طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر + مواد موردنیاز

تولد گرفتن یکی از کارهای هیجان‌انگیز و شیرین برای اعضا خانواده محسوب می‌شود. هرچه تولد جذاب‌تر باشد، خاطرات شیرین‌تری در ذهن کودک یا حتی بزرگسال ثبت می‌شود. در روز تولد، عکس‌های زیادی ثبت می‌شود که تا سال‌های سال، خاطره آن روز را زنده می‌کند.شما علاوه بر دیزاین تولد خود که می‌تواند تزیین تولد پسرانه باشد یا تزیین تولد دخترانه، نیاز به پخت کیک، آن هم از نوع کیک اسفنجی دارید که جشن تولد را به بهترین شکل ممکن برگذار کنید.

شما به‌راحتی، با چند بار تمرین و دقت در دستورالعمل پخت کیک، می‌توانید خوشمزه‌ترین کیک‌ها را بپزید. کافی است، به طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد دقت کنید و نتیجه را با میل نوش جان کنید.

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر + مواد موردنیاز

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر

نداشتن فر یکی از نگرانی‌هایی است که باعث می‌شود خیلی از خانم‌ها و آقایان سمت پخت کیک خانگی، نروند. با پختن کیک بدون فر، می‌توانید به‌راحتی در هر ساعت از شبانه روز و هر مکانی، کیک خوشمزه‌ای تهیه کنید و درکنار خانواده از آن لذت ببرید. در ادامه، جدیدترین دستور کیک اسفنجی بدون فر که به طرز تهیه کیک اسفنجی بدون شیر هم معروف است را، باهم بررسی می‌کنیم.

مواد مورد نیاز برای پخت کیک اسفنجی
تخم مرغ4 عدد
آردیک و نیم  پیمانه
آب داغیک پیمانه
بکینگ پودریک قاشق غذاخوری
وانیلیک قاشق چای خوری
شکر1 پیمانه

حتما قبل از مخلوط کردن مواد فر را روشن کنید و روی درجه 180 قراردهید تا گرم شود.

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون فر + مواد موردنیاز

اصلا نیازی به هم زدن زیاد نیست و باید حتما با استفاده از لیسک، به‌ آرامی مواد را یکپارچه کنید.

مراحل تهیه کیک اسفنجی بدون فر

  1. تخم مرغ‌ها را به دمای محیط رسانده و زرده و سفیده آن را جدا کنید. سپس سفیده را درون کاسه مناسبی با همزن برقی هم بزنید و نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید. حدود ده تا پانزده دقیقه این کاسه را به‌هم بزنید. کاسه‌ای که سفیده تخم مرغ درون آن قرارگرفته است را درون یخچال قراردهید و تا پایان اتمام مرحله آخر، از یخچال خارج نکنید.
  2. به کاسه‌ای که زرده تخم مرغ را ریخته‌اید شکر را اضافه کنید و هم بزنید.
  3. وانیل را به کاسه زرده تخم مرغ اضافه کنید و زمانی که رنگ آن کرم رنگ شد، کم کم آب جوش را اضافه کنید.
  4. آرد، نمک و بکینگ پودر را دوبار الک کنید و با یک لیسک، به مرور داخل کاسه زرده تخم مرغ بریزید و با استفاده از لیسک، به‌صورت دورانی هم بزنید.
  5. کاسه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج کنید و به مرور با لیسک، به مواد اصلی کیک اضافه کنید.
  6. قالب کیک را روغن مالی کنید و با کمی آرد، پوشش مناسبی روی آن ایجاد کنید. مواد را داخل قالب ریخته و داخل فر گرم شده قراردهید.

اگر می‌خواهید کیک را برای تعداد بیشتری از مهمانان تدارک ببینید، کافی است به‌جای جستجوی یافتن طرز تهیه کیک اسفنجی برای 4 نفر، طرز تهیه کیک شکلاتی برای 10 نفر و یا طرز تهیه کیک ساده برای 10 نفر، کافی است، مواد اولیه‌ای که معمولا برای 4 نفر مشخص می‌شود را، با یک فرمول ساده نسبت و تناسب در ریاضی، تبدیل به دستور پخت کیک برای تعداد موردنظرتان کنید. شما پس از تهیه کیک و تزیین آن می توانید آن را در شیک ترین ظرف کیک خوری طرو نمایید.

منابع:

https://tashrifino.com

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟