آیا نرم افزار های CRM قابلیت مدیریت همکاری در فروش را دارند؟

خیلی از افراد نمی دانند که وقتی می گوییم سی آر اِم، دقیقا درباره چه چیزی صحبت می کنیم.

بطور خلاصه و ساده اگر بخواهیم این سیستم را تعریف کنیم، می توان گفت:

CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتریان است که از آن برای افزایش بازدهی در ارتباط با مشتریان و فروش بیش تر استفاده می کنیم.

حالا می رسیم به اینکه چرا اینقدر مهم است که حتما یک کسب و کار برای اینکه بهتر با مشتریانش ارتباط برقرار کند هزینه بدهد و وقت صرف کند تا به بهترین شکل اینکار انجام شود.

هیچ کسب و کاری در دنیا وجود ندارد که بگوید من به مشتری نیاز ندارم، چرا که همه ی کسب و کار های دنیا، از آنهایی گرفته که فقط به دنبال پول هستند تا سازمان ها و موسسه هایی که خدمات انسان دوستانه و رایگان در اختیار افراد قرار می دهند، برای ادامه ی کارشان باید از لحاظ مالی تامین شوند که اصلی ترین بخش آن از سوی مشتریان انجام می شود.

بنابراین ما اگر فقط بخواهیم مشتریانی که همین حالا داریم را از دست ندهیم (چه برسد به جذب مشتری جدید) تنها راهی که پیش رویمان داریم این است که ارتباط مان را با آنها گسترش دهیم و بدانیم که دقیقا چه نیاز هایی دارند.

شرکت گارتنر یکی از بزرگ ترین شرکت های بین المللی است که زمینه فعالیتش پژوهش و مشاوره است. این شرکت عدد های باورنکردنی را بر اساس گزارش های دقیق و واقعی منتشر کرده است:

نرم افزار CRM می تواند فروش شما را تا بیش از 102 درصد افزایش دهد.

آیا نرم افزار های CRM قابلیت مدیریت همکاری در فروش را دارند؟

یک مثال ملموس از کاربرد CRM بزنیم

اصلی ترین هدفی که سی ار ام به دنبال آن میباشد، این است که بتواند داده ها و اطلاعات مشتریانی که با آنها در ارتباط هستیم را به منظم ترین شکل ممکن دسته بندی کند و در اختیار کارشناس فروش شما قرار دهد.

بیایید یک شرکت را تصور کنیم که شدیدا مخالف استفاده از نرم افزار فروش و نرم افزار CRM است و معتقد است «این چیز ها فقط کلک پوله»!

زمانی که یک مشتری با این شرکت تماس می گیرد و کارشناسان فروش شروع به صحبت با او می کنند، تازه بعد از چند دقیقه حرف زدن تازه از او می پرسند:

 «ببخشید، شما آقا / خانمِ…؟!»

همینجاست که سطل آب یخ روی سر مشتری ریخته می شود و با خودش می گوید اصلا برای چی دارم با این شرکت صحبت می کنم؟

حتی اگر بعد از این فاجعه مشتری برای اینکه بی ادبی نکند به حرف خود ادامه بدهد، کارشناس شما در حین صحبت های پشت سر هم و بی وقفه ی او به دنبال این است که (با استرس!) فایل ها و دیتای مربوط به مشتری را بین صد ها فایل دیگر پیدا کند تا مشتری را از دست ندهد.

به نظر شما این شرکت با این روند می تواند به اهداف 5 سال آینده خود دست پیدا کند؟

در همین حین رقیب این شرکت…

بعد از ظهر یک روز پاییزی که مثل امروز هوا حسابی ابری ست، مشتری با شرکتی تماس می گیرد و بلافاصله نام و نام خانوادگی فرد به همراه پروفایل 360 درجه مشتری که ریز به ریز اطلاعات مربوط به شخص در آن است (فاکتور های ثبت شده، نمودار های خرید، تیکت ها و کامنت های ثبت شده برای مشتری و …) ظاهر می شود.

در همان اول کار، کارشناستان با یک سلام و احوال پرسی گرم مشتری را با اسمش صدا می کند تجربه ی مثبت مشتری (customer experience) از همینجا شروع می شود و کارمندان شما می توانند تنها با چند بار بالا و پایین کردن صفحه زیر و بم مشتری را پیدا کنند و بدانند که با چه کسی صحبت می کنند.

به نظر شما کدام کارشناس فروش می تواند بهتر عمل کند؟

این همه روش، مگه حتما باید CRM داشته باشیم؟

شاید شما هم وقتی مثالی که زدیم را بخوانید با خودتان بگویید یعنی حتما برای اینکه بدانیم چه کسی زنگ زده باید CRM بخریم؟ مگه میشه هیچ راه ساده تری نباشه؟!

البته که هست! امروزه تکنولوژی اینقدر پیشرفت کرده است که شما برای انجام هر کاری که بخواهید انجام دهید می توانید یک نرم افزار مخصوص آن کار را با قیمت پایین تر (حتی رایگان!) پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

اما سوال اینجاست که برای بقیه نیاز هایی که نرم افزار CRM برطرف می کند چند تا نرم افزار لازم داریم؟

مزایایی که در ادامه مشاهده می کنید ممکن است هرکدام به بیش از یک نرم افزار نیاز داشته باشند:

  • شکار فرصت های فروش

زمان از هر چیزی برای کارشناسان فروش که یکی از پرمشغله ترین ها هستند از طلا هم با ارزش تر است.

یکی از راه هایی که سی آر ام ها با استفاده از آن به شما کمک می کنند این است که با استفاده از قابلیت های ثبت سرنخ و ثبت فرصت فروش، شما می توانید به راحتی مشتریانی که احتمال خرید آنها از شما بیش تر است را مشخص کنید، آنها را لیست کنید و با استفاده از نام، تاریخ یا نام ثبت کننده آنها را سرچ کنید.

با این روش شما می دانید که کدام مشتری آماده ی خرید و کدام مشتری دست به نقد است و نباید معطل کنید.

  • انواع و اقسام گزارش گیری

هیچ چیز برای مدیران شرکت مهم تر، و هیچ چیز برای کارشناسان فروش خسته کننده تر از آماده کردن گزارشات دقیق و سریع نیست.

گزارشات یکی از اصلی ترین ابزار هایی هستند که مدیران از آنها استفاده می کنند تا بتوانند برای آینده ی دپارتمان، واحد یا کل شرکت تصمیم گیری کنند.

نرم افزار فروش سنا بیش از 20 نوع گزارش گیری مختلف به شما ارائه می کند، که تازه می توانید همه ی آنها را بر اساس نیاز خود فیلتر کنید تا سرعت کار بالاتر هم برود!

اگر دوست دارید این امکانات را رایگان در اختیار داشته باشید همین حالا از طریق وب سایت سنا دموی رایگان خود را دریافت کنید.

  • اتمام همکاری = گم شدن اطلاعات؟!

مشکل بزرگی در بین شرکت ها و سازمان های مختلف وجود دارد این است که وقتی همکاری شما با یکی از کارمندان به اتمام می رسد، بخش زیادی از دیتا و اطلاعاتی که در سیستم آن شخص بوده است گم می شود و باید ساعت ها وقت صرف کنیم تا دیتای گم شده را پیدا کنیم.

اما وقتی اطلاعات مشتریان در اختیار واحد فروش قرار می گیرد، سنا دو راهکار به شما می دهد:

  1. انتخاب کنید که کدام کارمندان به چه اطلاعاتی دسترسی داشته باشند،
  2. اطلاعات مشتریان را در اختیار همه کارشناسان فروش قرار دهید.

در هر دو حالت، سی آر ام به شما این امکان را می دهد که حتی بعد از اتمام همکاری طرفین شما همه ی اطلاعات را بصورت منظم و مرتب در اختیار داشته باشید و عدم حضور یک نفر مانعی برای کار شما ایجاد نکند.

  • مشتریان خود را پیگیری کنید

قطعا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که بعد از اینکه مراحل فروش را یکی یکی با مشتریان طی می کنید، چند وقت بعد متوجه می شوید که قرار بود با او تماس بگیرید اما اینکار را در بین کلی کار دیگر که مشغول انجامشان بوده اید فراموش کرده اید.

وقتی سر و کله ی CRM در امور کاری شما پیدا شود، تنها کاری که باید بکنید این است که برای آن یک تاریخ ست کنید و در قسمت توضیحات بنویسید که قرار است چه کاری انجام شود.

وقتی اینکار را انجام دهید سیستم بصورت خودکار و اتوماتیک در همان روز و سر همان ساعت به شما یادآوری می کند که باید چه کاری را انجام دهید.

آیا نرم افزار های CRM قابلیت مدیریت همکاری در فروش را دارند؟

سنا: یک تیر و سه نشان

نرم افزار CRM سنا یکی از بزرگ ترین و کامل ترین سیستم های مدیریت هوشمند کسب و کار در ایران است که علاوه بر تمامی خدماتی که بالاتر معرفی شد، امکانات بسیار زیاد دیگری را هم در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا فقط با یکبار خرید، سه نرم افزار بزرگ در اختیار داشته باشید:

  • نرم افزار CRM: تمامی قابلیت ها و ویژگی هایی که از CRM می خواهید
  • نرم افزار فروش: مدیریت یکپارچه و تمام و کمال فروش
  • نرم افزار باشگاه مشتریان: قدرتمند ترین ابزار برای وفادارسازی مشتری

سنا با سالها تحقیق و جست و جو بین کسب و کار های بزرگ و کوچک ایرانی که در حوزه های مختلف کار می کرده اند، موفق شده تا بداند که کسب و کار های ایرانی چه نیاز هایی دارند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.

به همین دلیل است که مفتخریم کامل ترین نرم افزار مدیریت هوشمند کسب و کار را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم و بعد از آن پا به پای شما تمامی نیازهایتان را برآورده کنیم.

https://crmsana.com/

مشاوره رایگان و فوری…

02147592

همین حالا نسخه ی رایگان خود را از وب سایت سنا دریافت کنید و راه صد ساله را یک شبه طی کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟