خانه پیش ساخته در ساختمان سازی مدرن

خانه پیش ساخته در ساختمان سازی مدرن

انبوه سازان امروزه بیشتر مایل به اجراء و ساخت ساختمان سازی مدرن با مصالح ساختمانی جدید همچون ساندویچ پانل در سازه های مسکونی ، تجاری و صنعتی هستند .این مصالح ساختمانی ارزشمند مزایا و کاربرد بسیار فراوانی برای انبوه سازان و مصرف کنندگان دارد که میتوان امروز آن را ( ساندویچ پانل ) جایگزین مصالح قدیمی در صنعت ساختمان سازی مدرن  و خانه پیش ساخته دانست.

ساندویچ پانل نوعی مصالح ساختمانی است که از آن  برای روکش دیوارها و سقف ساختمانها استفاده میشود. هر پانل ساندویچی شامل هسته‌ای از مواد عایق حرارتی است که از دو طرف با ورق فلز پوشانده شده است. نیروهای وارده بر سازه توسط چارچوب فولادی یا قاب حامل دیگری که ساندویچ پانل ها به آن متصل شده اند جذب میشود.

در ابتدایی ترین تعریف میتوان گفت ساندویچ پانل نوعی پانل ساندویچی متشکل از سه لایه (یا گاهی اوقات بیشتر) فوم پلی اورتان ، پشم سنگ که به هم چسبیده اند تشکیل میشوند و یک محصول واحد را در دسته  مصالح ساختمانی تشکیل میدهند ،که عمدتا در دو نوع یک ساندویچ پانل سقفی و دو ساندویچ پانل دیواری در ابعاد و ضخامت های مختلف طبق نیاز مشتری تولید میگردند .

ساندویچ پانل ها مزایای زیادی دارند، هزینه تمام شده کمتر جهت احداث ساختمان، از اصلی ترین دلایل استفاده گسترده ساندویچ پانل است. علاوه بر این احداث یک ساختمان مبتنی بر فرآیندهای سنتی ممکن است 6 تا 7 ماه طول بکشد. اما یک ساختمان با همان حجم با استفاده از ساندویچ پانل و تجهیزات مدرن فقط 1 ماه طول می کشد تا تکمیل شود.

زمان ساخت و ساز برای کاربری های تجاری بسیار مهم است. هر چه زودتر یک ساختمان یا انبار تولیدی برای استفاده راه اندازی شود، زودتر میتوان با بازگشت سرمایه هزینه‌های مصرفی را بازیابی کرد.

ساختمان های جدید و امروزی به جای “ساخت” مونتاژ میشوند. ساندویچ پانل ها نقش قابل توجهی در ساخت ساختمان های پیش ساخته امروزی دارند. در برخی از بخش های صنعت، الزامات ساخت و ساز میتواند برای یک پروژه ساختمانی  همچون مکان های که کمبود آب و یا رطوبت زیادی دارند حیاتی باشد. ساندویچ پانل ها  بدون نیاز به آب جهت نصب  و یاعایق بندی  جهت کنترل دما و رطوبت  بصورت مونتاژی با پیچ مخصوص نصب  میشوند .

خانه پیش ساخته در ساختمان سازی مدرن

خانه پیش ساخته با ساندویچ پنل

امروزه ساختمان‌ها و خانه‌های پیش ساخته با ساندویچ پانل در بازار مسکن و انبوه سازی ساخته میشوند. مصالح مورد استفاده در خانه‌های پیش ساخته به جز ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی  نیز شامل مصالح دیگری هم میباشد که با توجه به درخواست کارفرمایان و مهندسان ساختمانی در ساخت این خانه ها استفاده میشود.نکته مهم در ساخت خانه پیش ساخته این است که این ساختمان ها میبایست با طراحی به روز و قابل تطبیق با هر شرایطی آب و هوایی ساخته شده باشند تا بهترین بهره وری  را برای مصرف کنندگان داشته باشند.

خانه های پیش ساخته باتوجه به ویژگی هایی مثل قابلیت نصب سریع و … دارای کاربردهای مختلف مسکونی ،صنعتی، تجاری، نظامی و همچنین گاهی به جهت احداث و برگزاری آزمایشگاه ها، کارگاه ها، نمازخانه، سالن اجتماعات ،  کانکس پیش ساخته برای اتاق نگهبانی ،انبار ، ساختمان های موقت راه سازی و ریل کشی ، کمپ های اضطراری پس از زلزله و بلایای طبیعی هستند .

مزایای خانه پیش ساخته با ساندویچ پانل

خانه پیش ساخته، به راحتی و با هزینه کمتر قابل جابجایی است.

نصب درب های مختلف مقاومت در برابر آتش، مجرای تهویه، تخته شفاف، پنجره و کرکره

صرفه جویی در هزینه و زمان

وزن سبک

حمل آسان ساخت و بازسازی آسان

نصب آسان، زمان و هزینه کم، مقرون به صرفه بودن و سازگار با محیط زیست

قابلیت بازیافت

استفاده مکرر و عمر طولانی

ضد زنگ

عایق خوب

نصب آسان

ضد حریق و ضد زلزله

قیمت خانه پیش ساخته ساندویچ پانل

برای اینکه بتوانیم قیمت خانه پیش ساخته را بدست آوریم میباست ابتدا به مصالح ساخته شده در خانه های پیش ساخته توجه کنیم زیرا این خانه ها با توجه به نوع استفاده و شرایط  محیطی طراحی و با متریال های مختلفی ساخته میشوند. بطور مثال باید به نوع  ساندویچ پانل دیواری که در دیوار های ساختمان پیش ساخته و نوع ساندویچ پانل سقفی که در سقف استفاده شده دقت کنید تا قیمت خانه پیش ساخته را بتوانید محاسبه کنید .

ناگفته نماند که در ساخت این خانه های از پیش ساخته از ساندویچ پانل های دیواری با ضخامت 5 تا 15 سانتی متر در ساخت دیوار و ضخامت 4 تا 10 سانتی متر  و ساندویچ پانل های سقفی در ساخت سقف ها با هسته داخلی از نوع مواد پلی یورتان و یا پشم سنگ  استفاده میکنند . بسته به اینکه از چه نوع ساندویچ پانلی با چه موادی برای ساخت خانه پیش ساخته استفاده شده باشد، قیمت تمام شده این خانه ها بسیار متنوع است. همچنین با توجه به کاربردهای بسیاری که این خانه ها دارند و پیشتر نیز به آن ها اشاره شد، ساختمان های ساخته شده به وسیله ساندویچ پانل در ابعاد و انواع گوناگون ساخته می شوند. بنابراین ابعاد این ساختمان ها تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر قیمت تمام شده خانه های پیش ساخته خواهد داشت. شما میتوانید جهت دریافت قیمت روز خانه پیش ساخته و یا قیمت روز انواع ساندویچ پانل با مشاوران شرکت مدرن پانل تولید کننده ساندویچ پانل درارتباط باشید .

خانه پیش ساخته در ساختمان سازی مدرن

کاربرد ساندویچ پانل در سازه های پیش ساخته

وزن کم ساندویچ پانل ها حمل و نقل آن ها را ساده و همچنین نصب سریع آن ها باعث شده که اجرای پروژه های ساخت و ساز با  ساندویچ پانل نهایتا در دو هفته انجام شود.به همین دلیل استفاده از ساندویچ پانل ها در ساختمان سازی رونق فراوانی یافته که در ذیل کاربرد های آن را شرح. میدهیم .

  • ساخت خانه، ویلا و ساختمان های پیش ساخته با استفاده از انواع ساندویچ پانل ها
  • مناسب برای ساختن کیوسک های حراستی و نگهبانی و اتاقک های سرایداری
  • استفاده در کارخانجات به عنوان انبار ها، سردخانه برای مواد خوراکی و یا سوله ها
  • ساخت اتاقک های حمل بار، اتاق های یخچالی، اتاقک های ایزوله و اتاق های تمیز و کلین روم ها
  • ساخت سوله های صنعتی و تجاری
  • ساخت آزمایشگاهای تخصصی ( اتاق تمیز ) کلین روم
  • ساخت سردخانه های مواد غذایی و مواد شیمیایی
  • ساخت دیوار به عنوان بخش بندی اتاق ها و یا به عنوان دیوار متحرک
  • ساخت کانکس و یا اتاق نگهبانی
  • ساخت سرویس بهداشتی
  • ساخت مدارس
چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟