معرفی مدرن ترین پوشش برای سقف متحرک استخر چهارفصل

اگر قصد دارید در تمام فصول سال و در شرایط آب و هوایی مختلف از استخر روباز ویلا یا منزلتان استفاده کنید؛ می‌بایست آن را مسقف کنید در غیر اینصورت قادر به استفاده از آد در فصل سرما و مواقع ریزش باران و برف نخواهید بود. سقف های استخر با توجه به موقعیت و نیاز کارفرما در دو مدل ثابت و متحرک قابلیت اجرا دارد که در ادامه به معرفی انواع سقف متحرک استخر و بهترین نوع آن می‌پردازیم.

نحوه عملکرد سقف متحرک استخر روباز

سقف های متحرک از نظر عملکرد به دو دسته تقسیم می‌شوند : سقف متحرک دستی و سقف متحرک اتوماتیک

سقف متحرک استخری به صورت دستی:

همانطور از اسم سقف های متحرک دستی پیداست، این سازه ها توسط نیروی دست، باز و بسته می‌شوند. دغدغه اغلب افرادی که قصد خرید سقف متحرک استخر را دارند؛ این است که جا به جایی و باز و بست کردن این سازه ها دشوار است یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که این سازه ها به گونه ای طراحی و اجرا می‌شوند که به راحتی و کمترین نیرو باز و بسته شود.

سقف متحرک اتوماتیک برای استخر چهارفصل:

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، پیاده سازی سازه های متحرک اتوماتیک به علت سهولت در استفاده و قابلیت های زیاد آن، مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. سقف های متحرک اتوماتیک برای استخر روباز خانگی بهترین گزینه است چرا که این سازه ها علاوه بر داشتن ریموت جهت باز و بسته کردن؛ دارای سنسور باران هستند و در شرایط نامساعد آب و هوایی به صورت خودکار بسته می‌شوند و دیگر نیاز به حضور شما برای بستن سقف متحرک استخر نخواهد بود. سقف های اتوماتیک برقی دارای موتور، ریسیور و ریموت کنترل هستند که به صورت جداگانه نصب می‌شوند.

انواع پوشش برای سقف های استخر روباز

استفاد از سقف های متحرک برای استخرهای عمومی نیز بسیار کاربرد دارد. برای استخر های عمومی اغلب از سقف متحرک اتوماتیک استفاده می‌شود. داشتن پوشش برای استخرهای عمومی روباز از الزامات بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.  اجرای سقف متحرک استخر علاوه بر اینکه استخر را به استخر چهارفصل تبدیل می‌کند، هزینه های نگهداری از استخر را کاهش می‌دهد.برای پوشش استخر شما می توانید از شیشه ، پارچه pvc، آلومینیوم و ورق. های پلی کربنات استفاده کنید. هر کدام از این متریال مزایا و معایب خود را دارند و قیمت هرکدام متفاوت خواهد بود. قیمت سقف متحرک استخر با توجه به نوع متریال، ابعاد استخر، موقعیت سازه و نحوه اجرای آن متفاوت خواهد بود.

معرفی مدرن ترین پوشش برای سقف متحرک استخر چهارفصل

معرفی بهترین پوشش برای سقف متحرک استخر

همانطور که گفته شد برای پوشش استخر می‌توان از متریال مختلفی استفاده کرد اما اگر به دنبال یک سقف متحرک زیبا، اقتصادی، با کیفیت و همچنین پرکاربرد هستید؛ سقف متحرک با پلی کربنات بهترین پوشش برای استخر روباز خواهد بود.

مزایای سقف متحرک پلی کربنات

ورق های پلی کربنات از مواد آلی ترموپلاستیک در ضخامت های مختلف تولید می‌شوند. این ورق ها به گونه ساخته می‌شوند که در برابر آتش سوزی و اشتعال مقاوم باشند. جا به جایی سقف های پلی کربنات به علت وزن کمی که دارند بسیار راحت است چرا که از بارزترین ویژگی و مزایا پلی کربنات، وزن سبک آن است.

ورق های پلی کربنات در برابر تحمل فشار و بار سنگین، مقاومت بالایی دارند و به راحتی دچار خوردگی و شکستگی نمی‌شوند. به همین علت در اکثر سازه های ثابت و متحرک بجای استفاده از شیشه از ورق پلی کربنات توپر شفاف بهره می‌گیرند که هم در برابر ضربه و خوردگی مقاومتر است و هم وزن سبک تری دارد.

یکی از بهترین ویژگی ورق های پلی کربنات ضد یو‌ وی UV بودن آن است به گونه ای که در گرمای شدید و تابش مستقیم نور آفتاب، اشعه های مضر ماوراء بنفش را فیلتر کرده و از خود عبور نمی‌دهد. به همین دلیل در فصل تابستان شما می‌توانید علاوه بر استفاده از نور آفتاب بدون نگرانی از آسیب به پوستتان، ساعت ها شنا کرده و از شنای خود در یک محیط آرام و آفتاب گیر، لذت ببرید.

خلاصه از مزایا و ویژگی‌های سقف های پلی کربنات:

  • وزن سبک
  • عایق حرارت و رطوبت
  • مقاوم در برابر خوردگی و ضربه
  • بالا بودن ضریب تحمل فشار و بار سنگین
  • ضد اشتعال و آتش زا بودن
  • ضد یو وی UV اشعه ماوراء بنفش
  • تنوع در رنگ
  • موجود در ضخامت های مختلف
  • انعطاف پذیری بالا

مزایای استفاده از سقف متحرک برای استخرهای روباز

در مطالب بالا گفته شد که سقف های متحرک استخری هزینه های نگهداری از استخر را کاهش داده و استخر را به استخری چهارفصل تبدیل می‌کند اما مزایای داشتن سقف متحرک به همین موارد ختم نمی‌شود.

با نصب و اجرای سقف متحرک استخر یک ارزش افزوده برای ملک شما ایجاد خواهد شد و ارزش ملک شما را افزایش خواهد داد.

علاوه بر این به دلیل عایق بودن این سقف ها از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری می‌شود و هنگام شنا کردن در هر فصل و شرایط آب و هوایی، فضایی مطبوع و متعدل را فراهم می‌سازد و در فصل تابستان در زیر تابش شدید نور آفتاب به علت فیلتر کردن اشعه های مضر آفتاب دیگر به پوست شما هیچ آسیبی نمی رسد.

از دیگر مزایای داشتن سقف متحرک استخری، محدود کردن دید همسایه ها و ملک های اطراف مشرف بر منزل شما خواهد بود و شما می‌توانید به راحتی و به دور از دید همسایه ها از شنای خود لذت ببرید.

خلاصه ای از مزایای سقف متحرک استخر:

  • ایجاد فضای دلنشین برای شنا
  • حذف دید همسایه ها و ملک های اطراف
  • استفاده از استخر در چهار فصل سال
  • کاهش هزینه های نگهداری از استخر
  • افزودن ارزش افزوده به ملک
  • جلوگیری از اشعه مضر آفتاب
  • ایجاد هوای خنک در فصل تابستان
  • عایق رطوبت
  • مقاوم در برابر زلزله و سقوط بار سنگین
  • جلوگیری از کاهش و افزایش بیش از حد دمای فضای استخر

بدنه و ساختار سقف متحرک استخری

اصولا برای ساخت سقف های متحرک از انواع فلز مانند آهن، آلومینیوم و گالوانیزه استفاده می‌کنند. فلز آلومینیوم به دلیل وزن سبک، انعطافپذیری، ظاهر زیبا، ضد زنگ بودن و مقاومت در برابر حرارت و طوبت، کاربرد بیستری دارد. علاوه بر ساخت بدنه سقف ها توسط آلومینیوم برای پوشش برخی سقف های متحرک نیز از این فلز با ارزش و گران قیمت استقاده می‌کنند. اما پوشش ها و سقف هایی که تماما از آلومینیوم باشند به دلیل قیمت بالا در ابعاد کم و فضاهایی مانند کافه رستوران و حیاط منزل بعنوان پرگولا (آلاچیق مدرن) اجرا می‌شوند.

آلیاژ آلومینیوم مورد استفاده برای ساخت بدنه‌ی سقف های استخری از آلیاژ ۶۰۰۰ می‌باشد که از انعطاف پذیری قابل قبولی برخوردار هستند و شما را در انتخاب ظاهر مدنظرتان، محدود نمی‌کنند.

سقف متحرک تلسکوپی

در مورد نوع ساختار سقف های متحرک استخری باید بگوییم که اغلب به صورت تلسکوپی ساخته می‌شوند. سقف های متحرک تلسکوپی شامل چند بخش با ارتفاع متفاوت است که بخش ها از طرفین استخر روی ریل قرار می‌گیرند و هنگام باز و بسته کردن روی ریل حرکت می‌کنند.

نحوه باز و بسته کردن سقف های استخر از وسط به طرفین یا به صورت یک طرفه به سمت چپ یا راست می‌باشد.

سقف های متحرک دیواری یا ساید برای استخر

سقف های دیواری با ساید به این شکل هستند که یه سمت آن ها روی زمین و سمت دیگر آن ها بروی دیوار کناری استخر، مستقر می‌گردد. این مدل با توجه به سلیقه کارفرما اجرا می‌شود اما گاهی موقعیت استخر از طرفین به گونه ای است که نمی‌شود در دو طرف ریل گذاری انجام گردد و به اجبار از این مدل جهت اجرا استفاده می‌شود و ریل رها از سک طرف روی زمین و از طرف دیگر روی دیوار تعبیه می‌شوند.

نکات مهم در مورد خرید سقف متحرک استخر

اگر قصد خرید سقف متحرک برای استخر روباز خانگی یا مجموعه خود دارید بهتر است این نکات را برای انتخاب هرچه بهتر در نظر بگیرید. اگر در مناطق معتدل و دارای رطوبت مانند مناطق شمال و جنوب کشور هستید، حتما پروفیل آلومینیومی را برای بدنه سقف استخری خود انتخاب کنید چرا که فلز آلومینیوم در برابر زنگ زدگی و طوبت مقاوم می‌باشد و نسبت به فلز آهن طول عمر بالاتری دارد. اگر قصد دارید در تمام فصول سال از استخر استفاده کنید، سقف استخر با ارتفاع بلند را در نظر بگیرید. سقف های استخری با ارتفاع کوتاه صرفا جهت محافظت از استخر و کاهش هزینه های نگهداری استفاده می‌شوند. اگر در هزینه کردن محدودیتی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سقف های متحرک اتوماتیک همراه با سنسور باران را انتخاب کنید که بدون نیاز به حضور شما در شرایط بحرانی، سقف به صورت اتوماتیک بسته شود.

معرفی تخصصی ترین شرکت سقف متحرک استخر

اگر پس از بررسی های لازم، تصمیم به انتخاب و خرید سقف متحرک استخر گرفتید، شرکت سقف متحرک آلکاروف با 10 سال سابقه در این زمینه می تواند بهترین گزینه باشد چرا که این شرکت علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش به صورت مادام العمر، جهت کاهش هزینه های ساخت و اجرا، دست واسطه ها را از روند کار، حذف کرده است. و با قیمت بسیار معقول و اقتصادی یک سازه با کیفیت و تخصصی را با توجه به خواسته و بودجه مشتریان خود، ارائه می‌دهد. جهت استعلام هزینه و مشاوره رایگان تماس بگیرید:

  • 09121641970
  • 09391641970
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟