بهترین رنگ برای واحد اداری ( از این 5 رنگ استفاده کنید )

بهترین رنگ برای واحد اداری ( از این 5 رنگ استفاده کنید )

آیا میدانید بهترین رنگ برای واحد اداری چیست ؟ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ رنگ ها آثار روانشناسی دارند ؟ اصلا کدام رنگ بهترین گزینه است و چگونه باید از میان آنها انتخاب مناسب تری داشته باشیم؟ ما در این جا به شما قرار است مسیری از انتخاب بهترین رنگ برای واحد اداری را به شما بگوییم در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ آمیزی دفتر کار مهم است؟

شاید اولین سوالی که برای شما پیش بیاید آن است که اصلا رنگ آمیزی و انتخاب رنگ برای محیط اداری ما نیاز است ؟ یا اصلا تاثیری ندارد؟ این روزها اکثر افرادی که در محیط اداری مشغول به فعالیت هستند و در طول روز مدت ها در محیط های این چنینی قرار دارند طی بررسی های انجام شده اکثر آنها به این نکته اشاره کرده اند رنگ ها میتواند در محیط کاری ما تاثیر بسیاری داشته و از خستگی زودرس ما جلوگیری کند و این باعث شده است تا کارفرماها و مدیران شرکت ها و واحد های اداری به فکر بازسازی مجدد واحد اداری و شرکتی خود افتاده و اینبار سعی کنند بهترین رنگ برای واحد اداری شان در بازسازی اداری و حتی بازسازی خانه ی خود استفاده و لحاظ کنند.

حال کدام رنگ را انتخاب کنیم؟

بیشتر از آن از بحث اصلی خارج نمی شویم حالا نوبت آن است که به شما بگوییم که بهترین رنگ برای واحد اداری و روانشناسی آن چگونه است؟ در ابتدا فراموش نکنید که رنگ ها به 2 دسته ی کلی روشن و تیره تقسیم بندی می شوند که غالبا از رنگ های روشن در واحد های اداری بیشتر استفاده شده مگر اینکه با یکدیگر ترکیب شوند.

1-رنگ آبی ( بهترین انتخاب برای دفتر کار شما )

طی بررسی ها و تحقیقات موسسات و دانشگاه هایی همچون دانشگاه لوند بهترین رنگ برای واحد اداری و دفتر کار شما از دید مدیران و کارمندان رنگ آبی می باشد چرا که باعث از بین رفتن حواس پرتی ، کاهش استرس و افزایش تمرکز در نیروها می شود و البته به شدت مناسب کارهایی که سخت و سریع هستند می باشد.

البته در گزارش های دیگری اعلام شده است که اتفاقا رنگ های آبی میتواند از دید بسیاری از کارمندان هم باعث افسردگی و ناراحتی شوند.خب پس بهترین کدام است؟

از دید ما و موسسات خارجی بهترین انتخاب آن است که اولا رنگ آبی انتخاب شده ی شما طبیعی بوده و مصنوعی نباشد دوما برای اکثر نقاط دفتر استفاده نشود مثلا برای 1 الی 2 اتاق که جنبه ی کار خصوصی داشته و مدت زمان زیادی لازم نیست در آن مشغول باشند ، بهترین گزینه است و مهم ترین نکته آن که رنگ آبی با رنگ های دیگری همچون طوسی ترکیب شود که یکی از نمونه ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

بهترین رنگ برای واحد اداری ( از این 5 رنگ استفاده کنید )

2-رنگ زرد : ( رنگی برای افزایش خلاقیت در محیط کار )

رنگ زرد هم که نیز میتواند بهترین رنگ برای واحد اداری و دفتر کار شما باشد از دید بسیاری از موسسات و بررسی ها رنگی با عنوان رنگ خلاقیت شناخته می شود.در واقع شما میتوانید از رنگ زرد برای محیط هایی که کارمندان شما نیازمند خلاقیت هستند استفاده کنید.به همین دلیل است که در بیشتر محیط های کاری استارتاپ ها از این رنگ استفاده می شود.

3-رنگ سبز : ( بهترین گزینه برای محیط اداری آرام )

رنگ سبز هم جزو بهترین رنگ برای واحد اداری شما بوده و بدون شک برای محیط های آرام میتواند گزینه ی خیلی خوبی باشد.رنگ سبز به دلیل نزدیک بودن آن با رنگ طبیعت باعث شده است که در محیط های کاری چشم را کمتر خسته کرده و یک فرد بتواند در ساعت های طولانی تری بدون آن خسته شده و تمرکزش را از دست دهد ، مشغول به فعالیت باشد.

بهترین رنگ برای واحد اداری ( از این 5 رنگ استفاده کنید )

4-رنگ قرمز : ( بهترین گزینه برای محیط های کاری فعال )

بدون شک یکی دیگر از انتخاب های ما در بررسی بهترین رنگ برای واحد اداری ، قرمز می باشد که بسیار منساب برای محیط های فعال و پویا است.رنگ قرمز میتواند در نیروهای شما حس قدرت ، هیجان و تحرک را ایجاد کرده و آنها را با هیجان بالا در محیط کاری حفظ کنید.اما نکته ای که وجود دارد این است که همچون رنگ آبی اگر بسیار از آن استفاده شود ، میتواند بر عکس باعث اضطراب شدید و استرس شود که خب طبیعتا بهترین روش آن است که یا به میزان کم استفاده شده و یا از ترکیب رنگ قرمز با سفید یا طوسی همچون تصویر و عکس واحد اداری زیر بهره ببریم.

بهترین رنگ برای واحد اداری ( از این 5 رنگ استفاده کنید )

5-رنگ سفید ( مهم ترین رنگ در انتخاب شما )

رنگ سفید هم که جزو بهترین رنگ برای واحد اداری است ، مهم ترین و شاید پیچیده ترین رنگ محسوب می شود. این رنگ که رازهایی درون خود دارد ، باعث شده است تا نیمی از افراد به شدت به آن علاقه مند بوده و نیمی دیگر برعکس به دلیل استفاده ی بیش از اندازه ی آن و عدم انتقال حس شادی ، هیجان ، خلاقیت و غیره آنرا یک رنگ بی تفاوت و بدون اثری میدانند.اما از لحاظ علمی رنگ سفید میتواند بسیار مناسب برای واحد و مجموعه هایی باشد که تمرکز به روی محیط شیک و تمیزی دارند ، باشد.اما بهترین راه حل چیست؟

بدون شک رنگ سفید اصلی ترین و پایه ای ترین رنگ برای ترکیب با سایر است و پیشنهاد ما آن است که اصلا از تمام رنگ سفید برای محیط اداری خود استفاده نکنید.

کلام آخر

ما در این بخش 5 رنگ محبوب طبق بررسی موسسات ، دانشگاه ها و هم چنین افراد را به شما گفته ایم و شما میتوانید با این 5 مورد بهترین رنگ برای واحد اداری خود را انتخاب کرده و هر یک را هم با یکدیگر ترکیب کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟