نحوه اجرای عایق کاری در کانال کولر گرد اسپیرال

نحوه اجرای عایق کاری در کانال کولر گرد اسپیرال

تولید کانال کولر گالوانیزه به 2 شکل انجام میگیرد

1 کانال کولر چهارگوش گالوانیزه

2 کانال کولر گرد اسپیرال گالوانیزه

کانال چهارگوش گالوانیزه کولر

کانال های هوا و همچنین سایر کانال ها و کانال ها مانند کانال های انتقال آب یا مواد باید کوتاه ترین طول و کمترین پیچ و تاب را در طراحی کانال ها به خصوص در سیستم های تهویه مطبوع و توزیع و انتقال هوا داشته باشند.

در بین کانال های هوا، کانال مستطیلی یکی از مدل هایی است که در موارد زیادی برای انتقال هوا در سیستم های توزیع هوا و یا سیستم های گرمایش و سرمایش استفاده شده است. اما امروزه با گذشت زمان نوع دیگری از کانال علاوه بر کانال مربع وارد بازار شده است که به آن کانال اسپیرال یا گرد می گویند.

کانال گرد گالوانیزه مانند کانال چهارگوش گالوانیزه در صنعت انتقال هوا و تهویه مطبوع کاربرد فراوانی دارد، اما سابقه استفاده از آن به چندین دهه می رسد.

بنابراین داکت مربع را می توان یکی از تجهیزات و اقلام مورد استفاده طراحان و صنعتگران در گذشته در سیستم های انتقال هوا و کانال های ساختمانی و همچنین برای انتقال هوا از محیطی به محیط دیگر دانست و میتوان گفت که قدیمی ترین و سنتی ترین نوع کانال گالوانیزه چهار گوش است.

نحوه اجرای عایق کاری در کانال کولر گرد اسپیرال

کانال گرد یا اسپیرال گالوانیزه

کانال گرد اسپیرال یک نوع جدید و به روز سیستم تهویه هوا و انتقال هوا است. اسپیرال یک کلمه انگلیسی به معنای مارپیچ یا دایره است. شکل گرد با درزهای موازی روی لوله های مارپیچی مشخصه اصلی این کانال گرد یا کانال اسپیرال هوا است که برای سیستم تهویه کولر استفاده میشود.

به نقل از میراکالا ، کانال های فلزی چهارگوش شکل دیگری و قدیمی تر از کانال های هوا هستند که هنوز در برخی سازه های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند.

این کانال ها دارای ایرادات و نواقصی هستند که با استفاده از لوله های اسپیرال گالوانیزه برطرف شده است. کاملا واضح است که کانال گرد مزایای زیادی دارد، اما نوع چهارگوش این کانال ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و حتی در برخی موارد خاص انتخاب بهتری است.

نحوه اجرای عایق کاری در کانال کولر گرد اسپیرال

روش های جلوگیری از تلاف انرژی در فصل گرما

یکی از روش های جلوگیری از اتلاف انرژی , کانال کشی سیستم تهویه از داخل ساختمان است که در معرض حرارت خورشید قرار نگیرد و باعث اختلاف دمای هوای داخلی و بیرونی کانال که باعث ایجاد رطوبت و فشار هوای نامناسب برای تنفس میشود.

اکثر ساختمان های قدیمی بعلت عدم نظارت و نداشتن استاندارد های سیستم تهویه , اجرای کانال کشی ار فضای بیرونی ساختمان بوده و علاوه بر جلوه ظاهری بد ساختمان و شهر , اتلاف انرژی زیادی دارد.

عایق کاری کانال کولر گالوانیزه با فوم الاستومر

از دیگر روش های مناسب برای کانال های کولر که از قبل در فضای بیرونی ساختمان نصب شده است عایق کاری با فوم های الاستومری است که علاوه بر افزایش عمر کانال و جلوگیری از نفود گرد و غبار به درز های کانال , از برخورد مستقیم نور آفتاب به کانال کولر گالوانیزه شما جلوگیری میکند.

شما میتوانید برای خرید عایق الاستومری متناسب با کانال کولر خود از سایت میراکالا اقدام کنید. این شرکت علاوه بر فروش مستقیم این عایق الاستومری رولی و لوله ای کار اجرا و نصب این محصولات را دارد.

البته نوع دیگری از این کانال کولر وجود دارد که بصورت پیش عایق تولید شده اند که سرعت نصب و هزینه های جاری آن را بسیار کاهش میدهد و شما میتوانید کانال های عایق شده که بصورت پیش ساخته شده هم هستند را تهیه و برای سیستم تهویه هوای ساختمان استفاده کنید.

نحوه اجرای عایق کاری در کانال کولر گرد اسپیرال

روش دیگر برای عایق کاری کولر میتوان به نصب سایبان کولر اشاره کرد که تاثیر مستقیم و زیادی در هوای مطبوع کولر شما دارد.

اکثر کولر های در فضای پشت بام یا پشت پنجره ساختمان نصب میشوند که همیشه در معرض تابش مستقیم نور آفتاب هستند و دمای داخلی کولر را افزایش میدهد و در نتیجه کولر شما باد گرم به داخل منزل انتقال میدهد و اصطلاحاً هوای اتاق دم میکنه که شما با نصب یک سایبان بر روی کولر میتوانید تا چندین درجه دمای کولر را کاهش دهید و همچنین عمر کولر خود را افزایش بدهید.

 

استفاده از دریچه کولر مناسب با فضای داخی اتاق

معمولا برای اینکه هزینه های ساخت و یا پروژه تهویه را کاهش بدهند از دریچه مناسب با فضای داخلی اتاق استفاده نمیکنند و ممکن است برای یک سالن بزرگ فقط از یک دریچه کولر مستبطیلی بزرگ استفاده کنند که امکان پخش هوای مطبوع در کل این فضا را نداشته باشد و نقطه ای هوای خنک و نقطه ای دیگر هوای گرم داشته باشد

شما برای اینکه بتوانید هوای خنک و مطبوع را در کل فضای اتاق بصورت یکنواخت داشته باشید نیاز است در طول مسیر کانال کولر از چند دریچه گرد کولر و یا دریچه اسلوت خطی استفاده کنید تا سیستم تهویه هوا بصورت یکنواخت هوای خنک کولر را در فضای اتاق پخش کند.

دریچه گرد باید بر روی کانال اسپیرال نصب شود چون دهانه این درچه بصورت گرد است و اگر کانال شما بصورت چهارگوش باشد نیاز به به تبدیل چهارگوش به گرد دارید که قابلیت نصب دریچه گرد بر روی کانال کولر را برایتان فراهم کند . این نوع تبدیل کانال را میتوانید از شرکت میراکالا تهیه نمائید.

نحوه اجرای عایق کاری در کانال کولر گرد اسپیرال

دقت داشته باشید که هر چقدر میزان فاصله دریچه خروجی کولر با دستگاه کولر کمتر باشد و مسیر کمتری را طی کرده باشد هوای مطلوب تری را دریافت خواهید کرد, در صورتی که در ساختمان های بزرگ سکونت میکنید از سیستم های فن کویل استفاده کنید تا هوای خنک و دلپذیر تری را تجربه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟