۶ نکته‌ی مهم در انتخاب کوله پشتی مدرسه برای دانش آموزان

۶ نکته‌ی مهم در انتخاب کوله پشتی مدرسه برای دانش آموزان

استفاده از کوله پشتی‌های نامناسب باعث آسیب به مهره‌های گردن می‌شود؛ از‌این‌رو توصیه می‌کنیم هنگام خرید کیف مدرسه به نکات مختلفی همچون کیفیت دسته‌ها، بندهای قابل تنظیم و ارگونومیک بودن طراحی آن توجه داشته باشید. تنوع طرح کوله پشتی‌های مدرسه به شما کمک می‌کند که یک کوله مناسب برای مقاطع مختلف سنی و تحصیلی خریداری کنید. ما در این مطلب نکات مهم خرید کیف دانش‌آموزی را بیان کرده‌ایم. برای خرید بهترین کیف مدرسه، راهنمای خرید کوله پشتی که در ادامه در اختیارتان قرار داده‌ایم را با دقت مطالعه کنید.

کیفیت پارچه و دوخت کوله‌ مدرسه را برای خرید آن بررسی کنید

مقاومت کیف مدرسه به دو عامل نوع پارچه و دوخت بستگی دارد. برخی از پارچه‌ها مانند برزنت و کتان از بافت مستحکمی برخوردارند و در طول زمان فرسوده یا پاره نمی‌شوند. همچنین دوخت پارچه کیف تاثیر به‌سزایی در ماندگاری کیف مدرسه دارد. دوخت‌های کیف پارچه‌ای باید مستحکم و متراکم باشند تا تارو‌پود کیف را در کنار یکدیگر نگه دارند. درنتیجه بهتر است حتما هنگام خرید انواع کوله پشتی کودکانه دخترانه و پسرانه‌ به نوع دوخت و دوام آن توجه داشته باشید.

کیف مدرسه را متناسب با قد کودک خود بخرید

عرض کوله پشتی باید متناسب با عرض کمر دانش‌آموز باشد. اگر عرض کیف مدرسه از عرض کمر کودک بیشتر باشد، به ستون فقرات آسیب وارد می‌کند و منجر‌به فرسایش آن‌ها می‌شود. همچنین ارتفاع کوله پشتی پسرانه ابتدایی یا دختران دبستانی باید با قد آن‌ها هماهنگی داشته باشد. متخصصان ارتوپد توصیه می‌کنند که هنگام خرید کوله پشتی مدرسه اندازه‌ کیف را این‌گونه تعیین کنید که کیف از قسمت بالایی ۵ سانت پایین‌تر از شانه‌ها قرار گیرد و زاویه پایینی کیف مماس با کمر یا کمی پایین‌تر از آن باشد.

توجه به ابعاد محفظه داخل کیف؛ نکته مهم برای خرید کوله پشتی

یکی از نکاتی که در راهنمای خرید کیف مدرسه باید به آن توجه کنید، بررسی محفظه درونی کوله پشتی است. از آنجایی‌که دانش‌آموزان وسایل مختلفی چون کتاب درسی، قمقمه، جامدادی، ظرف غذا و خظ‌کش را درون کیف قرار می‌دهند، کیف مدرسه باید بخش‌های مختلفی برای نگهداری وسایل مدرسه دانش‌آموزان داشته باشد.

پس تقسیم‌کننده‌ها و محفظه درونی کیف باید وسایل کودک را به‌درستی سامان‌دهی کنند. نکته مهم این است که محفظه‌های بزرگ‌تر در نزدیکی کمر قرار داشته باشد؛ چون کمر مرکز ثقل و حفظ تعادل بدن به‌شمار می‌رود و از آسیب وزن سنگین کوله پشتی به کمر دانش‌آموز جلوگیری می‌کند.

۶ نکته‌ی مهم در انتخاب کوله پشتی مدرسه برای دانش آموزان

خرید کوله پشتی با بند‌های قابل تنظیم؛ تضمین راحتی بیشتر فرزند شما

در زمان خرید کوله پشتی مدرسه به سراغ کیف‌هایی بروید که وزن کیف را به‌صورت مساوی بین هر دو کتف تقسیم می‌کند. طراحان کیف مدرسه برای تقسیم وزن از بندهای پد‌دار استفاده می‌کنند. بندهای کوله پشتی پددار فشار روی کمر را کاهش می‌دهند. همچنین بررسی کنید که وزن کوله پشتی بیشتر از ۲۰ درصد وزن بدن دانش‌آموز نباشد؛ تا فشار بالایی به کمر او وارد نشود. لازم است وزن کیف را همراه با محتویات داخلی آن، مانند کتاب‌های درسی و ظرف غذا بسنجید.

توصیه می‌کنیم که به سراغ کیف‌های مدرسه با بند دوشی یک طرفه نروید؛ این موضوع به خصوص در زمانی که وسایل متعددی در کیف مدرسه قرار داده می‌شود، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا کیف‌های یک طرفه همه وزن را روی یک شانه می‌اندازند و در درازمدت باعث آسیب به شانه و کتف دانش‌آموزان خواهند شد. در طراحی کیف مدرسه مقطع دبیرستان که دانش‌آموزان تعداد کتاب‌های بیشتری را درون کوله قرار می‌دهند، برای راحتی حمل کیف مدرسه، یک بالشتک در بخش پشتی کیف تعبیه می‌شود.

در زمان خرید کیف مدرسه به قیمت‌ها توجه داشته باشید

در ادامه بحث راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه باید به تنوع قیمت‌های کوله پشتی‌ها اشاره کنیم. شما متناسب با بودجه خود می‌توانید را انتخاب کنید که نه‌تنها با سلیقه کودک همخوانی دارد؛ بلکه با قیمت معقولی عرضه می‌شود. معمولا جنس کوله پشتی‌های ارزان قیمت از نوع پارچه با پوشش پلاستیک است.

در طراحی کوله پشتی مدرسه پلاستیکی از اشکال فانتزی متفاوتی استفاده می‌شود که به‌صورت برچسبی روی کوله طراحی شده‌اند.

استفاده از متریال بادوام‌تر و طراحی محفظه‌های بیشتر در قیمت کیف مدرسه تاثیر دارد. همچنین اضافه شدن آیتم‌هایی مانند نوار شب رنگ برای تشخیص کیف در ساعات تاریکی، باعث بالا رفتن قیمت کوله پشتی خواهد شد. هنگام خرید کوله پشتی به بودجه و امکانات موردنظر خود توجه داشته باشید و براساس آن قیمت معقولی را بپردازید.

کوله پشتی مدرسه را باتوجه‌به جنسیت کودک خریداری کنید

در طراحی کیف‌های مدرسه از طرح‌های ساده تا فانتزی استفاده می‌شود. در هنگام خرید کیف مدرسه در کنار کیفیت و قیمت باید به سلیقه و خواست کودک نیز توجه داشته باشید. به کودک اجازه دهید که در انتخاب کیف مدرسه مشارکت کند؛ چون او کسی است که در طول روز از کوله پشتی استفاده می‌کند. وقتی کودکان به کیف مدرسه خود علاقه‌مند باشند، با دقت بیشتری از آن مراقبت می‌کنند. در ادامه به نکات دیگر انتخاب کوله پشتی برای کودکان اشاره کرده‌ایم.

۶ نکته‌ی مهم در انتخاب کوله پشتی مدرسه برای دانش آموزان

نکات مهم در انتخاب کوله پشتی مدرسه پسرانه

در انتخاب کوله پشتی باید به طراحی ظاهری آن توجه داشته باشید. معمولا در طراحی کیف مدرسه پسرانه ابتدایی از اشکال کارتونی مانند بن‌تن، آدم فضایی و مرد عنکبوتی استفاده می‌کنند که برای دختران چندان جذاب نیست. اگر کودک شما در مقطع تحصیلی دبستان تحصیل می‌کند، برای او کوله پشتی متناسب با کارتون‌های موردعلاقه او تهیه کنید. در مقاطع تحصیلی بالاتر طراحی کوله پشتی‌ها ساده‌تر می‌شود و معمولا فرقی بین کوله پشتی‌های دخترانه و پسرانه وجود ندارد.

نکات مهم در انتخاب کوله پشتی مدرسه دخترانه

در انتخاب کوله پشتی مدرسه دخترانه ابتدایی می‌توانید به سراغ طرح‌های عروسکی مانند باربی، قلب و یونیکورن بروید. توجه داشته باشید که کوله پشتی دخترانه صرفا براساس اشکال فانتزی انتخاب نشود و کودک بتواند انواع لوازم موردنیاز مدرسه مانند کتاب و جامدادی خود را درون آن جا دهد. کیف‌های مدرسه دخترانه معمولا ظریف‌تر هستند و متناسب با ارگونومی بدن دختران ساخته می‌شوند.

کوله پشتی مدرسه را از کجا بخریم؟ خرید اینترنتی کیف مدرسه دخترانه

در این مطلب نکات مختلفی را در قالب راهنمای خرید کوله پشتی مدرسه بیان کردیم و مواردی مانند قیمت، طراحی ارگونومی و انتخاب بند مناسب برای کیف را مورد بررسی قرار دادیم. پس از اینکه شناخت کافی نسبت به چگونگی خرید کیف مدرسه پیدا کردید، برای تهیه کوله پشتی مدرسه می‌توانید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

ایران تحریر یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است که محصولات متنوعی چون نوشت افزارها، لوازم رسمِ، وسایل دانش‌آموزی و کتاب‌های کودک را با بهترین قیمت به فروش می‌رساند. شما برای خرید کوله پشتی قیمت مناسب می‌توانید به فروشگاه ایران تحریر به آدرس irantahrir.shop مراجعه کنید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟