جزئیات چیدمان منزل ایرانی

چیدمان منزل ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. پیشرفت چیدمان منزل ایرانی تا حدی است که نکات این سبک مانند بسیاری از اکسسوری‌ ها، در کشورهای اطراف و حتی اروپایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله ویژگی‌های اصلی این چیدمان آن است که، به فضای خانه روحیه و شخصیتی متناسب با افراد همان خانه می دهد.

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جهانی بودن چیدمان منزل ایرانی

چیدمان منزل ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. دلیل این پیشرفت را در عوامل گوناگونی می‌توان یافت؛ معماران جوانی که تازه فارغ التحصیل و وارد بازار شده‌اند، افرادی که در خارج از ایران درس خوانده‌اند و ایده‌های جدیدی را برای صنعت معماری ایرانی به همراه آورده‌اند و علاقه‌ مندی افراد نسل جدید به حوزه‌های جدیدتر معماری مانند طراحی داخلی از جمله‌ی این عوامل هستند. امروزه از نظر بسیاری از معماران جهانی نیز چیدمان منزل ایرانی پیشرفت بسیاری کرده است و آینده‌ی رو به رشدی نیز دارد. اکنون چیدمان منزل ایرانی در آستانه دوره‌ی جدید معماری و طراحی داخلی قرار گرفته است. به سبب همین موفقیت‌های این چیدمان، رونقی نیز در ساخت و طراحی بناهای مختلف به وجود آمده است. پیشرفت چیدمان منزل ایرانی تا حدی است که نکات این سبک مانند بسیاری از اکسسوری‌ها، در کشورهای اطراف و حتی اروپایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. چیدمان‌های سنتی کشورهای همسایه مانند چین و هند در جهان بسیار شناخته شده هستند، با این حال چیدمان منزل ایرانی نیز با آن‌ها رقابت کرده و جزو بهترین نمونه‎های چیدمان شرقی می باشد.

خرید 39 مدل جعبه خاتم کاری شیک [ جعبه سکه، قرآن، جواهر ] ارسال رایگان

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

اهمیت چیدمان منزل ایرانی و روحیات فردی

چیدمان و دکوراسیون هر بنایی نه تنها به افراد ساکن در آن بنا هویت و شخصیت می دهد، بلکه خود نیز بازتابی از روحیات و خلقیات همان افراد است. ایرانیان نیز به همان نسبت فرهنگ و طبیعت خود را در دکوراسیون و چیدمان منزل ایرانی خود بازتاب داده‌اند که بعدها به صورت رسمی و علمی به طراحی داخلی و معماری نیز ورود پیدا کرده است. در فرهنگ ایرانیان، خانه به معنی محلی ایمن است. این ایمنی از لحاظ فیزیکی تا ایمنی روح تعمیم پیدا می کند. در این جهت مواردی همواره مورد توجه معماران ایرانی بوده است، برای مثال نبودن سر و صدای بیرون، حفط رعایت حریم خصوصی ساکنین خانه، اهمیت و توجه به نور طبیعی و… که همه اصولی جدا نشدنی از چیدمان منزل ایرانی هستند. در این فرهنگ شاید ظاهر خانه چندان اهمیتی نداشته باشد اما روحی در خانه جریان دارد که درون آن را بسیار جذاب می کند. چیدمان منزل ایرانی همواره خیره کننده و لذت بخش بوده است و سرشار از شخصیت می باشد.

طراحان داخلی جدید برای یک چیدمان منزل ایرانی معمولاً به سراغ ایده‌های قدیمی موجود در طراحی دکوراسیون و معماری این کشور می روند. برای مثال استفاده از پنجره‌های رنگی رنگی که ارسی نام دارند، یکی از این کاربردها است. ارسی به طور فراوانی در ساختمان‌های قدیمی ایران به کار می روند که با تابش نور طبیعی خورشید به آن، نمای زیبایی به چیدمان منزل ایرانی می بخشد. اگر چه کاربرد سنتی و اصل این پنجره‌ها می‌تواند کمی مغایر با زندگی مدرن امروزی باشد، اما با ترکیب آن با طرح‌های جدید و مدرن، می توان زیبایی خاصی به چیدمان منزل ایرانی بخشید.

34 مدل قیمت صندلی ماساژور حرفه ای [ پر فروش ] خرید ارزان

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات و اکسسوری در چیدمان منزل ایرانی

برای چیدمان منزل ایرانی می توانید به سراغ جزئیات و دکوراسیون داخلی به کمک لوازم جانبی بروید که در ایران شناخته شده و بسیار رایج هستند؛ بنابراین به راحتی نیز در هر قسمتی از کشور می توانید آن‌ها را پیدا کنید. ایران قدمت تاریخی بالایی در زمینه‌ی هنر و صنایع دستی دارد و این وسایل معمولاً در تزئینات و چیدمان منزل ایرانی نیز به کار می رود. برخی از این وسایل ویژگی‌های سنتی خود را حفظ کرده‌اند و برخی دیگر با ایده‌های معاصر و مدرن تری ترکیب شده اند.

یکی از این وسایل ظروف مسی می باشد. در بیشتر بازارهای سنتی، این ظروف پیدا می شوند که کارگران مخصوص فلزسازی در حال کار کردن روی آن هستند. کاربرد چیدمان این محصول به دلیل قیمت بالای آن نیز بالا رفته است. می توانید این ظروف را برای پخت و پز و یا تزئین چیدمان منزل ایرانی به کار ببرید. برای مثال استفاده از گلدان‌های مسی حال و هوای خاصی به چیدمان منزل ایرانی شما می دهد. گلدان‌های سفالی نیز می تواند همین زیبایی به را به منزل ایرانی شما بدهد.

استفاده از سبدهای دستی ساخته شده از چوب، یکی دیگر از این دسته لوازم جانبی منزل است. این سبدها در جنوب کشور در شهرهایی مانند خوزستان و یا در شمال کشور ساخته می شوند. هر چند نمونه‌های غیر سنتی آن نیز در بیشتر فروشگاه‌ها یافت می شود، اما طرح‌های اصیل آن، به ایجاد روحیه در چیدمان منزل ایرانی شما کمک می کند.

گزینه‌ی دیگر، استفاده از پارچه‌هایی طرح دار است. پارچه‌های دست باف که از پشم طبیعی ساخته و رنگ آمیزی شده اند، وسایل بسیار زیبایی برای تزئین روی انواع میزها، مبل‌ها، نصب روی دیوار و… می باشند. پارچه‌ی قلمکار اصفهان، ترمه‌ی یزد، پاته‌ی کرمان و… از جمله‌ی این موارد است.

قیمت 41 مدل بهترین سینک ظرفشویی [ اخوان، البزر ] لینک خرید

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

 تصاویر بیشتر:

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

جزئیات چیدمان منزل ایرانی

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
30 عکس مدل اتاق نشیمن ایرانی ، آشنایی با بهترین نوع های نمای ساختمان ایرانی ، آشنایی با مدل های جدید دکوراسیون آشپزخانه ایرانی بهمراه عکس ، آشنایی با نکات مهم در چیدمان دکوراسیون فضاهای کوچک ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)