نکات مهم قبل از خرید تجهیزات نورپردازی کابینت

همان‌طور که می‌دانید، امروزه کابینت‌ها و تجهیزات آشپزخانه نسبت به گذشته و تا همین چند سال پیش تفاوت بسیاری پیدا کرده است؛ زیرا جدای از کابینت، تجهیزات نورپردازی کابینت نیز تغییر یافته و ساختار تازه و نویی پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که شما می‌توانید داخل و یا زیر کابین‌ها را به خوبی نورپردازی کنید تا علاوه‌بر کارایی بهتر، زیبایی خاصی به آشپزخانه خود ببخشید.

مجموعه اسمارت سنس یکی از مجموعه‌هایی است که درزمینۀ فروش انواع تجهیزات نورپردازی کابینت فعالیت دارد. ما در ادامه ضمن معرفی فروشگاه اسمارت سنس، به بررسی چند نمونه از تجهیزات این مجموعه، مانند چراغ‌های خطی اعم از چراغ خطی روکار، توکار و … خواهیم پرداخت.

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات نورپردازی کابینت

چرا بهتر است آشپزخانه نورپردازی شود؟

همۀ افراد، بخصوص خانم‌ها می‌دانند که آشپزخانه قلب خانه است و رسیدگی و زیبایی‌بخشی به آن، تا حد زیادی می‌تواند در روحیۀ افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند، نقش داشته باشد. اگر در حال ساخت ساختمان مسکونی جدیدی هستید یا قصد دارید با تعویض کابینت‌های آشپزخانه شکل تازه‌ای به آشپزخانه قدیمی خود ببخشید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما نورپردازی آشپزخانه را در اولویت قرار داده و کارهای زیرسازی آن را انجام دهید؛ زیرا به این ترتیب می‌توانید از انواع چراغ خطی مانند چراغ خطی توکار و روکار و همچنین سنسور کمد و کابینت تا چراغ‌های آویز و موارد دیگر برای نورپردازی آشپزخانه استفاده نمایید.

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات نورپردازی کابینت

تجهیزات نورپردازی کابینت

اگر می‌خواهید بدانید در کدام قسمت‌های آشپزخانه می‌توان از تجهیزات نورپردازی استفاده کرد، باید گفت به‌طور کل در محیط آشپزخانه می‌توان نورپردازی را از سقف، بالای اپن و زیر کابینت‌‌ها انجام داد. نکتۀ مهم در نورپردازی آشپزخانه این است که چنانچه تجهیزات نورپردازی کابینت به درستی انتخاب شود و در جای مناسبی هم به‌کار رود، می‌‎تواند ضمن صرفه‌جویی در مصرف برق، نور موردنیاز در محیط شما را فراهم نماید، اما اگر طرح اصلی و روش انجام نورپردازی کابینت آشپزخانه به‌درستی انجام شود، می‌تواند حتی برای تأمین نور کامل محیط هم کافی باشد.

برخی از مهم‌ترین تجهیزات نورپردازی کابینت که در فروشگاه اسمارت سنس نیز عرضه می‌شوند، می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • لامپ‌های ال‌ای‌دی
  • سنسور کمد و کابینت
  • کلید هوشمند مخفی برق
  • آداپتور
  • پار سوئیچ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، زمانی که کابینت‌های فلزی از دور خارج شدند و جای آن‌ها را کابینت‌های MDF و HDF گرفتند، به ‌مرور زمان تجهیزات نورپردازی کابینت، چه برای داخل و چه برای زیر کابینت‌ها و همچنین سقف آشپزخانه، در نظر گرفته‌ شد و امروزه این‌گونه تجهیزات اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند؛ زیرا در این شرایط، سه عنصر یگانگی، زیبایی‌بخشی و از همه مهم‌تر کارآمد بودن اجزا، می‌تواند سبب شود که دسترسی شما به نور مناسب برای کار در آشپزخانه فراهم گردد.

در حال حاضر برخلاف گذشته، نورپردازی آشپزخانه در نزدیکی سطح زمین و در فاصلۀ ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متری کف آشپزخانه، زیر کابینت و بالای سقف میز اپن هم انجام می‌شود. به ‌این‌ ترتیب نه تنها روشنایی بیشتری خواهید داشت، بلکه جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه داده خواهد شد.

انواع نورپردازی کابینت آشپزخانه

همان‌طور که از ابتدای این مطلب اشاره کردیم، تجهیزات نورپردازی کابینت آشپزخانه شامل لامپ‌های خطی ال‌ای‌دی و سنسورها می‌شود. این تجهیزات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ابعاد کوچکی داشته و در هر جایی از آشپزخانه و کابینت‌ها قابل نصب هستند؛ بنابراین از انواع این محصولات که در ادامه به معرفی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت می‌توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • نورپردازی سقف آشپزخانه
  • نورپردازی تاج کابینت
  • نورپردازی زیر کابینت آشپزخانه
  • نورپردازی بین کابینتی
  • نورپردازی داخل کابینت‌ها

چراغ خطی چیست و چه کاربردی دارد؟

این نوع چراغ‌ها جزو جدیدترین و مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی به شمار می‌آیند که در مقایسه با لامپ‌های قدیمی، نه تنها بازدهی بیشتری دارند، بلکه نور باکیفیت‌تری را نیز ارائه می‌کنند. شما در طراحی دکوراسیون داخلی و بخصوص نورپردازی آشپزخانه، هر ایده‌ای که در ذهن داشته باشید، با استفاده از این چراغ قابل اجرا خواهد بود. انواع چراغ‌های خطی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بازدۀ نوری بسیار بالایی دارند؛ به‌علاوه آن‌که این سیستم‌های روشنایی طول عمر بالاتری  نسبت به نمونه‌های مشابه دارند و انرژی کمتری هم مصرف می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، می‌توانید این نوع چراغ‌های خطی را از فروشگاه اسمارت سنس نیز تهیه کنید.

بزرگ‌‌ترین مزیت چراغ‌های خطی چه توکار و چه روکار، آن است که نور یکدست و یکنواختی را پخش کرده و استفاده از آن به‌عنوان تجهیزات نورپردازی کابینت و آشپزخانه زیباتر و البته به‌صرفه‌تر است.

چراغ خطی مانند رشته‌ای است که داخل آن چراغ‌های ال‌ای‌دی به‌کاررفته است. طول این چراغ‌ها بلند است و از انعطاف‌پذیری بالایی نیز برخوردارند، به‌گونه‌ای که نصب آن‌ها در مکان‌های منحنی و همچنین کنج‌ها و زاویه‌‌ها، امکان‌پذیر و آسان است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این نوع چراغ‌ها به دو دستۀ چراغ خطی روکار و توکار تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی قابلیت‌های هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • چراغ خطی توکار

یکی از کاربردهای اصلی چراغهای خطی در نورپردازی عمومی، زیر کابینت، داخل کابینتهای قدی آشپزخانه، کمدهای البسه و زیر شلفهای چوبی می باشد.  این چراغها هم می تواند به صورت عمودی و افقی قرار گرفته شوند.

نکات مهم قبل از خرید تجهیزات نورپردازی کابینت

  • چراغ خطی روکار و کنج

کاربرد اصلی چراغ خطی کنجی ، نور پردازی کمدها و نورپردازی روکار فضای بین کابینتی می باشد.نصب این چراغ به صورت روکار و به واسطه زاویه پرتاب نور 90 درجه و فاصله کم بین کابینتهای هوایی و زمینی، می توان این چراغ را در زیر کابینتهای هوایی و چسبیده به دیوار قرار داد و سطح روی صفحه کابینت و دیواره بین کابینتی را روشن کرد.

ویژگی دیگر این نوع چراغ آن است که چون فریم چراغ در داخل سقف یا دیوار قرار داده می‌شود؛ می‌توان با خیالی آسوده از آن برای محیط بیرون استفاده کرد.

جمع‌بندی

اگر مایلید برای زیباسازی آشپزخانه خود از انواع تجهیزات نورپردازی کابینت مانند چراغ‌های خطی و … استفاده نمایید، شرکت اسمارت سنس یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند این دسته از محصولات را به همراه انواع سنسور کمد و کابینت و … با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟