تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی؛ کدام بهتر است؟

تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی؛ کدام بهتر است؟

تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی چیست؟ شاید این اولین سوالی باشد که هنگام خرید مواد شوینده مناسب ماشین ظرفشویی از خود می‌پرسید. برعکس تصور بسیاری از افراد، تفاوت بین این دو ماده شوینده بسیار گسترده است و آشنا نبودن با این تفاوت‌ها باعث ایجاد آسیب به دستگاه و حتی ظروف شسته‌شده داخل ماشین ظرفشویی خواهد شد. در این مقاله به بررسی ۴ تفاوت اصلی قرص با ژل ماشین ظرفشویی پرداخته‌ایم. شما نیز می‌توانید با صرف چند دقیقه از زمان خود برای مطالعه این مطلب، جلوی آسیب‌های بیشتر برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود را بگیرید. 

جامد یا مایع؛ اولین تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی

قرص و ژل، همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، از نظر جنس با یکدیگر تفاوت دارند. قرص ماشین ظرفشویی، مکعب مستطیل‌های کوچکی هستند که درون محفظه مخصوص قرار می‌گیرند. ولی ژل‌ها، حلال بر پایه آب هستند که باید به مقدار مورد‌نیاز در محفظه‌ مشخص‌شده روی دستگاه ریخته شود. به‌دلیل شباهت مایع ظرفشویی دستی با ژل ماشین ظرفشویی، نباید آن را برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی به‌کار برد. با استفاده مواد شوینده نا‌مناسب، پس از مدت کوتاهی مجبور به مراجعه برای تعمیر ظرفشویی خود خواهید شد.

قدرت چربی زدایی؛ ژل ماشین ظرفشویی بهتره یا قرص

دومین تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی در قدرت چربی زدایی آن‌ها است. از آن جایی که ژل ظرفشویی بر پایه آب است، به راحتی در آب حل شده و ظروف را تمیز می‌کند. ولی آنزیم‌های موجود در قرص ماشین ظرفشویی کمک می‌کند تا کثیف‌ترین ظرف‌ها به‌راحتی شسته شوند. به‌همین دلیل، ژل ظرفشویی برای برنامه‌های سریع، ظرف‌های حساس به آنزیم برای جلوگیری از کدر شدن یا خش افتادن یا هنگامی که ماشین کامل پر نشده باشد، کاربرد دارد. ولی اگر ظرف‌ها بسیار چرب باشند، بهترین ماده شوینده، قرص ماشین ظرفشویی خواهد بود.

اکثر خرابی‌های گزارش‌شده در ماشین ظرفشویی برند‌های مختلف، مربوط به انتخاب ماده شوینده نا‌مناسب است. برای مثال در تعمیر ظرفشویی آاگ، بسیاری از افراد از تمیز نشدن ظرف‌ها شکایت می‌کنند. این مشکل ممکن است به علت استفاده از مقدار نامناسبی مواد شوینده، جلا‌دهنده، قرص یا ژل مربوط باشد.

تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی؛ کدام بهتر است؟

قرص؛ سازگاری با انواع برند‌های ماشین ظرفشویی

اکثر برند‌های تولید‌شده، محفظه‌ای برای قرار دادن قرص دارند. ولی ماشین ظرفشویی‌های اندکی هستند که جایی برای ژل ماشین ظرفشویی نیز داشته باشند. شاید سازگاری با برند‌های مختلف، مهم‌ترین تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی باشد. با‌این‌حال، ممکن است به‌دلیل قیمت بالای قرص‌های همه‌کاره ماشین ظرفشویی نسبت به ژل، تصور کنید که صرفه اقتصادی نداشته باشند. ولی این‌طور نیست. زیرا معیاری مشخصی برای میزان استفاده از ژل ماشین ظرفشویی وجود ندارد؛ از‌این‌رو، ممکن است ژل‌ها هدر رفت بیشتری نسبت به قرص داشته باشند.

افرادی که ماشین ظرفشویی آن‌ها با قرص سازگار باشد، باید جلا‌سنج و نمک نیز تهیه کنند. استفاده از این دو مورد به شستشوی بهتر ظروف و افزایش طول عمر دستگاه کمک می‌کند. در هنگام تعمیرات ظرفشویی بوش یا سایر برندها توصیه می‌شود حتما به نمایندگی همان برند مراجعه کنید.

تنوع برند قرص بیشتر از ژل ماشین ظرفشویی

آخرین تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی در تنوع برند‌های موجود در بازار است. در‌واقع می‌توان گفت که قرص‌ها تکنولوژی جدید‌تری نسبت به ژل و پودر ماشین ظرفشویی محسوب می‌شود. به‌همین دلیل، بهترین برند‌های فعال در حوزه تولید مواد شوینده در دنیا، انواع قرص‌ها با رایحه‌های مختلف را برای ماشین ظرفشویی تولید کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین برند‌ها که در بازار ایران نیز به‌فروش می‌رسد، برند فینیش است.

البته، به‌دلیل سودجویی برخی از افراد، قرص‌های تقلبی از این برند به وفور در بازار با قیمت‌های محصول اصل به‌فروش می‌رسد. ولی باید توجه داشته باشید که استفاده از این محصولات تقلبی به جز آسیب به دستگاه و ظروف شیشه‌ای، مزیت دیگری نخواهد داشت. به‌همین دلیل، حتما از مراکزی خرید خود را انجام دهید که از اصالت محصولات آن اطمینان داشته باشید.

هر قرص ماشین ظرفشویی برای چند بار است؟

قرص‌های ماشین ظرفشویی از چند آنزیم و پودر، نمک و جلا‌سنج تشکیل شده‌اند که درون یک لایه محافظ قرار می‌گیرد. هنگامی که برنامه به‌دستگاه داده می‌شود، محفظه قرص ظرفشویی باز شده و قرص در آب حل می‌شود. به کمک آنزیم‌های موجود در این قرص‌ها، سخت‌ترین لکه‌ها نیز از روی ظروف پاک خواهد شد. ولی امکان استفاده مجدد از قرص‌ها در برنامه‌های مختلف ظرفشویی وجود ندارد. زیرا در هر بار استفاده، قرص به‌طور کامل حل شده و نمی‌توان باقی‌مانده آن را خارج کرد. علاوه‌بر این، اگر قرص را نصف کنید، مواد داخل آن خارج شده و به‌دلیل تغییر در مقادیر آن، خواص خود را از دست می‌دهد.

تفاوت قرص با ژل ماشین ظرفشویی؛ کدام بهتر است؟

خرید مواد شوینده اصل ماشین ظرفشویی؛ جلوگیری از آسیب به دستگاه

در این مقاله به بررسی تفاوت قرص و ژل ماشین ظرفشویی پرداختیم. این دو ماده شوینده محبوب، تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارند که آگاهی از آن‌ها موجب حفظ سلامت ماشین ظرفشویی خواهد شد. علاوه‌بر این، تقلبی نبودن ماده شوینده نیز در سلامت ماشین ظرفشویی تاثیر دارد. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی تقلبی موجب ماندن کف درون دستگاه یا تمیز نشدن ظروف خواهد شد.

تعمیر آنلاین، تیمی متخصص برای تعمیر انواع مشکلات برند‌های مختلف ماشین ظرفشویی تشکیل داده که فقط کافی است وارد سایت tamironline.com شده و درخواست خود را از طریق شماره ۰۲۱۴۵۳۹۶ با کارشناسان تعمیر آنلاین در‌میان بگذارید. علاوه‌بر این از فروشگاه این سایت شما می‌توانید انواع قرص و ماده شوینده اورجینال ماشین ظرفشویی را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟