شست و شوی مبل با مواد طبیعی

در این مقاله می‌خواهیم روش‌های شست و شوی مبل با موادی طبیعی و ارزان قیمت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

نگه داشتن روکش مبل تمیز و بدون لکه، کاری مشکل و چالش برانگیز است. در اینجا به یک دستور ساده برای ساخت یک شویندۀ طبیعی اشاره شده است. مخصوصا اگر رنگ مبلتان روشن باشد، رهایی از شر لکه‌های غذا و سایر لکه‌ها کاری مشکل است. بسیاری از افراد از روکش‌های مبل استفاده می‌کنند اما برخی دیگر تمایل دارند که مبل را بدون روکش نگه دارند که همین امر باعث می‌شود مجبور شوید از شوینده‌های مختلف برای تمیز کردن آن استفاده کنید. 

شست و شوی مبل با مواد طبیعی

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت شستشوی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک مبل شویی در تهران باشید می‌توانید درخواست شستشوی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

آب و مادۀ تمیزکننده:

در ابتدا می‌توانید برای تمیز کردن مبل از محلول آب و تمیزکننده استفاده کنید. دو قاشق سوپ خوری ماده تمیز کننده را در دو استکان آب گرم بریزید و با یک دستمال میکروفایبر، مبل را به خوبی تمیز کنید. بعد از سابیدن مبل با دستمال و محلول مخصوص، پنجره‌ها را باز کنید و یک فن را جلوی مبل بگذارید تا آن را خشک کند. احتمالا بعد از خشک شدن مبل، متوجه یک سری لکه شوید که با روش قبلی از بین نرفته‌اند.

شست و شوی مبل با مواد طبیعی

مادۀ تمیزکننده و سرکۀ سفید:

برای رهایی از شر لکه‌های باقیمانده، به محلول تمیزکنندۀ خود کمی سرکه سفید بیفزایید. سرکه یکی از راه‌های رهایی از شر لکه‌های ثابت است. با استفاده از این محلول، دوباره مبل را بسابید.

مادۀ تمیز کننده، سرکۀ سفید و جوش شیرین:

اگر لکه‌ها کماکان و با وجود استفاده از مواد قبلی، سرجای خود باقی ماندند؛ بهتر است از یک مادۀ قوی‌تر برای رهایی از شر لکه‌ها استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از جوش شیرین و کمی آب، یک مادۀ خمیرمانند درست کنید و این ماده را روی لکه‌های باقیمانده بمالید. بعد از آن، مادۀ تمیزکننده را روی مبل بریزید و خمیر را از روی آن پاک کنید. بعد از اتمام کار، نبایستی هیچ لکه‌ای روی مبل باقی مانده باشد.

مواد لازم:

یک سطل

یک دستمال میکروفایبر

دو قاشق سوپخوری مادۀ تمیزکننده

دو قاشق سوپخوری سرکۀ سفید

دو قاشق سوپخوری جوش شیرین

دو استکان آب گرم

شست و شوی مبل با مواد طبیعی

دستورالعمل:

ابتدا محلول شویندۀ خود را با مخلوط کردن همۀ مواد در یک سطل تهیه کنید. دقت کنید که محلول با دقت هم زده شود.

دستمال میکروفایبر را آغشته به محلول کنید.

با استفاده از حرکات دایره‌ای شکل، مبل را تمیز کنید و در صورت لزوم، دستمال را خیس کنید. نیازی نیست که محلول از دستمال چکه کند.

اجازه دهید تا مبل در معرض هوا خشک شود.

این مراحل را در صورت لزوم تکرار کنید.

برای لکه‌های ثابت، از خمیر جوش شیرین و آب استفاده و این مرحله را در صورت لزوم تکرار کنید.

نکات:

بهتر است قبل از استفاده از این مواد، مقداری از آن را روی سطح کوچکی از مبل تست کنید و مطمئن شوید که به بافت و رنگ مبل آسیب وارد نمی‌کند.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟