ایمنی بیشتر ساختمان با ساندویچ پانل

ایمنی بیشتر ساختمان با ساندویچ پانل

چگونه می‌توان با استفاده از ساندویچ پانل یک ساختمان را ایمن کرد؟ این سوالی است که شاید برای خیلی از ما پیش بیاید. اگر بخواهیم پاسخی درست و اصولی به آن بدهیم، بدون شک باید اقدام به شرح یک سری از پیش زمینه‌ها برای آن بنماییم.

انواع ساختمان‌ها بر اساس نوع کاربرد خود به مسکونی، تجاری، اداری و … تقسیم شده و مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها می‌تواند متفاوت و یا متشابه باشد. یکی از مصالح ساختمانی که ممکن است در انواع سازه‌های مسکونی، تجاری و … به کار برود ساندویچ پانل است، که در سقف یا دیوار‌های سازه‌ها به کار رفته و علاوه بر مزایای فراوان، به ایمن سازی آنها نیز کمک می‌نماید.

یک ساختمان ایمن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

یک ساختمان ایمن به مکانی گفته می‌شود که در آن انواع استانداردهای ساختمان‌سازی، مهندسی و استفاده از مصالح مقاوم رعایت شده و در صورت وقوع بلایای طبیعی و غیر قابل پیش‌بینی مانند زلزله بتواند جان و مال اشخاص ساکن در آن را حفظ نماید.

نوع دیگری از تهدیدها نیز وجود دارد که برخلاف اولی در اثر اشتباهات انسانی ایجاد شده و نحوه ایمن‌سازی ساختمان برای این دسته از حوادث متفاوت از بلایای طبیعی است. برای مثال در یک ساختمان چندین طبقه ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد. لذا استاندارد‌های ساختمان‌سازی ایجاب می‌کند که در ساخت آن از موادی مانند ساندویچ پنل استفاده شود که به صورت آنی شعله‌ور نشده و در صورت گسترش آتش از فروریزی آن جلوگیری نمایند.

کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان‌سازی

امروزه استفاده از انواع مصالح پیش‌ساخته مانند پانل ساندویچی در صنعت ساختمان امری الزامی است و با توجه به مزایای آن استفاده از آن روز به روز گسترش می‌یابد. ساندویچ پانل از جمله مصالحی است که در کارخانه و بصورت صنعتی تولید شده و به شکل پیش‌ساخته در بازار عرضه می‌گردد.

با اینکه هنوز 40 سال از ورود ساندویچ پانل به بازار ایران نگذشته، اما در همین مدت کوتاه بسرعت به یک جایگزین عالی برای انواع مصالح سنتی تبدیل شده است.

انواع ساندویچ پانل

کاربرد اصلی ساندویچ پانل در صنعت ساختمان شامل اجرای دیوارها و سقف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ایمن‌سازی آن‌ها است که در ادامه به معرفی هر دو نوع ساندویچ پانل دیواری و سقفی خواهیم پرداخت.

  • ساندویچ پانل دیواری

همانطور که از نام آن مشخص است در ساخت دیوارهای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از ساندویچ پنل بر اساس کاربرد خود باید دارای یک لایه عایق قوی بوده و در برابر انواع ضربه، رطوبت و خوردگی مقاوم باشد.

ساندویچ پانل دیواری، خود براساس لایه محافظ یا عایق آن به انواع مختلفی تقسیم شده که از لحاظ جنس ورق، به ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه، ورق آلومینیم و … و از نظر ماده به کار رفته در هسته آن به ساندویچ پانل با فوم پلی اورتان، پلی‌استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و … تقسیم می‌شود.

بیشترین کاربرد ساندویچ پانل دیواری در انبارها، سردخانه‌ها، سوله‌ها، باشگاه‌های ورزشی و اماکن عمومی مانند مدارس است.

ایمنی بیشتر ساختمان با ساندویچ پانل

  • ساندویچ پانل سقفی

مدلی دیگر از انواع ساندویچ پنل است که در سقف سازه‌ها مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد. این مدل از پنل ساندویچی برخلاف پانل دیواری باید در برابر رطوبت زیاد و همچنین انتقال حرارت مقاومت بالاتری داشته باشد. مواد اولیه استفاده شده در ساندویچ پانل سقفی هم شامل ورق گالوانیزه، آلوزینک، پشم شیشه، پلی اورتان و … است.

ساندویچ پانل سقفی قابلیت ‌استفاده در انواع سازه‌های عظیم مانند سوله‌ها،‌ مراکز ‌نظامی، فرودگاهی و البته ساختمان‌های تجاری و مسکونی را دارد.

ایمنی بیشتر ساختمان با ساندویچ پانل

آیا می‌توان با استفاده از ساندویچ پانل اقدام به ایمن‌سازی ساختمان نمود؟

در ابتدای متن ویژگی‌های یک ساختمان ایمن را بیان کردیم و در ادامه به این مطلب می‌پردازیم که آیا می‌توان اقدام به ایمن‌سازی ساختمان با استفاده از ساندویچ پنل نمود؟

ساندویچ پنل یکی از انواع مصالح ساختمانی است که به دلیل استفاده از موادی مخصوص دارای مقاومت بالایی است و در صورتی که در ساخت قسمت‌های مختلف یک ساختمان به کار برود، می‌تواند ایمنی آن را تا حدود زیادی ارتقا بخشد.

گروه صنعتی میهن پانل یکی از بهترین و مجهز‌ترین تولیدکنندگان ساندویچ پانل در ایران است که با استفاده از مواد اولیه باکیفیت توانسته است، پنل‌هایی مقاوم و مطابق با استاندارد‌های روز جهان را تولید و روانه بازار نماید.

استفاده از انواع پنل در سازه‌ها دارای مزایای بالایی از نظر فنی و مهندسی بوده و در صورتی که نصب آن‌ها به درستی و بر اساس اصول استاندارد انجام گیرد، می‌تواند ایمنی لازم را برای هر نوعی از ساختمان فراهم بیاورد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل در ساختمان

1- به دلیل استفاده از انواع ورق‌های فولادی و آلوزینک در تولید پنل، ساختمان علاوه بر مقاومت اولیه ناشی از مصالح به کار رفته در آن، استحکام بالاتری داشته و در برابر انواع بلایای طبیعی مانند زلزله مقاوم‌تر خواهد بود.

2- در محیط‌های شهری به دلیل کمبود زمین و همچنین ساخت و ساز‌های فراوان، اکثریت ساختمان‌ها در امتداد هم ساخته شده و اگر یکی از آن‌ها به هر دلیلی دچار حوادثی مانند آتش سوزی شود، بدون شک سایر ساختمان‌ها نیز درگیر خواهند شد.

استفاده از ساندویچ پانل برای دیوارهای بیرونی ساختمان می‌تواند از این امر جلوگیری نماید. دلیل اصلی آن نیز استفاده از عایق‌های ضدحریق و مقاوم در برابر آتش‌سوزی و حرارت بالا می‌باشد که از انتقال گرما و آتش به داخل ساختمان جلوگیری می‌نماید.

ایمنی بیشتر ساختمان با ساندویچ پانل

3- استفاده از ساندویچ پانل سقفی در ساخت سازه‌های مسکونی و صنعتی می‌تواند ایمنی آنها را تا حد بسیار زیادی ارتقا داده و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی به دلیل مقاومت بالا و همچنین شیوه نصب ثابت و مستحکم از فرو ریختن ساختمان جلوگیری می‌نماید.

سخن آخر

استفاده از انواع مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت یک بنای مسکونی یا تجاری یکی از مهمترین مواردی است که در ایمنی و استحکام آن نقشی اساسی دارد. در صورتی که در ساخت و برپایی یک ساختمان ساندویچ پانل شرکت میهن پانل به کار برود، بدون شک نقش موثری در افزایش ایمنی آن سازه ایفا خواهد نمود.

شما می‌توانید برای ساخت سازه ایمن با ساندویچ پانل و اطلاع از قیمت ساندویچ پانل با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره‌های تماس

021-44059357

021-44035721

021-44035469

021-44031936

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟