مراحل اجرای انواع کناف و زیرسازی آن

در ساخت و سازهای امروزی یکی از مصالح نوینی که به کار برده می شود کناف است. این محصول سهم بسزایی از بازار ساختمان جهان را به خود اختصاص داده است. در این مطلب درباره مراحل اجرای کناف خواهیم گفت. با کناف ایران همراه باشید.

دستورالعمل نصب و راه اندازی

در این جا مراحل اجرای کناف در سقف بررسی می شود و اجرای سایر پوشش ها مانند دیوار کاذب نیز از آن تبعیت می کنند. هنگام نصب سقف کاذب با کناف، باید دستورالعمل هایی را دنبال کنید که به شما کمک می کند کار را به طور موثر و دقیق انجام دهید. آنها کمی با الزامات نصب سقف گچ استاندارد متفاوت هستند، اما ویژگی های مشخصه خود را دارند.

مراحل اجرای انواع کناف و زیرسازی آن

ویژگی های نصب سقف های کاذب طبق سیستم اجرای کناف

  • سقف ها را می توان بر روی سطح سقف آماده نشده نصب کرد.
  • سقف های سیستم اجرای کناف بر روی سقف های آماده با دیوار خشک نصب می شود.
  • امکان استفاده از سیستم بر روی فلز، چوب و قاب از قبل با مواد پوشیده شده وجود دارد.

چیدمان صفحه سقف های کاذب

برای فروش و اجرای کناف، پس از تعیین مواد و ابزار برای نصب پوشش های تزئینی، باید صفحه سقف را به طور دقیق علامت گذاری کنیم. با توجه به الزامات فن آوری، حداقل 10 تا 12 سانتی متر باید از سقف تمام شده عقب نشینی شود. علامت گذاری در امتداد محیط دیوارها با استفاده از سطح آب یا لیزر و همچنین توری نقاشی انجام می شود که خطوط مستقیمی را در امتداد سطوح ایجاد می کند. پس از علامت گذاری دیوارها، متوجه می شویم که سقف گچ تخته کناف در چه سطحی قرار می گیرد، اما اکنون باید برای پروفیل فلزی پشتیبان علامت گذاری کنیم که ورق ها روی آن ثابت می شوند.

پایه های طولی قاب بسته به بار سقف با پله مشخص می شوند، اما صحیح ترین کار این است که آنها را در فاصله 60 سانتی متری از یکدیگر قرار دهید. پروفیل بلبرینگ عرضی با همان گام مشخص شده، اما بسته به نیازهای تکنولوژی، وزن سقف، پوشش بعدی، پوشش تزئینی و سایر پارامترها ممکن است فاصله متفاوت باشد. قاب سقف ساخته شده از پروفیل فلزی بر روی دیوارها و سقف نصب شده است. ابتدا پروفیل حامل را در امتداد خطوط مشخص شده در امتداد دیوارها قرار می دهیم. علاوه بر این، با توجه به علامت گذاری روی سقف، تیر اصلی قاب سقف را با استفاده از میله ها و آویزها جمع می کنیم.

فناوری اجرای کناف

فناوری اجرای کناف به معنای تکمیل ساده نیست، بلکه مطابق با الزامات اجباری است که باعث بهبود کیفیت ساختار نهایی و اطمینان از اطمینان آن می شود. بنابراین هر تکه گچ باید با استفاده از ابزار مخصوص به دقت بریده شود. تمامی ورق های سقف گچ تخته کناف در فواصل زمانی یک پله در تثبیت عرضی پروفیل نصب می شوند. اغلب، این یک مرحله استاندارد 60 سانتی متری است. این برای تقویت صفحه و جلوگیری از اتصالات متقاطع، که حتی در هنگام اتصال صفحات گچ تخته به پروفیل ممنوع است، ضروری است.

گچ باید روی قاب با فاصله 5 تا 7 میلی متر بین قطعات نصب شود. این کار به کاهش تنش مکانیکی تخته‌ها کمک کرده و از ترک‌ها و بریدگی‌هایی که اغلب زمانی که سقف‌ها و دیوارها به‌درستی با گچ پوشانده نشده‌اند، ایجاد می‌شود، جلوگیری می‌کند. روکش با پیچ های استاندارد با گام 20 تا30 سانتی متر بسته به نیاز و بار سازه انجام می شود.

سقف های کاذب ساخته شده از گچ تخته کناف را می توان از داخل با مواد خاصی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و افزایش عایق صوتی چید. برای عایق کاری می توانید از مواد مخصوص یا پشم معدنی استاندارد استفاده کنید. همچنین می تواند به عنوان عایق صدا برای سقف کناف عمل کند، اما در اجرای کناف یک نوار آب بندی برای پروفیل فلزی نیز به این امر کمک می کند.

مراحل اجرای انواع کناف و زیرسازی آن

پوشش کناف

اجرای کناف برای انواع پوشش ها ارائه شده است و به همین دلیل می توان با هر رنگی که دوست دارید روی آن را کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی کنید. همچنین می توانید صفحه سقف را با مواد دیگر تکمیل کنید. اجرای کناف به طور مستقیم به اندازه، وزن مواد تکمیل و وزن دکوراسیون بعدی بستگی دارد. کناف ایران با ارائه بهترین محصولات و خدمات در کنار شما مشتریان گرامی می باشد.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟