمان

– عایق استخر نانو:

امروزه، یکی از جدیدترین روش ها برای جلوگیری از رطوبت و نشتی آب استخر، استفاده از عایق رطوبتی استخر می باشد. این عایق به عنوان یک پوشش مقاوم و ماندگار برای شکاف ها و فضاهایی از استخر که آب در آن ها نفوذ می کند استفاده می شود. عایق استخر نانو، ضد جلبک و ضد قارچ می باشد و استخر را در برابر نفوذ رطوبت، باران و سرما محافظت می کند.

عایق های رطوبتی نانو، بهترین گزینه جهت افزایش طول عمر ساختمان

عایق سرویس بهداشتی و حمام:

همان طور که مطلع هستید، سرویس های بهداشتی و حمام همیشه در معرض رطوبت و آب فراوان می باشند و همین موجب نفوذ رطوبت به مصالح شده و امکان نشتی و لق شدن کاشی و سرامیک زیاد است. بنابراین، عایق نانو مانع جذب مواد شیمیایی و آب می شود.

از کجا عایق نانو مناسب و با کیفیت بخریم؟

امروزه انواع مختلفی از عایق های رطوبتی در بازار عرضه می شود. اما نکته ای که باید هنگام خرید به آن توجه کرد این است که از کیفیت بالا و اصل بودن محصول و دارا بودن گارانتی آن مطمئن شوید و سپس اقدام به خرید کنید. شرکت دانش بنیان دکترنانو یکی از شرکت های تولید محصولات نانو ساختمانی می باشد که سالهاست در  زمینه فروش و اجرای انواع عایق رطوبتی نانو فعال میکند و توانسته است مشتریان زیادی را با رضایت بالا به خود جذب کند. پیشنهاد می شود که محصولات ضد آب و آبگریز و عایق های رطوبتی شرکت دکترنانو را مشاهده کنید و در صورت نیاز ثبت سفارش کنید. محصولات این شرکت همگی اصل، غیربازاری و دارای گارانتی می باشد. همچنین خدمات اجرایی نانو برای ساختمان را نیز در سراسر کشور انجام می دهد. این شرکت مشاوره قبل از خرید و اجرا را نیز به مشتریان می دهد.

در آخر:

کما اینکه در توضیحات اشاره کردیم، محصول عایق رطوبتی نانو با تکنولوژی توسعه یافته، در دنیای مدرن امروزی طرفداران زیادی دارد. می تواند به شما در عایق کاری و پوشش دهی کامل سطوح مختلف، کمک به سزایی کند. مقاوم سازی ساختمان و افزایش طول عمر آن، از مؤلفه های مهم در صنعت ساختمان سازی می باشد و این محصول، با در نظر گرفتن مؤلفه و پارامترهای مهم از وارد شدن خسارات جبران ناپذیر، جلوگیری کرده و زیبایی بصری آن را دو چندان می کند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟