چگونه یک “فرد یا شخص گمشده” را پیدا کنیم + چند روش اعلام مفقودی

چگونه یک "فرد یا شخص گمشده" را پیدا کنیم + چند روش اعلام مفقودی

یکی از دردناک ترین اتفاقاتی که احتمال دارد برای هر شخصی در طول زندگیش بیفتد، گم شدن یکی از عزیزانش یا از دست دادن اوست. زمانی که این اتفاق ناخوشایند رخ می دهد، یکی از ابتدایی ترین سوالاتی که ذهن فرد محزون را درگیر می کند این است که در صورت گم شدن شخصی چه کنم؟ یا چگونه یک فرد گمشده را پیدا کنیم؟ 

این افراد ممکن است یک فرد غریبه، یکی از دوستان ما، همسایه، والدین و… باشند. اما این نکته که شما هنگام گم شدن یک شخص چه می کنید، اهمیت ویژه ای دارد.

در اینجا تصمیم داریم روش های ساده و بی هزینه که می توان زمان گم شدن یک انسان انجام داد را با شما در میان بگذاریم.

روش های پیدا کردن شخص گمشده چیست؟

زمان اطلاع از مفقودی و گم شدن یک فرد؛ قبل از اینکه با عجله به سمت ادارات پلیس بروید یا در هر گوشه از خیابان بروشور پخش کنید، علت گم شدن شخص را در نظر بگیرید. حتما به این نکته دقت کرده که اگر فکر می کنید که آنها ربوده شده اند یا در معرض خطر فوری هستند، در اسرع وقت به پلیس مراجعه کنید. با این حال، اگر به سادگی به دنبال شخصی هستید که مدتی است از او چیزی نشنیده اید، منابع زیادی برای کمک به پیدا کردن آنها وجود دارند.

یکی از مواردی که به ندرت برای شخصی پیش می آید؛ این است که شاید شما در کودکی به فرزندی پذیرفته شده اید و می خواهید به دنبال والدین بیولوژیکی خود بگردید اما هر بار که جستجو می کنید، آنها را پیدا نمی کنید. یا در مواردی یک پدر نفقه فرزندان و خانواده را پرداخت نکرده و خبری هم از او نیست. که شما به عنوان یک شخص گمشده به دنبالش هستید.

به خاطر داشته باشید، روش‌های زیر برای یافتن مفقودی در همه موارد اعمال نمی‌شود. نحوه برخورد شما با یافتن یک فرد گمشده به موقعیت، مدت زمان مفقود شدن او و اینکه آیا فکر می کنید در خطر است یا نه بستگی دارد.

  1. گزارش شخص گمشده را ثبت کنید

اگر فردی مفقود شده و به طور بالقوه در خطر است، اولین قدم همیشه ارائه گزارش مفقود شدن یک شخص است. در موارد مفقود شدن کودک یا سایر موارد اضطراری، با پلیس جمهوری اسلامی 110 تماس بگیرید. آنها در پی انجام جستجو می توانند فرد گم شده را پیدا کنند. با این حال، اگر شخص گمشده سن بالا یا سابقه ابتلا به بیماری آلزایمر دارد که به نوعی بزرگسال است، ممکن است لازم باشد به ایستگاه پلیس در حوزه قضایی در منطقه مسکونی فرد که فرد آخرین بار در آنجا حضور داشته است مراجعه کنیدپس از ثبت گزارش پلیس، حتماً شماره پرونده و نام افسر را ثبت کنید تا بتوانید در صورت نیاز برای دریافت به‌ روزرسانی مورد پرونده تماس بگیرید.

  1. با بیمارستان، زندان و پلیس محلی تماس بگیرید

اگر فردی اخیراً ناپدید شده است، تماس با بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پزشکان قانونی در حوزه قضایی فرد مفقودی گام دیگری است که باید انجام دهید. به این ترتیب، می توانید قبل از ادامه جستجو، از احتمال تصادف، مرگ و حبس شدن فرد مضمون صرف نظر کنید. اگر فکر می کنید فردی زندانی شده است، به سادگی با نزدیک ترین ایستگاه پلیس به آخرین آدرس شناخته شده فرد گمشده تماس بگیرید. در اینجا نگاهی عمیق تر به نحوه یافتن فردی که اسارت گرفته شده است می پردازیم.

همچنین توصیه می شود در طول جستجوی خود با چندین بیمارستان تماس بگیرید. هنگام تماس، حتماً توصیف کاملی از ظاهر شخص ارائه دهید. البته این احتمال هم باید در نظر گرفته شود که اگر فرد گمشده تصادف کرده بود و بدون شناسنامه در بیمارستان بستری شده، ممکن است هنوز احراز هویت نشده باشد، بنابراین توصیف ظاهر فرد برای ماموران چهره نگاری پلیس اهمیت دارد.

  1. جستجو آنلاین انجام دهید

جستجو گوگل در برخی موارد می تواند مفید باشد. بنابراین قبل از اینکه وقت بگذارید و راه‌های خسته‌ کننده‌ را برای یافتن یک فرد گمشده کشف کنید، یک جستجوی ساده در گوگل با اطلاعاتی که از قبل دارید امتحان کنید. امیدواریم نام آنها را داشته باشید، اما هر بخش از اطلاعات ممکن است بتواند جزئیات مربوط به محل اختفای آن شخص را کشف کند.

  1. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به ابزاری محبوب برای یافتن موقعیت روزانه افراد و به اشتراک گذاشتن روزمرگی آنها تبدیل شده است. افراد گمشده ممکن است در صفحه اینستاگرام خود حدود چندین ساعت قبل از مفقودی فعالیتی داشته باشد، که می تواند به عنوان راهی برای ارتباط با عزیزان آنها شناخته شود. با این حال، در بسیاری از مواقع، انتشار یک عکس با بیشترین جزییات ممکن موثرتر است. که شامل علائم شناسایی، لباسی که آخرین بار پوشیده بودند و آخرین مکان شناخته شده می باشد. لازم است این را بدانید که حتی کوچکترین اطلاعات می تواند به یافتن شخص منجر شود.

  1. موقعیت مکانی تلفن آنها را بررسی کنید

خوشبختانه برای هر کسی که به دنبال شخص دیگری است، اشتراک گذاری موقعیت مکانی در چند سال گذشته بسیار محبوب شده است. اگر فرد مفقود شده یکی از دوستان نزدیک یا یکی از اعضای خانواده شما باشد، از قبل اطلاعاتی از داخل تلفن خود به اشتراک گذاشتید که می تواند برای ردیابی او از طریق تلفن مفید باشد. کاربران آیفون دارای گزینه اشتراک گذاری خانوادگی هستند که از طریق iCloud قابل دسترسی است. اگر شخصی آن را در تلفن خود فعال کرده باشد، می توانید او را ردیابی کنید.

  1. عکس شخص گمشده را در مکان های محلی پخش کنید

جلب توجه عابران برای افراد گمشده بیشتر از گذشته است. چقدر مردم وقتی از یک مکان به مکان دیگر راه می روند از تلفن همراه خود به بالا نگاه می کنند؟ با این وجود، اگر نگران هستید که فرد مفقود شده در خطر است، ارزش آن را دارد که عکس‌های او را در مکان‌های محلی مانند کافی شاپ‌ها، کلیساها، بیمارستان‌ها و پارک‌ها پخش کنید. اگر یک کسب و کار یا سازمانی است که قصد دارید آگهی‌هایی را در آن پست کنید، حتماً ابتدا اجازه بگیرید وگرنه ممکن است حذف شوند.

بهترین مرکز گمشده ها و پیدا شده ها

حال که در مورد این وبسایت  کاربردی اطلاعات جامع و کاملی بدست آورده و با مزایای استفاده از آن آشنا شدید، می‌توانید به ما اعتماد کرده و با ما همراه شوید. در این وبسایت  می‌توانید هم به دیگران در یافتن اشیاء و مدارک گمشده کمک‌رسانی کنید و هم‌ از آن به‌عنوان وسیله‌ و ابزاری برای یافتن اشیا گمشده ،عزیزان گمشده یا مدارک مفقود یا سرقت شده خود کمک بگیرید.

در جویاشو تا به الان چندصد  مدارک یافته شده، به ثبت رسیده و تعداد زیادی از آن ها نیز به صاحبان خود بازگشته اند و این حاکی از تعداد کاربران زیاد این وبسایت و محبوبیت آن می باشد. قصد ما توسعه بهتر وبسایت  و فراهم آوردن امکان ارتباط راحت‌تر و کاربردی تر کاربر با این وبسایت و برآورده کردن کلیه نیاز های او در حیطه گمشده ها و پیدا شده ها می باشد، بنابراین با استفاده از این وبسایت و ثبت نظرات و پیشنهادات خود و ارتباط با ما، ما را در بهبود و توسعه هر چه بهتر وبسایت جویاشو یاری فرمایید.

چقدر می پسندید؟
  • تلگرام
  • واتساپ
به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
چقدر می پسندید؟