ویژگی های مبل کلاسیک که هنگام خرید بایستی به آن‌ها توجه داشت

مبل‌های کلاسیک از جمله سبک‌های محبوب مبلمان در بین خانواده‌های ایرانی به حساب می‌آیند که در این مطلب به بررسی اجمالی ویژگی‌های این سبک پرداخته‌ایم. ویژگی‌هایی نظیر جنس، تعداد نشیمن، طراحی و قیمت مبل کلاسیک که اگر هنگام خرید مبلمان، چه خرید اینترنتی و چه خرید به صورت سنتی، به آن‌ها توجه داشته باشید مطمئنا خریدی آگاهانه خواهید داشت. با ما همراه باشید.

ویژگی های مبل کلاسیک که هنگام خرید بایستی به آن‌ها توجه داشت

با ویژگی‌های مبلمان سبک کلاسیک بیشتر آشنا شوید

به طور کلی در ایران می‌توان مبلمان را به سه دسته کلی استیل، کلاسیک و راحتی تقسیم‌بندی کرد. برای نمونه اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین مبل و دکوراسیون ایرانی، نظیر فروشگاه اینترنتی مبل توکامارت زده باشید، با سه دسته کلی راحتی، استیل و کلاسیک مواجه می‌شوید که سایر دسته بندی‌ها نظیر مبل‌های شزلون و یا دسته مبنتی را نیز می‌توان در زیرمجموعه این سبک‌ها قرار داد. برای مثال برخی از مبل‌های دسته منبتی کلاسیک بوده و برخی نیز استیل هستند. و یا مبل‌های شزلون نیز می‌توانند راحتی، استیل و یا کلاسیک باشند.

ویژگی های مبل کلاسیک که هنگام خرید بایستی به آن‌ها توجه داشت

اما همان طور که اشاره شد در بین این مبل‌ها، مدل های مبل کلاسیک از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و به نوعی می‌توان آن‌ها را مبلمانی برای همه اعصار دانست؛ چرا که این نوع مبلمان با پایبند بودن به طراحی و سنت‌های قدیمی، به سبک امروزی نیز نزدیک بوده و برای شرایط حال و سبک زندگی امروزی نیز مناسب هستند. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم این نوع مبلمان را معرفی خواهید کرد تا اگر قصد خرید مبل جدید کلاسیک برای منزل خود داشته باشید، با آگاهی بیشتر مبل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبت کاری مبل‌های کلاسیک

منبت‌کاری را می‌توان ویژگی مشترک بین مبل‌های استیل و کلاسیک دانست، با این تفاوت که میزان منبت کاری در مبلمان کلاسیک نسبت به سبک سلطنتی کم‌تر است. به همین دلیل افرادی که به دنبال خرید مبلمانی با نقش و نگار و منبت‌کاری شده هستند و از طرفی کارهای تجملاتی و شلوغ مورد پسندشان نیست، مبلمان سبک کلاسیک را انتخاب می‌کنند.

ویژگی های مبل کلاسیک که هنگام خرید بایستی به آن‌ها توجه داشت

استقاده از چوب با کیفیت

چوب عنصر اصلی تشکیل دهنده کلاف مبلمان کلاسیک به حساب می‌آید. برخی از مبل‌های کلاسیک تمام چوب هستند؛ به این معنی که منبت این مبل‌ها نیز روی چوب اسکلت مبل انجام شده است، که قیمت این مبل‌ها بسیار بالا بوده و جزء مبلمان گران قیمت به شمار می‌روند. اما در اکثر این نوع مبل‌ها اسکلت اصلی مبل چوب بوده و منبت‌ها از جنس پلی اورتان هستند که قیمت نهایی آن‌ها نسبت به مبلمان تمام چوب ارزان‌تر است.

تعداد نشیمن مبلمان کلاسیک

ست پیش فرض مبلمان کلاسیک همانند مبل‌های راحتی هفت نفره است، با این تفاوت که مبل‌های کلاسیک کاناپه دو نفره ندارند. ست هفت نفره مبلمان کلاسیک می‌تواند به صورت یک کاناپه سه نفره، دو مبل تکی و دو صندلی میزبان باشد، و یا شامل یک کاناپه سه نفره و چهار مبل تکی باشد. البته ست پیش فرض این مبلمان 7 نفره است و شما می‌توانید آن را به صورت کاملا سفارشی سازی‌شده و با تعداد دلخواه خریداری کنید. البته اگر قصد خرید مبل استيل داشته باشید، به این نکته توجه کنید که این ست پیش فرض مبلمان استیل 9 نفره می‌باشد.

ویژگی های مبل کلاسیک که هنگام خرید بایستی به آن‌ها توجه داشت

طراحی مبل‌های مدل کلاسیک

سبک کلاسیک در مبلمان را می‌توان مابین سبک استیل و راحتی دانست. چرا که این نوع مبلمان همانند مبل‌های سلطنتی دارای منبت بوده و نسبت به آن‌ها ساده‌تر هستند و از طرفی نسبت به مبل‌های استیل اندکی راحت‌تر بوده و از این نظر به مبل‌های راحتی نزدیک‌تر است.

قیمت مبل کلاسیک چگونه است؟

در حالت کلی از نظر قیمت نیز همانند طراحی، مبل کلاسیک را می‌توان مابین مبل‌های راحتی و استیل دانست. قیمت این سبک مبلمان معمولا نسبت به مبل‌های راحتی بیشتر بوده و از مبلهای سلطنتی کمتر است.

مبل‌های کلاسیک برای چه فضایی مناسب‌تر هستند؟

طراحی مبل‌های کلاسیک معمولا به گونه‌ای است که به فضای نسبتا زیادی نیاز دارند و از طرفی نیز سبک مبلمان کلاسیک برای فضاهای رسمی مناسب است. پس اگر قصد خرید مبل کلاسیک را دارید، به فضایی که می‌خواهید مبل خود را در آن قرار دهید و نوع استفاده‌ای که از آن خواهید داشت توجه داشته باشید.

ویژگی های مبل کلاسیک که هنگام خرید بایستی به آن‌ها توجه داشت

امیدواریم با مطالعه این مطلب با ویژگی‌های کلی این نوع مبلمان آشنا شده و بتوانید خریدی آگاهانه داشته باشید. نظر شما در مورد مبل‌های کلاسیک چیست؟ مبل‌های سبک کلاسیک و استیل را ترجیح می‌دهید یا سبک‌های مدرن و راحتی را؟ منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

4.8/5 - (5 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
آشنایی با انواع مبل استیل ، مبل سلطنتی ، مبل کلاسیک ،
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
4.8/5 - (5 امتیاز)