تاثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چیست؟

تاثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چیست؟

بازار آنلاین به‌طور پیوسته در حال رشد است و سازمان‌ها شدیدا تمایل دارند وب‌سایت‌های خود را به بالاترین رنک‌های صفحه نتایج جستجوی گوگل برسانند. دنیای مدرن همه‌اش درباره سئو است و اگر یک وب‌سایت در صفحه‌ی نخست گوگل رنک نداشته باشد، شاید هیچ کاربری متوجه نشود که این وب‌سایت اصلا وجود دارد.

در واقع جمله‌ای که متخصصان بازاریابی همیشه به آن اشاره می‌کنند این است که «بهترین جا برای پنهان کردن یک وب‌سایت، صفحه‌ی دوم گوگل است».

وب‌سایت‌هایی که عملکرد سریع و روانی دارند در رنکینگ گوگل نتایج بهتری کسب می‌کنند. این عملکرد تا حد بسیار زیادی به سرویس میزبانی یا هاستی که وب‌سایت بر روی آن قرار گرفته است بستگی دارد. به همین دلیل، یکی از سوالات رایج برای کسب‌وکارها و افرادی که قرار است وب‌سایتی را راه‌اندازی کنند، نحوه تاثیرگذاری هاست بر روی سئو است.

پس از ثبت دامین، احتمالا اولین کاری که باید بکنید انتخاب هاست مناسب است. در این مقاله عوامل مرتبط به هاست و دامنه که می‌توانند بر روی سئو تاثیر بگذارند معرفی شده است.

خرابی سرور

اساسا این اولین تست یک میزبان وب است. اگر وب‌سایت شما به‌طور مکرر به دلیل خرابی سرور از دسترس خارج می‌شود، باید بدانید که هاستینگ انتخابی شما غیرقابل اعتماد است. زمان خرابی یا Downtime نه تنها بر عملکرد کلی وب‌سایت تاثیر می‌گذارد، بلکه وضعیت آن را در SERP و SEO نیز بدتر می‌کند.

وقتی وب‌سایت از کار افتاده است احتمالا در موتور جستجو نمایش داده نمی‌شود. موتور جستجو یک کوئری از محتوای آن وب‌سایت دریافت می‌کند اما نمی‌تواند آن را پیدا کند و این مشکل باعث می‌شود تا سئوی وب‌سایت شما آسیب ببیند. علاوه بر این، نرخ پرش آن وب‌سایت را نیز افزایش می‌دهد که مستقیما بر اعتبار وب‌سایت تاثیر می‌گذارد.

بنابراین، برای جلوگیری از خرابی و بهره‌گیری از آپتایم 99.9 درصدی برای وب‌سایت خود، باید بهترین هاست لینوکس یا وردپرس موجود را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید.

زمان بارگذاری صفحه

دومین عامل برای تست میزبان وب، زمان بارگذاری یک وب‌سایت است. اگر وب‌سایتی کند است و بارگذاری صفحات آن زمان زیادی می‌برد، مقصر اصلی هاست آن است. مت کاتز، رئیس تیم وب اسپم گوگل نیز بر تاثیر زمان بارگذاری صفحه بر عملکرد وب‌سایت تاکید کرده است.

در حال حاضر، اگر بارگذاری یک وب‌سایت بیش‌تر از دو ثانیه طول بکشد، احتمالا باعث دلسردی بازدیدکنندگان می‌شود که در نهایت به وب‌سایت‌های دیگر مراجعه می‌کنند. از این رو، زمان بارگذاری صفحه یک عامل بسیار حساس برای اعتبار وب‌سایت است.

یک هاست وردپرس یا لینوکس خوب با استفاده از آخرین فناوری‌های کش، زمان بارگذاری وب‌سایت را کاهش می‌دهد که در نتیجه باعث هدایت حجم زیادی از ترافیک به وب‌سایت می‌شود. به‌ یاد داشته باشید، کاهش زمان بارگذاری به معنای بازدید بیش‌تر از وب‌سایت است.

انتخاب هاست محلی برای هدف قرار دادن مخاطبان محلی

مکان سرور در ارائه تجربه مرور سریع به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما نقش مهمی دارد. داشتن موقعیت سرور نزدیک به مخاطب هدف منجر به هدایت سریع‌تر مخاطبان به سایت شما می‌شود.

فروشگاه‌های تجارت الکترونیک مخاطبان محلی را هدف قرار می‌دهند، زیر احتمال فروش به آن‌ها بیش‌تر است. به‌عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی مستقر در ایران که بر روی یک هاست محلی میزبانی می‌شود، در مقایسه با سروری که در خارج از ایران مستقر است، به احتمال زیاد رتبه‌بندی SEO و ترافیک هدف بهتری را کسب می‌کند.

دلیل این امر ساده است؛ هر وب‌سایتی از یک آدرس IP اختصاصی که مستقیما به موقعیت جغرافیایی وب‌سایت مربوط می‌شود، برخوردار است. انتخاب یک هاست محلی، هدف قرار دادن مخاطبان محلی را آسان می‌کند و در نهایت رتبه‌بندی موتور جستجوی محلی فروشگاه اینترنتی شما را بهبود می‌بخشد.

به‌عنوان مثال، گوگل ترجیح می‌دهد یک کاربر ایرانی را به یک وب‌سایت ایرانی هدایت کند و این مزیتی است که می‌توانید با استفاده از یک هاست محلی برای وب‌سایت خود از آن بهره ببرید.

همچنین مکان سرور در زمان بارگذاری صفحه وب نقش کوچکی دارد. اگر مکان سرور نزدیک به مخاطبان هدف باشد، داده ها را به سرعت دریافت می‌کند؛ زیرا سرعت دانلود نسبت به یک سرور در مکانی دورتر، سریع‌تر خواهد بود.

آیا نام دامنه بر روی سئو سایت تاثیر می‌گذارد؟

تاثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چیست؟

بله، اما لزومی ندارد حتما کلمات کلیدی را در نام دامنه سایت خود استفاده کنید. مردم با دیدن نام دامنه سایت باید برند، کسب و کار و آنچه را که ارائه می‌دهید را تشخیص دهند. یک نام دامنه بهینه‌شده برای سئو، نام دامنه‌ای است که مرتبط و برند شده باشد و هدف و محتوای وب‌سایت را به‌خوبی به اشتراک بگذارد.

اول از همه خوب است بدانید برای اینکه سایت شما رتبه خوبی کسب کند نیازی به استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه خود ندارید. موتورهای جستجو به‌خوبی از پر کردن کلمات کلیدی در نام دامنه آگاه هستند و به‌طور فعال مالکان سایت را از ایجاد نام‌های دامنه‌ای که در آن‌ها کلمه کلیدی دقیقا به‌کار رفته است، منع می‌کنند.

در عوض، باید روی ایجاد نام دامنه‌ای تمرکز کنید که برند خوبی داشته باشد و برای پیشنهادات تجاری شما بهترین گزینه محسوب شود. ایجاد یک حضور پیوسته و برند شده با تلاش‌های سئو در هم تنیده می‌شود تا رنک بهتری به‌دست بیاورید.

به‌طور کلی با اینکه نام دامنه شما بخش مهمی از وب‌سایت شماست، اما دامین به‌تنهایی در بین 200 عامل رتبه‌بندی که گوگل برای تعیین رتبه سایت شما در نتایج جستجو در نظر می‌گیرد، وزن کمی دارد.

استفاده ترکیبی از کلمات مرتبط و برند شده برای ایجاد یک نام دامنه کوتاه و مختصر که ارزش کلیک کردن را داشته باشد، شانس شما را برای رتبه‌بندی خوب در موتورهای جستجو به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

با این حال، استفاده از کلمات کلیدی با دقیقا مطابق با کلمه کلیدی هدف و بهینه‌سازی بیش از حد نام دامنه می‌تواند باعث شود که وب‌سایت‌تان اسپم در نظر گرفته شده و شانس شما را برای رتبه‌بندی خوب کاهش دهد.

آیا خط فاصله در نام دامنه بر سئوی سایت تاثیر می‌گذارد؟

تاثیر هاست و دامنه بر سئو سایت چیست؟

به‌طور خلاصه بله. استفاده از خط تیره در نامه دامنه توصیه نمی‌شود. اگر دامنه شما دو کلمه‌ای باشد، ممکن است وسوسه شوید که کلمات را با خط تیره از هم جدا کنید.

استفاده از خط تیره تا حد زیادی با رفتار سایت‌های اسپم مرتبط است و خوانایی و روان بودن نام دامنه را کاهش می‌دهد. به‌ همین دلیل، استفاده از خط تیره در نام دامنه توصیه نمی‌شود. اگر در شرایطی قرار گرفته‌اید که چاره‌ای جز استفاده از خط تیره ندارید، فقط از یک خط تیره استفاده کنید.

در واقع استفاده از نام دامنه‌هایی که خط تیره دارند، یکی از روش‌های معمول برای سایت‌های ارسال هرزنامه است. این سایت‌ها سعی می‌کنند از نام‌های دامنه مشابه سایت‌های معتبر استفاده کنند.

هدف‌گذاری جغرافیایی را در سرچ کنسول تنظیم کنید

هدف‌گذاری جغرافیایی یکی از ویژگی‌های عالی ابزار سرچ کنسول گوگل است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا فارغ از موقعیت سرور شما، مخاطبان مناسب خودتان را در سطح جهانی هدف قرار دهید.

اگر وب‌سایت شما دارای یک دامنه محلی مثل .co یا .uk است، مخاطبان هدف شما در آن منطقه به‌صورت خودکار جذب خواهند شد. با این حال، اگر دامنه شما جهانی (مانند .com) باشد، باید کشور مورد نظر خود را در سرچ کنسول تعیین کنید.

در صورتی که قصد خرید سرور مجازی، اختصاصی، هاست یا دامنه را دارید میتوانید به مبین هاست به آدرس mobinhost.com مراجعه کنید یا با شماره 72308 – 021 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)