تفاوت دیزل ژنراتور با ژنراتور گازسوز

ژنراتور وسیله ای برای تولید برق بوده که عمدتاً از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور تشکیل شده است. مجموعه ژنراتورها را می توان به عنوان منبع اصلی یا به عنوان منبع کمکی برای رفع نیازهای انرژی، به طور قابل اعتماد و کارآمد، برای هر نوع کاربردی مورد استفاده قرار داد. انواع ژنراتورهای موجود در بازار دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند. در اینجا می خواهیم به تفاوت دیزل ژنراتور با ژنراتور گازسوز و همچنین به بررسی مزایا و معایب ژنراتور گازسوز بپردازیم.

چگونه یک ژنراتور را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک مجموعه ژنراتور متناسب با نیاز خود، باید مجموع برق مصرفی تجهیزات برای اتصال به آن و نوع منبع تغذیه آنها (منبع تغذیه تک فاز یا سه فاز) را بدانید. همچنین باید تعیین کنید که آیا به یک واحد متحرک یا ثابت نیاز دارید. همچنین نوع ژنراتور ضروری خواهد بود. به عنوان مثال ؛ یک موتور دیزل اگر به دنبال یک ژنراتور با قدرت زیاد هستید دیزل ژنراتور مناسب است. چنانچه در جست و جوی یک ژنراتور اقتصادی تر و کم آلاینده تر هستید ژنراتور گازسوز بهترین گزینه است.

دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازسوز ؟

پس از تعیین توان لازم، باید نوع سوخت تامین کننده ژنراتور الکتریکی را در نظر گرفت. در واقع، نوع ژنراتور با توجه به استفاده ای که فرد می تواند از دستگاه داشته باشد، متفاوت است. با این حال، هر نوع سوخت مزایا و معایب خود را دارد.

تفاوت دیزل ژنراتور با ژنراتور گازسوز

دیزل ژنراتور

انتخاب گسترده ای از توان (تا چندین هزار کیلو ولتامپر) را ارائه می دهد که آن را برای استفاده فشرده و منظم مناسب می کند. اما میزان آلودگی صوتی و وزن دستگاه بالاست. دیزل ژنراتور امکان تامین برق را در جایی که اتصال به شبکه برق وجود ندارد و یا جایی که اتصال ناکافی بوده و حتی قطع برق وجود دارد، فراهم می کند.

دیزل ژنراتور را با توجه به سر و صدایی که تولید می کند، می توانیم بلافاصله از مصارف خانگی حذف کنیم. با این ژنراتور طیف گسترده ای از قدرت ها در دسترس است ؛ زیرا این نوع مجموعه تولید کننده بیشتر به سمت استفاده حرفه ای (الزامات خاص و استفاده فشرده) گرایش دارد. از چند کیلووات تا چند صد یا حتی چندین هزار، همه اندازه‌های مجموعه‌های دیزلی نشان داده شده‌اند.

گاهی دیزل ژنراتور بر روی یک چرخ دستی چرخدار می گیرد و گاه ممکن است ژنراتور با وزن چندین تن بر روی تریلر سنگین قرار گیرد. راه اندازی این ژنراتور با یک استارت انجام می شود (در اکثر مجموعه های مولد توان متوسط ​​تا بالا) همه منابع تغذیه بسته به مدل موجود هستند: تک فاز، سه فاز یا مختلط. برخی از گروه ها حتی به یک دستگاه استارت خودکار مجهز هستند. موتور مجموعه دیزل ژنراتور 4 زمانه است.

ژنراتور گازسوز

ژنراتور گازسوز با سر و صدای کمتر، استفاده آسان تر از ژنراتورهای دیزلی، می تواند به قدرت 12.8 کیلو وات دست یابد. برای استفاده مکرر و طولانی مدت مناسب بوده و برای استفاده حرفه ای ایده آل است.

علاوه بر این، قیمت ژنراتور گازسوز با استفاده از گاز طبیعی یا LPG دوستدار محیط زیست بوده و منبع برق مستمری را فراهم می کنند که دارای 2 مزیت اصلی و نه کم اهمیت است: کاهش قابل توجهی در انتشار CO، CO2 و ذرات در اتمسفر و همچنین کاهش سر و صدا. تنها اشکالی که دارد مربوط به مشکلات تامین گاز است.

یک ژنراتور گازسوز را می توان به یک خط گاز طبیعی متصل کرد و نیازی به سوخت گیری یا بررسی سوخت باقی مانده را از بین برد. اگر فشار گاز کم باشد یا گاز طبیعی در یک منطقه خاص در دسترس نباشد، ممکن است با خروجی برق مشکلاتی ایجاد شود.

ژنراتور گازسوز در هنگام استفاده در مقایسه با دیزل ژنراتور صدای زیادی تولید نمی کند که باعث کاهش آلودگی صوتی شود. توان خروجی بالا بدون ترس از بارگذاری بیش از حد این ژنراتور امکان پذیر است. آنها حتی در شرایط بار متناوب موثر هستند. علاوه بر این، ژنراتورهای گازی به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی، سوخت کمتری نسبت به دیزل ژنراتورها مصرف می کنند.

ژنراتور گازسوز بیشتر از همتایان بنزینی و دیزلی خود قیمت دارد. با این حال، دیزل ژنراتور را می توان برای کار با گاز طبیعی تبدیل کرد. نصب ژنراتورهای گازی توسط هر تعداد سرویس دهنده قابل انجام است. نصب به خودی خود گران نیست و هزینه های نگهداری نیز بسیار کم است.

استفاده از ژنراتور گازسوز برای بیش از 500 ساعت در سال می تواند برخی از ارزان ترین برق موجود را تولید کند. سطوح انتشار کمتر و در نتیجه آلودگی کمتر هوا، ژنراتورهای گازی را به گزینه ای سازگارتر با محیط زیست تبدیل می کند. شرکت برق سنتر با ارائه بهترین خدمات و تجهیزات صنعتی، ایمنی و… در خدمت شما می باشد.

تفاوت دیزل ژنراتور با ژنراتور گازسوز

 

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟