انواع پارتیشن های اداری

کدام پارتیشن اداری مناسب شماست؟

برای تأسیس یک محیط اداری احتمالاً فضایی درست مطابق آن‌چه که نیاز دارید در دسترس نیست؛ بنابراین باید دست به کار شوید و در راستای نیازهایتان، خودتان فضا را طراحی کنید. برای مثال محیط‌ها را از هم تفکیک کرده و حتی چند اتاق اضافه کنید. چندین سال قبل این کار فقط با به راه انداختن یک عملیات ساختمانی با گچ و سیمان امکان‌پذیر بود؛ اما امروزه به راحتی می‌توانید با چیزهایی شبیه به دیوارهای متحرک، فضاهای جداگانه بسازید و تعداد اتاق‌ها را تغییر دهید. پارتیشن‌ها این امکان را به شما می‌دهند که طراحی فضای داخلی را به خوبی پیش ببرید و با یک راه حل ساده، مشکل کم بودن فضا و یا چیزهایی از این قبیل را حل کنید. انواع مختلفی از پارتیشن اداری وجود دارند که در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر یک پرداخته و شما را برای داشتن انتخابی مناسب، آماده می‌کنیم.

 

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن تک جداره

یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره است. این نوع که با نام پارتیشن معمولی نیز شناخته می‌شود را به فراوانی در محیط‌های اداری دیده‌اید. در چنین محیط‌هایی به علت ضرورت وجود محیط‌های متعدد برای تمام کارمندان، از پارتیشن تک جداره برای جداسازی فضا استفاده می‌شود.

پارتیشن اداری از نوع تک جداره دارای ستون‌هایی است که به یک دیگر متصل شده و یک تیغه کاذب ایجاد می‌کنند. پارتیشن تک جداره در طرح‌ها و مدل‌های مختلف و با چند نوع متریال ساخته می‌شود که انتخاب شما، به نیاز محیط و افراد حاضر در آن بر می‌گردد. می‌توانید از شیشه، ام‌دی‌اف و یا ترکیبی از چوب و آلومینیوم برای طراحی پارتیشن اداری بهره بگیرید. چند نکته مهم درباره ویژگی‌های پارتیشن تک جداره وجود دارد که باید پیش از سفارش، به آن‌ها توجه کنید. ابتدا نکات مثبت را بررسی می‌کنیم:

  • پارتیشن تک جداره یک راه حل به صرفه و اقتصادی برای تفکیک فضا به خصوص در اداره‌جات است.
  • این نوع پارتیشن در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع قابل اجراست.
  • نصب آن بسیار آسان است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.
  • مقاومت و استحکام خوبی دارد.

با وجود چنین مزایای قابل توجهی، دو نکته به عنوان معایب پارتیشن تک جداره در نظر گرفته می‌شوند که باید به آن‌ها توجه کنید:

  • پارتیشن تک جداره به هیچ عنوان آکوستیک و عایق صدا نیست؛ بنابراین اگر به محیطی خالی از سر و صدا نیاز دارید، پارتیشن دو جداره انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.
  • پارتیشن تک جداره به راحتی سرما و گرما را از خود عبور می‌دهد و بنابراین عایق گرما و حرارت هم نیست.

اگر عایق بودن در برابر صدا و حرارت برایتان مطرح نیست، می‌توانید با خیالی آسوده از پارتیشن تک جداره استفاده کنید و از زیبایی چشم‌نواز محیط لذت ببرید. این نوع پارتیشن‌ها مدل‌های بسیار متنوعی دارند و بسته به کاربرد، با ارتفاع خاصی طراحی می‌شوند. گروه مهندسی آرمن طرح و نما می‌تواند شما را در سفارش و تهیه این موارد راهنمایی کند.

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن دو جداره

پارتیشن دو جداره یکی دیگر از انواع پارتیشن اداری است. این نوع تقریباً تمام ویژگی‌های مدل تک جداره را دارد؛ با این تفاوت که معایب آن را بر طرف کرده و به یک پارتیشن اداری بی‌نظیر برای جداسازی فضای داخلی تبدیل شده است. اگر به دنبال یک راه کم‌هزینه برای طراحی محیط اداری می‌گردید که در عین استحکام و مقاومت زیبایی خیره‌کننده‌ای نیز داشته باشد، باید پارتیشن دو جداره را مد نظر داشته باشید.

MDF، شیشه، آلومینیوم و … از انواع متریالی هستند که در ساخت پارتیشن اداری دوجداره از آن‌ها استفاده می‌شود و باید با توجه به بودجه و نیازتان، بهترین نوع متریال را انتخاب کنید. اگر بخواهیم نگاهی به نقاط قوت این پارتیشن‌ها بیندازیم، باید به استحکام بی‌نظیر و عایق بودن آن‌ها اشاره کنیم. پارتیشن‌های دوجداره عایقی بی‌نظیر در برابر حرارت و صدا هستند؛ بنابراین در محیط‌هایی که داشتن فضایی آرام و ساکت اهمیت دارد، انتخاب مناسبی به حساب می‌آیند. این مدل دقیقاً شبیه یک دیوار کاذب عمل کرده و در عین زیبایی، کیفیت بالایی را در مقاومت و طراحی به شما ارائه می‌کند.

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن شیشه ای

زمانی که حرف از زیبایی و مدرنیته در طراحی داخلی به میان بیاید، استفاده از شیشه یکی از بهترین پیشنهادها در نظر گرفته می‌شود. پارتیشن شیشه ای یکی از زیباترین نوع پارتیشن اداری است که البته سلیقه عموم افراد را در بر نمی‌گیرد. اگر قصد دارید تلألو نور خورشید را در محیط کارتان حس کنید و یا امکان نظارت بر قسمت‌های مختلف را داشته باشید، پارتیشن شیشه ای این امر را برایتان میسر می‌کند. امروزه شیشه‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند و همین مسئله دست شما را در انتخاب نوع پارتیشن شیشه ای باز می‌گذارد.

پارتیشن فریم دار تک جداره، فریم دار دو جداره، پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره و دوجداره انواعی از پارتیشن اداری هستند که می‌توانید برای طراحی داخلی محیط‌های اداری و غیراداری استفاده کنید. جالب است بدانید که شیشه‌های رنگی و مات طراحی شده‌اند تا مشکل نداشتن حریم خصوصی با پارتیشن شیشه ای را حل کنند؛ بنابراین اگر این مسئله را مانعی برای انتخاب متریال شیشه می‌دیدید، دیگر جای نگرانی وجود ندارد.به عنوان نکته آخر باید بدانید که پارتیشن شیشه ای عایق حرارت و آکوستیک نیز تولید می‌شود. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، از گروه مهندسی آرمن طرح و نما کمک بگیرید.

انواع پارتیشن های اداری

کلام آخر

اگر مدت زمان زیادی از دنیای دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی بی‌خبر بوده‌اید، احتمالاً تصور شما از پارتیشن‌بندی همان پارتیشن‌های قهوه‌ای رنگ قدیمی است که استحکام برایشان بی‌معنا بود. امروزه پارتیشن‌ها تغییرات گسترده‌ای داشته و طرفداران زیادی را نیز در حیطه‌های مختلف پیدا کرده‌اند. هر جا که صحبت از دیزاین محیط‌های اداری باشد، استفاده از پارتیشن اداری می‌تواند کار را راحت کند. دیگر نیازی به دیوارکشی‌های پرهزینه و زمان‌بر با دردسر زیاد نیست.

می‌توانید به راحتی پارتیشن مناسب محیط را سفارش دهید و با صرف کم‌ترین زمان آن را نصب کنید. این روش مقرون به صرفه‌تر، مدرن‌تر و زیباتر از روش قبل است. در این مقاله درباره انواع پارتیشن اداری صحب کردیم. حالا با اطلاعاتی که دارید، می‌توانید انتخاب درستی داشته باشید. اگر به راهنمایی بیشتر و تخصصی‌تر نیاز دارید،شرکت آرمن طرح و نما، یکی از بهترین‌های این حوزه، شما را در انتخاب و تهیه پارتیشن اداری راهنمایی می‌کند. امیدواریم این مطلب برایتان مفید و کاربردی باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟