همه چیز درباره کپسول آتش نشانی

با خرید کپسول آتش نشانی از خود در برابر آتش محافظت کنید! از این وسیله برای خاموش کردن یا کنترل آتش سوزی‌های کوچک استفاده می‌شود. این کپسول یک وسیله حفاظتی دستی است که با یک ماده شیمیایی خشک یا مرطوب پر می‌شود. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید برای خاموش کردن آتش سوزی‌های غیر قابل کنترل از این وسیله استفاده کنید زیرا باعث آسیب به خود و دیگران می‌شوید.

اولین کپسول آتش نشانی توسط شیمی‌دان مشهور آمبرود گادفری در سال 1723 در انگلستان به ثبت رسید. این کپسول‌ها در آن زمان شامل یک کاسه مایع اطفاء حریق حاوی یک محفظه باروت بود. درک طرز کار این کپسول‌ها بسیار ساده است به‌صورتی که در آن‌ها مقداری فیوز مشتعل کننده وجود دارند که در مواقع موردنیاز باروت موجود در این کپسل را منفجر می‌کند و مجلول پراکنده می‌شود. این دستگاه‌ها احتمالاً به میزان محدودی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، زیرا پیام رسان هفتگی بردلی برای 7 نوامبر 1729 به کارایی آن در مهار آتش سوزی در لندن اشاره می کند.

https://www.kapsool125.com/categories/16-fire-extinguisher

همه چیز درباره کپسول آتش نشانی

بررسی ظاهری کپسول آتش نشانی

این کپسول‌ها از یک مخزن فشار استوانه ای دستی تشکیل شده است که حاوی ماده ای است برای خاموش کردن آتش به صورت کامل تخلیه می‌شود. دو نوع اصلی از کپسول های آتش نشانی وجود دارد این دو نوع عبارت‌اند از:

فشار ذخیره شده: این نوع کپسول بیشترین استفاده را در بین مردم دارد. با توجه به نوع آتش سوزی ماده‌های متفاوتی در آن وجود خواهند داشت دو مورد از این خاموش کننده‌ها عبارت‌اند از: 1 آب و کف 2 نیتروژن خرید کپسول آتش نشانی بهترین تصمیمی است که برای سلامتی خود و خانواده خود می‌گیرید!

کارتریج: در این نوع خاموش کننده‌ها حاوی  گازی که خارج می‌شود در کاتریج جداگانه‌ای وجود دارد. آن‌ها قبل از تخلیه سوراخ شده و در معرض عامل خاموش کننده قرار می‌گیرند. این نوع بیشتر در مناطق صنعتی کاربرد دارد زیرا آن‌ها قابلیت شارژ کردن این مخازن به صورت سریع را دارند که به اپراتور اجازه می‌دهد خاموش کننده را تخلیه کند، آن را شارژ کند و در مدت زمان معقولی به آتش بازگردد.

در این نوع به‌جای گاز نیتروژن از گاز دی اکسید کربن استفاده می‌شود. خاموش کننده‌های کارتریجی در انواع پودر شیمیایی خشک و پودر خشک در ایالات متحده و انواع آب، مرطوب کننده، فوم، مواد شیمیایی خشک (کلاس های ABC و B.C.) و پودر خشک (کلاس D) در بقیه جهان موجود هستند.

کپسول آتش نشانی چرخدار و تابلو داخل پارکینگ

کپسول های آتش نشانی عمدتا به دو دسته دستی و گاری سواری تقسیم می‌شوند. در نوع دستی آن به دلیل وزن کم و حمل و نقل آسان دستی می‌گویند. واحدهای سوار بر گاری چرخ دار هستند و بیشتر در سایت های ساخت و ساز، باند فرودگاه ها، فرودگاه های هلیکوپتر و همچنین اسکله ها و اسکله ها یافت می شوند. خرید کپسول آتش نشانی برای خانه و مکان‌های عمومی به‌شدت ضروری است.

شرایط نگهداری کپسول آتش نشانی

اکثر کشورهای جهان به عنوان بخشی از قوانین ایمنی آتش نشانی به تعمیر و نگهداری منظم کپسول آتش نشانی توسط یک فرد ذیصلاح برای کار ایمن و موثر نیاز دارند. عدم تعمیر و نگهداری می تواند منجر به تخلیه نشدن خاموش کننده در صورت لزوم یا پاره شدن آن در هنگام تحت فشار شود. حتی در زمان های اخیر مرگ و میر ناشی از انفجار خاموش کننده های خورده شده رخ داده است. همانطور که دریافتید بعد از خرید کپسول آتش نشانی نگهداری آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

در ایالات متحده، کدهای آتش نشانی ایالتی و محلی، و همچنین کدهایی که توسط آژانس های فدرال مانند اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایجاد شده اند، به طور کلی با استانداردهای ایجاد شده توسط انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) مطابقت دارند. بعد از خرید کپسول آتش نشانی، این کپسول ها باید ماهی یکبار مورد بررسی قرار بگیرند تا از فشار آن و بازرسی و سرویس سالانه توسط یک تکنسین واجد شرایط لازم است.

همه چیز درباره کپسول آتش نشانی

اما NFPA و ICC توافق کردند که بازرسی این کپسول ها به صورت آنلاین صورت گیرد و بازررسی یک ماهه حذف شود. این روش به این صورت است که سیستم باید نگهداری سوابق را در قالب یک ثبت رویداد الکترونیکی در کنترل پنل فراهم کند. این سیستم همچنین باید به طور مداوم حضور فیزیکی خاموش کننده، فشار داخلی و وجود مانعی را که می تواند از دسترسی آماده جلوگیری کند، نظارت کند. اگر هرکدام از این موارد وجود داشت سیستم طراحی شده هشداری را به مسولان مربوطه ارسال می‌کند. پس از دریافت پیام مسولان تمام تلاش خود را برای اصلاح کردن وضعیت پیش آمده انجام می دهند. این روش می‌تواند به صورت سیمی یا بی سیم باشد.

بازرس ناظر بعد از بررسی کپسول برچسبی را روی کپسول آتش نشانی می‌چسباند این برچسب نشان دهنده بازررسی سالانه کپسول می‌باشد. در نوع دیگر بررسی آزمایش فشار هیدرواستاتیک را روی کپسول انجام می‌دهند. این آزمایش‌ها هر پنج سال یکبار تکرار می‌شوند.

https://www.kapsool125.com

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟